
Ooit was Mercedes een van de eerste merken die met een SUV kwam: de M-klasse was er al in 1997. Maar als het gaat om verhoogde stationwagens, loopt het taximerk achter. De Mercedes E-klasse All-Terrain moet dit goedmaken.
De Mercedes E-klasse All-Terrain staat 35 millimeter hoger van de grond dan de normale Estate. Met vierwielaandrijving en forse kunststof kappen is hij klaar voor het ruige werk. In de reusachtige kofferbak kun je met gemak al je survivalspullen kwijt. Hij staat op velgen in de maat 19 of 20 inch.
Is de Mercedes E-klasse All-Terrain vanbinnen zo ruig als een gemiddelde houthakkershut?
Eh, nee. Binnenin is geen spoor te bekennen van de make-over. Business as usual. Alleen op het grote scherm zie je de Mercedes E-klasse All-Terrain verschijnen, in plaats van een normale E-klasse.
Schokkend is het allemaal niet. De Volvo V90 Cross Country en de Audi A6 Allroad doen precies hetzelfde. Als Mercedes nou eens de Mercedes-AMG E 43 Estate All-Terrain maakt, hebben ze weer iets unieks. Dat er een markt is voor snelle SUV’s bewijzen de BMW X6 M en de Audi SQ7 wel. Wat je ermee moet, weet niemand.
Op een AMG kun je dus heel lang op wachten. Waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Tot die tijd moet je het doen met de E 220 d, met 194 diesel-pk’s. Mercedes voegt later een zescilinder diesel toe aan het gamma. De Mercedes E-klasse All-Terrain is altijd voorzien van een negentraps automaat.
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
