
Ooit was Mercedes een van de eerste merken die met een SUV kwam: de M-klasse was er al in 1997. Maar als het gaat om verhoogde stationwagens, loopt het taximerk achter. De Mercedes E-klasse All-Terrain moet dit goedmaken.
De Mercedes E-klasse All-Terrain staat 35 millimeter hoger van de grond dan de normale Estate. Met vierwielaandrijving en forse kunststof kappen is hij klaar voor het ruige werk. In de reusachtige kofferbak kun je met gemak al je survivalspullen kwijt. Hij staat op velgen in de maat 19 of 20 inch.
Is de Mercedes E-klasse All-Terrain vanbinnen zo ruig als een gemiddelde houthakkershut?
Eh, nee. Binnenin is geen spoor te bekennen van de make-over. Business as usual. Alleen op het grote scherm zie je de Mercedes E-klasse All-Terrain verschijnen, in plaats van een normale E-klasse.
Schokkend is het allemaal niet. De Volvo V90 Cross Country en de Audi A6 Allroad doen precies hetzelfde. Als Mercedes nou eens de Mercedes-AMG E 43 Estate All-Terrain maakt, hebben ze weer iets unieks. Dat er een markt is voor snelle SUV’s bewijzen de BMW X6 M en de Audi SQ7 wel. Wat je ermee moet, weet niemand.
Op een AMG kun je dus heel lang op wachten. Waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Tot die tijd moet je het doen met de E 220 d, met 194 diesel-pk’s. Mercedes voegt later een zescilinder diesel toe aan het gamma. De Mercedes E-klasse All-Terrain is altijd voorzien van een negentraps automaat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
