
Geen zin om te wachten op de Black Series? Pak aan: de Mercedes-AMG GT van Dime Racing met 755 pk. Dat is 245 pk meer dan de normale GT S, waar deze versie op gebaseerd is.
Nieuwe turbo’s zorgen voor de indrukwekkende cijfers van de creatie van Dime Racing. De upgrade gaat gepaard met een opwaardering voor het koelsysteem, instelbare dempers en een lichtgewicht uitlaatsysteem met de nodige herrie. De splitter, diffuser, zijskirts en grote vleugel zijn uiteraard van koolstofvezel.
Het is een raceauto voor de openbare weg, dus de splitter is makkelijk te verwijderen zodat je hem niet aan gruzelementen rijdt op een drempel. Verder is de cabine voorzien van een rolkooi, een raceradio, een blusinstallatie en een ingebouwd drinksysteem. Voor lange-afstandsraces of roadtrips, kies maar.
Wat kost de Mercedes-AMG GT van Dime Racing?
De Mercedes-AMG GT van Dime Racing kost je omgerekend 136.000 euro. In Amerika dan. Dat is 26.000 euro meer dan een normale GT S daar kost. Duur? Voor de Mercedes-AMG GT R mag je in de US waarschijnlijk zo’n 180.000 euro aftikken. En die heeft slechts 585 pk. Als je het zo bekijkt is het monster van Dime Racing een koopje. Je krijgt bovendien gewoon garantie en een gratis horloge.
De bovenstaande prijzen zijn zonder de bootlading aan Nederlandse belastingen en transportkosten. De GT S kost hier namelijk al 172.499 euro. Wil je het monster van Dime Racing in Nederland op kenteken hebben, dan ga je dus zeker over de twee ton heen. Al is hij daarmee waarschijnlijk alsnog goedkoper dan de Mercedes-AMG GT R.
Meer van TopGear


Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken
