
Eerder dit jaar reed de Mercedes Vision EQXX nog van Stuttgart naar Cassis zonder bij te laden. Een ritje van 1.008 kilometer. Die poging was niet voldoende, dus reed Mercedes de Vision EQXX van zijn basis in Stuttgart naar het circuit van Silverstone. Dat is een afstand van een indrukwekkende 1.202 kilometer.
De reis begon in Stuttgart, waarna hij de grens naar Frankrijk overstak bij Straatsburg. De logische volgende bestemming was Calais om de Eurotunnel naar Engeland te nemen. De EQXX maakte vervolgens eerst een stop bij de F1-fabriek van Mercedes om een rijderswissel te doen. Daarna was de eindbestemming het beroemde circuit in Northamptonshire. De Mercedes deed er 14 uur en 30 minuten over om de afstand af te leggen. Opmerkelijk is dat de airco acht uur lang stond te loeien.
Goed om te weten is dat de Vision EQXX een batterijcapaciteit van ongeveer 100 kWh heeft. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de Tesla Model S tegenwoordig. Het is dus niet zo dat Mercedes een stuur en wielen aan een batterijpakket monteerde om het record te pakken.
Eenmaal aangekomen op Silverstone zat er nog wat sap in de batterij. Daarom mocht Nyck de Vries nog even achter het stuur kruipen. Het lukte hem om nog elf ronden op behoorlijk tempo te rijden voordat de EQXX er eindelijk mee ophield.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De Mercedes Vision EQXX rijdt 1.200 kilometer op één batterijlading”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

82 km per uur gemiddeld is nu niet bepaald een hoogvlieger