Nou ja, soort van nieuw. Het is een facelift met een fris neusje, aangescherpte techniek en een mooier interieur.

Krijg je al een warm gevoel van binnen? Wij ook niet, maar iedereen die nog voor het eind van het jaar een mega-SUV tegen 7 procent bijtelling hoopt te scoren wel. De Outlander staat er net even wat minder plomp bij dan voorheen en heeft zelfs, geheel volgens de laatste mode, een designtaal met een stoere naam aangemeten gekregen. 'Dynamic Shield' noemt Mitsubishi het nieuw getekende front. We weten niet wat we daarop moeten zeggen.

Binnen in de Outlander PHEV vinden we hoogwaardiger materialen en nieuwe bekleding. Mitsubishi paste hun infotainmentsysteem aan met een meer intuïtieve bediening en propte meer isolatiemateriaal in kieren en gaten. Ze maakten meteen de carrosserie maar een slagje stijver en pasten de hoogte van de geopende achterklep aan – te veel lange Nederlanders die klaagden over een zere kruin, waarschijnlijk.

De Outlander PHEV werd een enkel greintje efficiënter: het opgegeven verbruik ging omlaag van 1,9 naar 1,8 l/100 km en de CO2-uitstoot van 44 naar 42 g/km. Mitsubishi geeft ook een (íets) realistischer verbruik op voor de hybridemodus: 5,5 in plaats van 5,8 l/100 km. Of dit alles ook betekent dat laadluie leaserijders in het echte leven niet 1 op 9, maar 1 op 9,2 rijden, zal de praktijk moeten uitwijzen.

Vanaf september staan er vier uitvoeringen van de Outlander PHEV in de Nederlandse showrooms voor prijzen van 41.990 euro tot 53.990 euro.

Reacties