
Terwijl BMW druk bezig is om alle sedans en coupés van elkaar los te koppelen, voor de diversiteit en zo, doet Mercedes het omgekeerde: de CL moet plaatsmaken voor de S-klasse Coupé. Hoe die ongeveer zal gaan worden, zie je hier.
Onze eerste indruk: wauw, dit mag er zijn. Het uitgaande model vonden we altijd al erg mooi, maar deze raakt wat betreft elegantie wel weer een paar andere snaren. De achterkant is anders dan bij andere Mercedessen; de nummerplaat verhuisde naar de bumper, de langwerpige achterlichten doen ons een beetje aan de SLS denken. Stevige flanken, een lage daklijn, een lange neus met de typische nieuwe 'diamantengrille' – dit is een Mercedes coupé zoals ie moet zijn.
In het interieur vinden we interessante toepassingen als aluminium deurpanelen – met minuscule groeven voor een speelse lichtval, jaja – kalfsleren stoelen en een hemel van handgeweven zijde. De grote schermen in het dashboard, bekend uit de S-klasse, zijn nog dunner. Op de middenconsole vinden we een aanraak-wereldklok met vier tijdsaanduidingen.
De best passende motor bij een dergelijke auto is natuurlijk een V8, dus die kreeg de Concept S Coupé: een 4,7-liter groot biturbo-exemplaar, om precies te zijn, met 455 pk en 700 Nm. Daar wil je vast graag een eindje mee gaan rijden? Dat kan, maar het hoeft niet, want deze S-klasse Coupé is uitgerust met Mercedes' nieuwste speeltje, Intelligent Drive. Met camera's, radar en ultrasoonsensoren houdt de auto zijn omgeving in de gaten (tot een reikwijdte van 500 meter) om zichzelf erdoorheen te sturen. Ja, nog even en onze auto's hebben ons niet meer nodig…
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je
