
Eerder dit jaar reed de Mercedes Vision EQXX nog van Stuttgart naar Cassis zonder bij te laden. Een ritje van 1.008 kilometer. Die poging was niet voldoende, dus reed Mercedes de Vision EQXX van zijn basis in Stuttgart naar het circuit van Silverstone. Dat is een afstand van een indrukwekkende 1.202 kilometer.
De reis begon in Stuttgart, waarna hij de grens naar Frankrijk overstak bij Straatsburg. De logische volgende bestemming was Calais om de Eurotunnel naar Engeland te nemen. De EQXX maakte vervolgens eerst een stop bij de F1-fabriek van Mercedes om een rijderswissel te doen. Daarna was de eindbestemming het beroemde circuit in Northamptonshire. De Mercedes deed er 14 uur en 30 minuten over om de afstand af te leggen. Opmerkelijk is dat de airco acht uur lang stond te loeien.
Goed om te weten is dat de Vision EQXX een batterijcapaciteit van ongeveer 100 kWh heeft. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de Tesla Model S tegenwoordig. Het is dus niet zo dat Mercedes een stuur en wielen aan een batterijpakket monteerde om het record te pakken.
Eenmaal aangekomen op Silverstone zat er nog wat sap in de batterij. Daarom mocht Nyck de Vries nog even achter het stuur kruipen. Het lukte hem om nog elf ronden op behoorlijk tempo te rijden voordat de EQXX er eindelijk mee ophield.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De Mercedes Vision EQXX rijdt 1.200 kilometer op één batterijlading”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

82 km per uur gemiddeld is nu niet bepaald een hoogvlieger