De Mercedes E-klasse All-Terrain is laat

Hoog, stoer en met veel plastic. Maar dat trucje kenden we al

Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain
Mercedes E-klasse All-Terrain

Ooit was Mercedes een van de eerste merken die met een SUV kwam: de M-klasse was er al in 1997. Maar als het gaat om verhoogde stationwagens, loopt het taximerk achter. De Mercedes E-klasse All-Terrain moet dit goedmaken.

De Mercedes E-klasse All-Terrain staat 35 millimeter hoger van de grond dan de normale Estate. Met vierwielaandrijving en forse kunststof kappen is hij klaar voor het ruige werk. In de reusachtige kofferbak kun je met gemak al je survivalspullen kwijt. Hij staat op velgen in de maat 19 of 20 inch.

Is de Mercedes E-klasse All-Terrain vanbinnen zo ruig als een gemiddelde houthakkershut?

Eh, nee. Binnenin is geen spoor te bekennen van de make-over. Business as usual. Alleen op het grote scherm zie je de Mercedes E-klasse All-Terrain verschijnen, in plaats van een normale E-klasse.

Schokkend is het allemaal niet. De Volvo V90 Cross Country en de Audi A6 Allroad doen precies hetzelfde. Als Mercedes nou eens de Mercedes-AMG E 43 Estate All-Terrain maakt, hebben ze weer iets unieks. Dat er een markt is voor snelle SUV’s bewijzen de BMW X6 M en de Audi SQ7 wel. Wat je ermee moet, weet niemand.

Op een AMG kun je dus heel lang op wachten. Waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Tot die tijd moet je het doen met de E 220 d, met 194 diesel-pk’s. Mercedes voegt later een zescilinder diesel toe aan het gamma. De Mercedes E-klasse All-Terrain is altijd voorzien van een negentraps automaat.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken