Toen iedereen nog druk bezig was met alle vakantievoorbereidingen, waarschuwden we al voor de zogenoemde wachttijden bij laadpalen. Je betaalt hier niet alleen per kWh, maar ook per minuut of per uur. Een langzame laadpaal kan dus duur uitvallen. Of als jij de hele vakantie de auto aan de laadpaal parkeert zonder ernaar om te kijken. Dat is ook wat een Nederlander deed in Disneyland Parijs.

De ANWB waarschuwt vandaag nog een keer voor de wachttijden. Dit keer geven ze een overzicht van gevallen waar de rekening wel erg hoog was. Zo was er een bestuurder die een elektrische auto maar liefst 2,5 week aan een laadpaal in Disneyland Parijs had laten staan. We vragen ons sowieso af wat je daar zo lang doet: na drie keer heb je de Hyperspace Mountain of de Big Thunder ook wel gezien. Maar het is ook een tamelijk ernstig geval van laadpaalkleven.

Zo hoog was de rekening

De EV-rijder gebruikte de laadpas van de ANWB en zo kon de pechhulpdienst de rekening delen. De pretparkbezoeker mocht maar liefst 719 euro aftikken. Dit zijn de kosten voor de kWh’s, maar dus ook voor de wachttijd. Het kan overigens erger. Zo was er iemand die 4,5 week aan de laadpaal heeft gestaan in een ‘Oostenrijks skidorp’. Hieronder zie je de hoogste laadrekeningen die ze bij de ANWB de afgelopen tijd zijn tegengekomen.

  • 731 euro: 4,5 dagen aan de lader in een parkeergarage in een Oostenrijks skidorp 
  • 719 euro: 2,5 week aan de lader bij Disneyland Parijs 
  • 489 euro: 3 dagen aan de lader in een Oostenrijkse parkeergarage 
  • 525 euro: 6,5 dagen aan de lader onder een hotel in Düsseldorf 
  • 191 euro: 4 dagen aan de lader bij Hof van Saksen (NL)

222 reacties op “Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening”

  1. Alle reacties vluchtig doornemend weet ik weer waarom ik geen fan ben van dit soort verhalen. Wat en geknetter van azijnpissers. Terug naar een fossiele brandstof economie kan niet meer. Zelfs in USA was er 100jr geleden (echt waar, info Quest) al een taxibedrijf
    met el. voertuigen. Ik zelf zie een toekomst met EV en waterstof. Laadpaalklevers? Er zijn ruim voldoende mogelijkheden om dit in de gaten te houden en of uit te breiden met een waarschuwing. Fossiele brandstoffen zullen nog wel ff blijven. Maar laten we in ieder geval kijken naar de omgeving voor onze kinderen, kleinkinderen, achter……….. enz . En dat is niet alleen die el.auto. Voor de aanleiding in dit verhaal is niet bekend waarom dit zo lang duurde. Maar als de eigenaar (m/v) dit wel wist, komt hij nog genadig van af.

  2. Het laden van elektrische auto’s is een heel dom en omdoordacht systeem, puur zo wijdverbreid door de macht, haast en geldzucht van de FastNeds en Musks van deze wereld.
    Gestandaardiseerde stroomleverende modules (“oplaadbare batterijen”) zijn veel beter: leeg eruit, vol erin en net als bij benzine, meteen weer op pad.
    Die modules kun je vullen met oplaadbare cellen, waterstofcellen of whatever. Als de maat en de aansluiting maar klopt. Zowel thuis te vullen als door “tankstations”.
    Omdat we nu al volzitten met laadpalen, zit dat een beweging naar een beter systeem in de weg.

    • Goed gezien. Zeg ik ook al lang. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Gewoon omruilen bij een “laadstation” en wegwezen.
      Die laadpaalklevers zijn trouwens een serieuze bron van ergernis en ze zijn nog eens a-sociaal ook.
      De bon op.

    • Dat zit al ingebouwd in de Tesla Model S. Wisseltijd 3 minuten. Idee is verlaten vanwege gebrek aan belangstelling. Dan krijg je een ruilsysteem van accu’s die een beperkte garantie van 8 jaar of 240.00 km hebben. Oude accu van 8 jaar omruilen voor een nieuwere?

      Niks mis met elektrisch rijden en laden. Was 1 van de eerste Tesla rijders met 11 jaar ervaring met Tesla. Inmiddels boycot ik Musk en dus Tesla.

  3. In het verhaal staat dat iemand €731 moet betalen voor 4,5 weken aan een laadpaal staan. Vervolgens staat in het overzicht diezelfde €731 voor 4,5 dagen aan de laadpaal staan. Ik vraag mij dus af welke periode is waar.

    • Zou beiden kunnen als het 2 verschillende plekken zijn en de ene meer vraagt voor wachttijden dan de ander
      Als het dezelfde paal is of ook bij “EuroDis” dan heb je helemaal gelijk
      Ik rij Eu95 dus ik weet helemaal niks van electro wagens dat gezegd hebbende😁
      Ga ik weer ff mijn bedje in (820am) straks naar Woerden HD dag

  4. Wat worden we toch belazerd als zijnde we blijven rijden in onze brandstof-Auto’s,want je moet volgens de zeer Stalistische gedachtengoed van die Groene Europese Tuinkabouters,over gaan naar de klimaat/milieu-vriendelijke Elektrische Auto’s.Maar vergeten bij te vertellen dat de super-rijken in de wereld maling hebben aan de klimaat/milieu/akkoorden.Via hun Prive super-yachten/ Prive Jet vliegtuigen,en zich laten overvaren van Florida naar Genua(Italie)Het mag wat kosten,waar heel veel kinderen in Afrika,geen honger meervan zullen krijgen etc.Via: youtube.nl (tik in) Giant Luxury Shuttle Service for Superyachts|Mega Transports|Free Documentary.Dat Max Verstappen even komt overwaaien via zijn Prive Jet- vliegtuig en afmeert met zijn superyacht in Monaco,kan ik nog wel mee leven,gezien zijn bijzondere auto-behaalde wereld-kampioen-schappen.Resumerd: als tot de super-rijken zult behoren,dan heb je voorkeuren,om je niet te houden aan het Milieu-CO 2 uitstoot,maar als behoort tot het gewone klootjes-volk,dan moet je gaan investeren in de Elektrische auto’s,die naar globaal 8/10 niets meer zullen opbrengen,gezien de kosten-aspect van de vervangende Lithium-batterijen.U weet nu op welke Politieke Party u niet moet stemmen,de komende in November-verkiezingen.En ik vind het een zeer kwalijke zaak,dat de Landelijke Media/NPO/Commerciele TV omroepen,ons brandstof-rijders via hun tomelose Elektrische-auto-reclame’s vanaf verkoop-prijzen die ver boven het gemiddelde inkomen van de werkende Burgers van Nederland liggen,aan blijven lullen.De keuze is reuze in de aanschaf van de E-auto’s,maar als de subsidie-wegvalt,dan daalt ook de verkoop van de E-auto’s.En de vele 10 duizenden gebruikte ingeleverde Elektrische auto’s worden voor dump-prijzen,ver over onze grenzen verkocht,zoals laats werd vermeld.Maar het zal mijn tijd wel duren,als Senioor van 80 jaar.Wat de toekomst zal zijn in vooral klimaat/milieu CO2 auto-rijden.Veel succes toegewenst voor de nieuwe Generatie Inwoners van Nederland.De Europese Groene Tuinkabouters zullen u wel blijven hersen-spoelen en via hun steeds meer aktie-voeringen vooral om het vracht-verkeer tegen te houden,vrachtwagen-chauffeurs die om 5 uur in de ochtend al hun producten door Nederland brengen,en worden urenlang worden opgehouden,en in de avond om 9 uur weer thuis komen,en dan maar een paar uren-lang kunnen uitrusten,en wel met hun 40 tonnen vracht weer veilig moeten deelnemen aan het verkeer.Maar wel om de 5 jaar hun verplichte Code 95 moeten halen,voor vooral veilig rijden.Ze zult maar Vrachtwagenchaufeur/Politie-beambte/ambulant-technicus en ook in hetzaken-verkeer al vroeg in de ochtend je boterham moet verdienen.In wat voor land zijn wij Senioren terecht gekomen,een maatschappij die wij totaal niet gewilt hebben.Doet er wat mee: Redactie van TopGear,en laat deze ingezonden reaktie’s niet verdwijnen achter de horizon.En herhaal het regelmatig,maar ik heb daar totaal geen invloed op,het behoort tot uw competentie,wat u doet met de vele ingezonden reaktie’s,en die zijn heel divers van karakter.Adieu.

          • Waar je je wel niet druk om kan maken als mens… ga eens naar buiten en drink lekker een biertje.

            Ik kan het trouwens nog mooier maken. Jullie hebben ons met deze wereld opgezadeld mafkees, niet andersom.

            Lever je stemrecht alsjeblieft maar in.

          • Kwam er maar eens een boete voor te lange reacties met onzin geleuter.

        • Alzheimer is echt geen pretje, 80 jaar een nog steeds ontevreden man! Ga wat leuks doen en windt je niet teveel op over dingen. Gaaa naar de hei wandelen, zo zie je meteen dat die groene tuinkabouters gelijk hebben. Niet jaloers, al die berichten lezen over miljardairs, die niet weten wat verantwoordelijkheid is.
          Sterkte, sterkte en nogmaals sterkte.

          • Alzheimer is echt geen pretje, 80 jaar een nog steeds ontevreden man! Ga wat leuks doen en windt je niet teveel op over dingen. Gaaa naar de hei wandelen, zo zie je meteen dat die groene tuinkabouters gelijk hebben. Niet jaloers, al die berichten lezen over miljardairs, die niet weten wat verantwoordelijkheid is.
            Sterkte, sterkte en nogmaals sterkte.

  5. Daarom nooit een Electrische auto gewoon boeven zooi gewoon tanken en door kost je hoogstens 10 minuten. Ga is door de dorpjes naar Euro Disney. Is niet te doen met een electrische Car. Er zijn ook maar beperkt aantal tankstations. Er moet toch een systeem zijn dat als je auto vol zit de lader ermee kapt. Je kan in je auto ook niet meer tanken dan er in past…. Ik vind dat elektrische rijden helemaal ruk. Dat je hem 2,5 week bezet houdt is ook asociaal. Zeker een Tesla …. Laat ik maar niet schrijven wat ik denk. Zo lang mogelijk benzine rijden. Liefst altijd… dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen…

    • Je moet gewoon je auto bij de lader weghalen als de accu vol is. Je laat toch ook niet je auto een week bij de benzinepomp staan met de slang erin.

        • Het laden via een (openbare/ private) laadpaal stopt automatisch, wanneer de accu van de wagen volgeladen is. Dit alleen al vanwege de veiligheid. Van dan af kan een uurtarief, voor het onnodig lang bezethouden van de laadplaats, gelden. Dit laatste wordt meer en meer toegepast.

          • Een electrische auto, gewoon kloterij. Ik ken iemand die mij vroeger geregeld kwam bezoeken in Dendermonde vanuit Zelzate maar dit is gestopt en de reden is dat de auto onderweg ook 2 keer vol moet wat niet haalbaar is.

          • Zeker dat het niet gewoon is omdat je een overdrijven en een ongelooflijke zeur bent?

          • Van Zelzate naar Dendermonde is maar 20 km en 2 keer moeten volladen? Als we dat niet geloven maak je ons wel iets anders wijs…

  6. Laadpaalkleven, noem het mooier “laadpaalparkeren” zal één van de redenen zijn waarom mensen meer en meer gefrustreerd zullen achterblijven bij een overstap naar EV. Maar, het probleem oplossen is een tegenstelling op zich: als je ergens je auto aan de laadpaal hangt en je trekt de stad in, al is het maar voor één dag: wie zal ergens midden in zijn uitstap naar de parking terugkeren om uit solidariteit zijn wagen te verplaatsen? NIEMAND! Dus, ze zullen het duur betalen maar dat lost totaal niets op voor anderen die ook willen laden.

    • Dat helpt echt wel, als je 700 euro moet betalen. Dat is een duur dagje uit. Punt is dat veel mensen met aso-gedrag dat niet weten, al doende leert men. Je parkeert je auto toch ook niet naast de benzinepomp met de slang erin?

  7. Jongens wat een discussie, laat ieder lekker rijden wat hij of zij wil, en met de ev gewoon niet te lang aan de laadvlak laten staan.

    • Piet wordt eens wakker, het gaat hier om asociale mensen die niet nadenken en een laadpaal blokkeren die ze niet meer nodig hebben. Heel goed dat ze moeten betalen voor het bezetten van zo’n laadpaal

      • De volledige brol afschaffen…dit krijgen ze toch nooit op punt….
        De windmolens zit vol chemische rotzooi om hem te kunnen doen werken….de elektrische wagens zit vol nest ….
        Jullie begrijpen nog steeds niet dat de eliete alles al bepaald hebben….”De ondergang”
        Mensen sturen als roboten…
        Wordt wakker!!!

        • Heb je je alu hoedje wel op, Ron? Hou eens op met die onzin en kijk naar de onderzoeken hierover die NIET enkel te vinden zijn op Facebook.

          • Ron heeft 100% gelijk .ga een in het ziekenhuis kijken de helft van de gevaccineerde heeft KANKER OF KRIJGT HET BINNENKORT

          • 90 % gevaccineerd 10 % niet Dan even de formule erop los laten en tellen 😡

          • Nja, ik weet het niet, als we alle bullshit hadden moeten geloven dan zouden we volgens de bijbel 2 weken geleden allemaal al dood zijn geweest. En nu terug maar werk jullie. Verdien hier geen cent aan. 😂

          • Val Ron niet te hard af …. hij is waarschijnlijk vanmorgen vergeten zijn pilletjes in te nemen ….

          • De helft van de gevaccineerden krijgt kanker? Dat is dus hetzelfde als voor niet-gevaccineerden. Gemiddeld krijgt de helft van alle Nederlanders in zijn leven ooit de diagnose kanker.

          • 4,5 week of 4,5 dag in een Oostenrijks skidorp, dat is nogal een verschil

        • De randdebielen reageren weer.
          Als je in een parkeergarage of op een betaalde parkeerplaats staat ben je nog meer kwijt.
          Dus niks aan de hand auto vol gewoon zo snel mogelijk weghalen zoals het ook hoort.

        • Yep…zal mij benieuwen wat het kost als ik met een benzine auto bij een pompstation met de slang in de tank een 2,5 weken blijf staan

          • Beste Harris ,dat is nu nog eens een goede vergelijking .
            Als men zoiets zal doen,wordt men voor gek verklaard 🤣🤣🤣

            En voor je het weet wordt je omringt door de benzinedamp snuivers 😎

  8. Het alternatief voor het rijden en dan CO2 vrij,het aanschaffen van een auto met LPG uitvoering.Een van de schoonste brandstoffen,die weer omver is geblazen,omdat het te weinig opbracht belasting-opbrengst gezien.En die ook te koop was en nog steeds in vele Europese lidstaten.En als de tank leeg was,kon je nog gewoon brandstof-tanken.LPG bestaat uit propaan en butaan,en de LPG auto’s moesten wel door het stoomwezen gekeurd worden,inzake evt lekkage’s.Als voormalig ambulant Technicus honderduizenden LPG auto-km verreden.En globaal om de 20..000 km de olie vernieuwen.Maar ook dat is weer naar de klote geholpen,het rijden met een van de schoonste auto-brandstoffen,en gewoon weer afgefakkelt in Pernis,wat voor milieu-schade’s heeft dat wel opgebracht,het verbranden van zeer kostbare zuurstof.Wie zijn toch zichzelfnoemende Deskundigen,die boter op hun hoofd hebben,en andere belangen hebben of bezitten?.

    • LPG CO2 vrij? Zoals u schrijft is het een mengeling van propaan en butaan, m.a.w. Kool-Waterstofverbindingen, en als die verbrande.n krijgt men o.a. CO2.

      • Bla bla bla het is” veruit” de schoonste brandstof ( elektrische auto is ook minder schoon !!) Maar het is inderdaad geen goede melkkoe!!!

        • Auto op gas was perfect
          . Elektrische? Niet slecht maar waar ga je met al die troep heen (accu’s).
          Praat ik nog niet eens over de wegen belasting.
          Dan is een plug hybride duur rijden. En zo wil de regering dat zijn.

  9. De laders op de parking van DLP hebben GEEN idle fees, dus dit is onmogelijk. Daarnaast staat niemand 2,5 week op de parking want je kan nergens heen zonder je auto en als je op hotel zit dan sta je op de hotelparking geparkeerd en niet de hoofdparking. En aan alle anti-EV comments, 90% kiest hier NIET voor, dit wordt opgelegd door de werkgever!

    • Klopt helemaal. Ik ben ook “slachtoffer”. Nog anderhalf jaar en dan mag ik weer een nieuwe kiezen. Dat wordt zeerzeker een (plugin) hybride.
      Toevallig kreeg ik vandaag de melding dat mijn auto, die bij de lidl op stond te laden, 80% vol zat. Er werd me geadviseerd te stoppen met laden omdat het significant langzamer zou gaan en er boete fees van tot wel $1,- per minuut opgelegd kunnen worden! Het klinkt als spam maar het was daadwerkelijk de app van de auto die deze melding gaf. Sta je dan met je volle kar boodschappen in de rij. Het is goed met ze, ik ben wel klaar met dat gestekker.

      • Overigens weet ik niet of ik een boete krijg. Zo ja dan is die toch voor de werkgever maar het slaat nergens op. 2,5 week ergens parkeren trouwens ook niet maar inmiddels dat verhaal dus ook ontkracht.

      • Hier een werkgever die het verplicht, althans, de wetgever verplicht het cde werkgever weer. Rij inmiddels tot volle tevredenheid elektrisch, alweer 5 jaar. En van collega’s hoor ik niet anders. We mogen wel ook hybride kiezen, maar de meerderheid rijdt alsnog volledig elektrisch. Fijnere auto’s en elektrisch rijdt zo verschrikkelijk veel fijner. En ja, het is ook minder slecht voor het milieu dan de alternatieven, als je de échte onderzoeken bekijkt (en niet de meningen van willekeurige haters online).

        • Maar na 6 of 8 jaar economisch total löss want het verkoopt moeilijk als er geen garantie meer op zit.
          Een benzine auto tuft da nog minimaal 12 jaar door en is een stuk goedkoper. Roept u maar!!

    • Volgens mij rijdt je werkgever niet in die auto en zet hij hem ook niet aan de laadpaal verder kan je hem zelf wel invullen.
      ZELF BETALEN.

  10. Heel simpel, auto opladen en wanneer 100% krijg je een bericht. Dan heb je een half uur om hem weg te halen, waarna de accu weer leeg getrokken wordt tot 10%. En blijft tot verplaatsing naar een ander oplaadpunt, waar dan ook weer hetzelfde geldt natuurlijk…

  11. Net zoals dat asociale tuig wat de electrische auto bij ons op het tankstation bij de benzinepomp neerzet om binnen uitgebreid een broodje gaat eten. En de benzine rijders krijgen daarintegen meteen een grote bek als ze ook maar 2 minuten voor een laadpaal staan.

    • Asociaal is inherent aan Nederlander, dat zie je ook op zonnige vakantiebestemmingen handdoekje leggen en dan aande buffet staan zoveel mogelijk opscheppen en opstapelen alsof er niet genoeg staat en voordringen bij de kassa enzovoort.

          • Nee, want ik woon al 50+ jaar in Friesland en daar doen zij het ook! Zijn dat dan geen Nederlanders?
            Ben zelf een geboren Hollander, hahajaja!

      • Handdoekje leggen is iets meer voor Duitsers maar ook Engelsen. Dat veel eten opscheppen en vervolgens meer dan de helft niet opeten dat zie je bij Russen heel veel en voordringen bij de kassa kom ik misschien 1 keer per jaar tegen maar dat is echt overal in Europa. Maar het ging over iets heel anders Piet.

  12. Beetje hetzelfde als benzine gaan tanken en je auto 17 dagen bij de pomp laten staan. Geen hond die dat zal accepteren. Na een uurtje zal die waarschijnlijk wel weggesleept worden. Bij een laadpaal vinden we het blijkbaar normaal om gewoon te blijven staan. Ik zie het ook hier in de buurt, vrijdagavond aanklikken en maandagochtend weer naar het werk. Daarom voor mij nog geen ev, er is nog te weinig fatsoen en etiquette.

    • Je hebt helemaal gelijk. Zou een wielklem moeten krijgen! Maar ja, dan gaat hij ook niet weg en dat is wat je wil. Wat stel je voor?

      • Via youtube.nl (tik in) koop GEEN elektrische auto meer! (tik in) De teloorgang van de EV:Over 10 jaar zijn er geen elektrische auto meer” en Exploding Broken Down Tesla Model 3.Geeft weer het nadeel van Elektrische auto-als het hele lithium-pakket moet worden vervangen,en dan kunnen de kosten daarvan heel veel oplopen,en dan kan de Dag-waarde gezien worden als Total Loss.En dat er heel veel E-auto’s worden aangeschaft oa in Nederland,omdat de werknemers worden verplicht door hun Werkgevers om te rijden een Elektrische auto’s.En dat kan genoemd worden als zijnde Stalistische opdrachten,want de werknemer heeft totaal geen keuze-vrijheid,in de aanschaf van een Elektrische auto.En weten de werkgevers ook,dat oa lithium/mangaan/neodym/zilver/ etc etc grondstoffen voor de productie van lithium en andere bestand-delen uit de zeer corruptelanden komen,waar totaal géén Mensenrechten aanwezig zijn.Zoals ik al eerder omschreef via youtube.nl (tik in) Bolivien im Lithium Rausch en ZDF HD planet e der wahre preis elektroautos.Waar kinderen in Afrika worden gedwongen om in hun eigen putten naar lithium te graven.En zulke belangrijke informatie worden via mijn schotel wel weergegeven via de Duitse Deelstaat Thema-praat TV programma’s en via oa de Duitse publieke TV/Radio omroepen.We moeten allemaal elektrische auto gaan rijden,maar voor welke burger-doel-groepen is da bedoelt!.Welke Burger van Nederland zich dat financieel kan aanschaffen!met schoolgaande kinderen/te dure boodschappen.verhoging van de verzekeringen oa Auto/woonhuis/brandverzekeringen/auto-reparatie-kosten,en vooral bij de E-auto’s zijn de reparatie-kosten vrij hoog,oa het opnieuw-afstellen van de voorruit,en daarnaast moet er bij een flinke aanrijding,de bestaande plastic-zij-panelen vervangen worden etc.Blijf lekker E-auto rijden met heel veel laadpalen en rijafstanden-stress,en als je E-auto met Caravan moet opladen,dan moet je eerst je Caravan afkoppelen,en dan een laadpaal opzoeken,en dan kant gebeuren dat je vrijstaande Caravan gejat is,en opweg naar een voormalig Oostblokland,en je hen nooit meer terug.Maar je bent zeer goed verzekerd,maar dat gaat zich weer vertalen in de totale verhoging div.verzekeringen.En vooral door de aanschaf van de E-auto’s,betalen de brandstof-auto-rijders mee.En dat wordt hier niet verteld,door die blijde Elektrische auto-rijders.Het is allemaal geweldig het rijden met een E-auto,vertel dat op verjaardagen aan je familie/kennissen.buren etc.Hoe blij je bent.Met de klimaat-milieu-aspecten van de Duitse Grünen en Europese Groenen Tuinkabouters,die ons Burgers op zeer hoge kosten gaan brengen,als je ook voor het zeggen kunnen krijgen,bij de komende Tweede Kamer Leden verkiezingen.Ik heb u gewaarschuwd,het zal mijn tijd wel duren,met mijn huidige leeftijd van 80 jaar.

          • Niks meer aan toe te voegen, hopelijk worden de slaapkoppen eens wakker…..duf gedoe allemaal met domme verplichtingen

        • 80j en nog steeds niet in staat een ietwat samenhangende tekst te formuleren die niet al te veel schrijf fouten bevat.
          Al die expertise zal alvast niet opgedaan zijn uit al de boeken die u las over het onderwerp.
          Btw, aan alles en iedereen die hier het een of het ander probeert onderuit te halen/promoten. Ze zijn allebei gewoon erg vervuilend, en er zijn in de laatste eeuw talloze werkende, en vaak ook effectief geteste alternatieven uitgevonden die 0% CO² uitstoten, net als onuitputbare energiebronnen. Deze zijn allen onderdrukt omdat het niet opbrengt. De patenten opgekocht en weggeborgen, en de bedenkers op al dan niet maffiose manier het zwijgen opgelegd.
          Want het kapitalisme zou tot zijn ultieme vorm evolueren wanneer energie gratis wordt. Een nieuwe samenlevingsvorm zou tot stand komen zonder geld of kosten zoals we die nu kennen, Zowat alle goederen en diensten gratis verkregen worden en productie afgestemd is op beschikbare grondstoffen ipv energy inputs.
          Gelukkig lijken de chinezen nu echt een eind te willen maken aan de onderdrukking van vrije energie.

        • Wat een mafkezen hier weer zeg. Praten elkaar lekker na als domme papegaaien zonder enig kritisch denkvermogen. Deze 80 jarige techneut heeft inmiddels al zeker een 40 jarige achterstand op de huidige stand der techniek maar denkt nog wel een autoriteit te zijn. Men heeft zeker een code nodig om van uw afdeling te komen?

      • Kabel doorknippen en afslepen.
        Geen wielklem, geen moeilijk gedoe, gewoon afvoeren die handel, boete van 450 euro en kosten voor wegslepen betalen.
        Dan nog de kosten voor de kabel.
        Wedden dat ie het niet nog een keer doet.
        Een auto is redelijk snel opgeladen, laten we schappelijk zijn en een maximum van 15 uur erop zetten.

        • Gewoon lekker op waterstof gaan rijden, lijkt me een veel betere optie…
          Uitstoot bij verbranding nagenoeg nul en via een brandstofcel ( electrisch) uitstoot schoon water.

    • Wat een leugens wat hier verteld wordt. Ik ben castmember in Disneyland Paris en wij weten allemaal dat je er onbeperkt kan staan en laden zonder kosten. Google maar eens dan zie je het. Daarbij staat het ook op onze site……. In Disneyland Parijs zijn er geen vaste tijdsbeperkingen voor het opladen van je elektrische auto. Je kunt je auto opladen zolang je op de parking staat en de laadpaal beschikbaar is. Wel is het belangrijk om rekening te houden met andere bezoekers en de laadpaal niet onnodig lang te bezetten als je auto vol is.
      Meer details:
      Geen tijdslimiet:
      Er is geen officiële tijdsbeperking voor het opladen van elektrische auto’s op de parkeerplaats van Disneyland Parijs.
      First come, first served:
      De laadpalen werken volgens het principe “wie het eerst komt, het eerst maalt”.
      Respect voor anderen:
      Het is belangrijk om hoffelijk te zijn en de laadpaal niet onnodig lang bezet te houden als je auto volledig is opgeladen, zodat andere bezoekers ook gebruik kunnen maken van de laadmogelijkheid.
      Controleer beschikbaarheid:
      Het wordt aangeraden om voor vertrek de beschikbaarheid van de laadpalen te controleren en eventuele updates over de laadinfrastructuur te bekijken.
      Locatie:
      De laadpalen bevinden zich op de algemene parkeerplaats, dichtbij de ingang van de parken.
      Gratis opladen:
      Opladen van elektrische auto’s bij Disneyland Parijs is momenteel gratis.

      • Inderdaad, er zijn geen idle fees bij dus dit verhaal klopt niet. Maar het laden is niet meer gratis helaas, het is met laadpas of creditcard.

    • Zo denk ik er ook over.
      Wil de overheid mij aan de EV, dan zal ze ook moeten investeren dat ik kan opladen. En dat……kan je in een Haagse volkswijk wel op je buik schrijven

      • Hoi Mike. Even terug komen op je bericht. Laden op de gasten parking kost je 40 cent per kWH. Bij de hotels is het tot nu toe nog gratis. Behalve in RDC Davy Crockett daar zijn geen laadpalen beschikbaar. Daarnaast laden castmembers op parking nord. Voor 20cent per KWH.

