
Jazeker, dit is de nieuwe Mercedes E-klasse Coupé. Moeten we nog iets zeggen over dat hij sterk lijkt op de C- en S-klasse? Nee? Mooi. De nieuwe Mercedes E-klasse Coupé ziet er net als zijn familieleden bijzonder fijn uit met zijn ronde bips en dunne achterlichten. Het is als appeltaart op een verjaardag: geen verrassing dat het er is, maar toch zeer welkom.
Net als bij de Estate kun je over de Coupé bijster weinig interessants vertellen: het is net de sedan, maar dan twee deuren minder. Wel is de nieuwe Mercedes E-klasse Coupé vanbinnen een stukje groter dan zijn voorganger. De achterpassagiers hebben bijvoorbeeld 74 millimeter meer beenruimte. Alsof je een upgrade krijgt bij Transavia naar de eerste klas. De hele auto is eveneens 74 millimeter breder dan zijn voorganger. Grappig toeval.
Vol trots vertelt Mercedes over de welkom-functie van de langwerpige achterlichten. Wanneer je de E-klasse Coupé opent, lichten de led-units van binnen naar buiten op. Als je de auto dicht doet, doven de achterlichten van buiten naar binnen. Een soort van handig om te zien of de auto nu dicht of open is, maar het ziet er peppy uit. Alsof je niet toch nog een keer voor de zekerheid je auto op slot drukt. Check hieronder maar, en volg ons ook even op Instagram, nu je toch bezig bent.
Hoe zit het met de motoren van de Mercedes E-klasse Coupé?
Gelijk maar het slechte nieuws in je gezicht gooien: Mercedes zegt nog niets over de AMG, daar moet je dus nog even geduld voor hebben. In den beginne mag je kiezen uit de E 220 D, E 200, E 300 en E 400 4Matic. Zodra we weten wanneer je de release van de Mercedes-AMG E 63 Coupé op je kalender mag zetten, hoor je het uiteraard van ons.
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door
