Mitsubishi GT-PHEV is je crossover-toekomst

Hip crossover-PHEV-idee moet ervoor zorgen dat je Mitsubishi na de Outlander niet vergeet

Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept
Mitsubishi GT-PHEV concept

Mitsubishi heeft een nieuwe conceptcar aangekondigd, maar we hebben slecht nieuws: het is geen Evo. In plaats daarvan brengen ze deze Mitsubishi GT-PHEV mee naar de autoshow van Parijs, eind deze maand. Ze omschrijven ‘m als ‘de volgende generatie SUV’ van het merk. Met deze futuristische looks kunnen we daar weinig op tegen hebben.

Je moet even door de typische conceptdingetjes heen kijken – malle spiegels, rare lampjes – maar Mitsubishi heeft er werk van gemaakt. Zo beweren ze dat de kwaliteit van het interieur er flink op vooruitgaat en dat alles makkelijker te bedienen is. Volgens de Japanners wordt de GT-PHEV een ‘high-end’ SUV met stevige klauterambities. Nee, het is geen Land Rover, maar hij zou een aardig potje moeten kunnen offroaden.

Mitsubishi GT-PHEV: ontspannen cruisen

Toch neemt het merk nog een andere term in de mond: ground tourer. Het doet ons denken aan die belachelijke verlaagde stanced sedans met de wielen onder een hoek van 45 graden. Wat ze ermee bedoelen, is dat je met deze auto een aardig eindje moet kunnen sturen zonder moe te worden of allerlei pijntjes te krijgen. Comfort en raffinement, daar draait het om bij de Mitsubishi GT-PHEV.

Zoals je al uit de naam hebt kunnen opmaken, gaat de GT-PHEV verder op de plug-in toer die zo succesvol werd ingezet met de huidige Outlander. Hij krijgt onder andere een nieuwe motor en een accupakket met een grotere capaciteit. Volgens Mitsubishi zorgt dit ervoor dat je er tot 120 kilometer volledig elektrisch mee kunt rijden, en dat de totale actieradius zo’n 1.200 kilometer bedraagt. Dat moeten we nog maar eens zien. Aan de andere kant: de Outlander is (of was) de bestverkochte deels elektrische auto, dus als iemand dit soort prestaties voor elkaar moet kunnen boksen, is het Mitsubishi.

 

Reacties
  1. jonathan zegt op 15 september 2016 om 11:53:

    Ik vind een PHEV eigenlijk maar niks, dan zie ik toch liever die nieuwste Volvo XC90 rijden, veel beter. Minder plastic hemelbekleding en vernis.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken