
Je hebt kracht, brute kracht en dan is er nog Posaidon. De tuner met de verkeerd gespelde naam pompt de Mercedes-AMG E 63 op naar 1.020 pk en 1.400 Nm. De Posaidon Mercedes-AMG E 63 R850+, zoals hij voluit heet, haalt dit bizarre vermogen door een nieuwe uitlaat, speciale racebougies, nieuwe luchtkanalen en waarschijnlijk heel veel meer.
Topsnelheid R850+
De topsnelheid is begrensd op 350 km/u. In theorie haalt de E 63 R850+ zelfs 368 km/u. Om dit te halen moest de E-klasse wel op dieet, hierdoor kun je geen passagiers meer meenemen. Of ze moeten het aandurven om zonder gordels in een auto te gaan zitten die van 0-100 km/u gaat in 2,8 seconden.
Oké, moeilijk veel vermogen en bizarre prestaties. Prima, strikje eromheen en afleveren. Helaas, Posaidon kon ook niet van de buitenkant afblijven. Er moesten per se nog stickers op en een hoop koolstofvezel. Wij zien onze allesvernietigende sedans liever wat ingetogener, zodat we de verbazing zien op het gezicht van een Veyron-rijder als hij vernederd wordt bij het stoplicht.
We hebben het trouwens gecheckt, zelfs in het Duits is het ‘Poseidon’.
Voor jou geselecteerd:
De 12 snelste productieauto’s ooit
De 10 snelste stationwagens die je nu kunt kopen
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken
