De algoritmes van Facebook en Google kennen jou nog beter dan je eigen partner dat doet. Aan de hand van jouw zoek-, like- en leesgedrag schotelen ze je leuke nieuwsartikeltjes voor. Maar soms slaan ze compleet de plank mis, want op de een of andere manier wurmen de achterklap-berichtjes zich er altijd weer tussen. We willen niet weten wie het met wie doet – we willen coole dingen zien, zoals auto’s.

Als jij onvrijwillig net iets te veel op de hoogte bent over het liefdesleven van Peter Gillis of het nieuwste avontuurtje van de minder talentvolle Hazes, dan hebben we goed nieuws. Je hebt nu op dit artikel geklikt, dus Google en Facebook maken nu een kleine aanname dat jij misschien wel geïnteresseerd bent in auto’s. Je zult merken: heel binnenkort zie je ineens nog een berichtje over auto’s. Klik daar vooral op.

We hebben niets tegen die mensen

Het zou voor ons leuk zijn als dat een TopGear-berichtje is, maar het belangrijkste is dat het geen berichtje is over de Meilandjes. Begrijp ons niet verkeerd: we hebben helemaal niets tegen die mensen (we maakten ons in het verleden ook schuldig aan het gunnen van aandacht), maar we wíllen gewoon niet op de hoogte zijn van dit soort dingen.

Want waarom zou je willen lezen over het drugsgebruik van een willekeurige BN’er als je kunt lezen over LSD? Een Limited Slip Differential, dus. En welke reden heb je om te lezen over aanzoeken van realitysterren als er maar één Ring is die ertoe doet? In ieder geval gefeliciteerd met de eerste stap richting een leukere tijdlijn. Geniet van je autonieuws.

Reacties

  • Nightrider heeft op 1 juni 2023 geschreven:

    TOP GEAR !!!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)