
Daar is hij, de meest voorspelbare Estate-uitvoering van een auto ooit. Vinden we dat erg? Nee hoor. De Mercedes E-Klasse Estate mag er best zijn. Bovendien zit hij ruimer dan de kleren die je vroeger van je oudere broer of zus kreeg.
670 liter slokt de E-Klasse op. Doe je de bank plat dan wordt dat nog eens 1.820 liter. Dit is ruim 100 liter meer dan concurrenten Audi A6 en BMW 5-serie. De opening om alles in te prakken is bovendien 1.100 millimeter op het smalste punt – 1 meter tien dus.
Meer kinderen dan spullen? Dan heeft Mercedes een derde zitrij voor je om je E-klasse tot een decadente schoolbus te transformeren. Luchtvering op de achteras is standaard. Met het optionele Air Body Control is de hele ophanging voorzien van luchtvering.
Het motoraanbod is even voorspelbaar als het uiterlijk van de E-klasse. Dat is namelijk gelijk aan de sedan. Instappen doe je in de E200 met 184 pk (benzine) of in de E220d met 194 pk (diesel). Heel snel de kids ophalen doe je met de Mercedes-AMG E 43 4Matic. De 3,0-liter V6 met 401 pk zit in 4,7 seconden vanuit stilstand op 100 km/u.
Neem geen zwarte Mercedes E-klasse Estate
De prijzen van de nieuwe Mercedes E-klasse Estate volgen nog. Koop hem maar niet in het zwart, want dan rij je in een lijkwagen.
Het is trouwens 50 jaar geleden dat Mercedes voor het eerst een Estate produceerde. De 200D Estate zat destijds vol innovatieve zaken, zoals een in delen neerklapbare achterbank en een optionele derde zitrij. Het was helaas geen succes, Mercedes bouwde slechts 2.754 exemplaren. Pas in 1978 boekte Mercedes succes met een Estate: met de W123.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
