TopGear reed zojuist de Mini Roadster. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Mini Roadster
Uitvoering: Cooper S
Locatie: Lissabon
Weersomstandigheden: heel prettig, zon, droog, 12 graden
Wat reden we?
De Mini Cooper S Roadster, het open zusje van de Mini Coupé (je weet wel, dat geval met die omgedraaide baseballcap als dak). De S heeft een 1.6-motortje met dubbele turbo en die levert 184 pk. Dat is wel lekker bij zo’n kleintje.
Beviel het?
Heel erg. Met het dak dicht is het een beetje een lelijk eendje, eh, Mini’tje, maar met het dak open zie je direct dat het een vermakelijk gooi- en smijtautootje is. En dat klopt ook.
Nog bijzonderheden?
De Sport-knop. Het is een optie die je zeker moet nemen als je er eentje koopt. Niet alleen stuurt ie dan nóg strakker en reageert het gaspedaal nog kwieker, ook het geluid verandert. Van een leuk roffeltje in een bap-bap-bap-geluid als je je gas loslaat, met hier en daar zelfs een knal van onverbrande benzine. Daar worden we vrolijk van.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Een standaard 1.6 met 122 pk, deze Cooper S met 184 pk, een 2.0 diesel met 140 pk en natuurlijk een John Cooper Works-versie met 211 pk. Prijzen vanaf € 25.995 (in België € 23.900). Eind februari, begin maart in de showroom.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Lekker en speels ding. Toch zouden wij gewoon een Mini Cooper S Cabriolet nemen. Dan heb je wel een achterbank en die ziet er niet zo knullig uit met het dak dicht. Maar… dat is een kwestie van smaak. Of het ontbreken daarvan.
Bekijk hieronder de promotievideo van de Mini Roadster.
Reacties