        • Zou het niet mooi zijn om de laadpaal je door een app laten weten dat je auto vol is en dat je een uur de tijd hebt om de autoweg te halen wanneer dit niet gebeurd de auto weer ontlaad word zolang hij te lang staat en er dan 10% in laad zitten om hem weer weg te halen en wel de kosten van het laden te berekenen.

          • U mag aan mijn werkgever gaan zeggen dat het voor op de kermis is, het is alleszins geen plezier om dagelijks te ondergaan!

      • Hier zijn mensen die vergunning hebben om te parkeren in de stad. Zetten hun auto daar aan de laad paal neer. En ja je raad het al ook als hij vol is heeft hij altijd een plaatsje voor hem zelf. Beetje ASO.

        • Ik lees hier hele domme dingen… Maar dit is wel het domste wat ik heb gelezen!
          Voor veel bestuurders (denk aan beroeps-chauffeurs) is het nog helemaal niet gunstig om de brandstofauto de deur uit te doen. Denk bijvoorbeeld aan een rij-instructeur. Jullie willen allemaal dat jullie kind een volwaardig rijbewijs haalt!
          Dat lukt niet met een electrische les-auto…

        • Nee Piet, wil gewoon niet. Je wordt in Nederland (overigens overal) genaaid waar je bij staat als je in een EV rijdt. Niet doen dus, gewoon een benzine auto aanschaffen, beste keuze!

    • Het klimaat is om zeep door de auto’s die rijden op naft of mazoet. Ik rijd elektrisch en keer nooit terug . Ik spaar het milieu. Hopelijk komt er een verbod om fossiel rond te rijden
      Trouwens haal alle wagens op krediet en bedrijfswagens uit het verkeer en het fileleed is direct opgelost. Extra veel taxen heffen op vervoer met fossiele brandstof. Klimaat moet terug in orde komen.

      • Jij bent een van de grootste idioten ik ooit al gehoord heb, ikke ikke ikke en de rest kan stikken, wat een zeikpraat steek uw elektrische waar ik het denk.

        • Zo denk ik er ook over.
          Wil de overheid mij aan de EV, dan zal ze ook moeten investeren dat ik kan opladen. En dat……kan je in een Haagse volkswijk wel op je buik schrijven

        • Hahah echt he. Straatbeeld is in de afgelopen jaren echt enorm verpest door al die kermisauto’s aan de laadpalen. Zou toch prachtig zijn wanneer ze alle EV’s gaan verbieden. Als autoliefhebber zit er ook geen enkele mooie EV tussen. Misschien de EQE/EQS, maar dat is dan ook een Mercedes

          • Vergelijk met een benzinepomp gaat niet op natuurlijk. Het feit dat je er niet op kunt wachten is het probleem. Tank je benzine dan ben je zo weer weg.
            Dat je de laadplek weer moet vrijmaken is vrij logisch.

          • Ach, jij hebt ook een mening. Milieu boeit je blijkbaar niet veel. Mij wel, en echt, ik hoop heel erg dat ik er gruwelijk naast zit. Maar voor de zekerheid ga ik er toch van uit dat de weten wederom gelijk heeft en ik probeer iets bewuster om te gaan met energie, iets groener ook. En niets iets perfect, ook groene energie niet, maar het is vele malen minder milieubelastend dan fossiel.

          • JM,
            Jij rijd ev. Ok
            Nu denk je dat je een milieuvriendelijke auto hebt!!!!
            Een baterij maken is EXTREEM milieu belastend en terug afbreken eveneens,
            Is al meermaals in onze vaklectuur (ben auto mechanieker) dat qua co uitstoot dat overeenkomt met 500.000km op benzine.
            Hoop inderdaad dat ze dat ook eens in rekening brengen voor de taksen dat jij wil opleggen voor fossiele brandstoffen, want uiteindelijk is een baterij ook gemaakt van fossiele delen!!!

          • Dit oude fabeltje weer..
            Ja, een elektrische auto produceren is milieu onvriendelijker dan een brandstofauto produceren. Dat is echter al binnen 30k tot soms 50k kilometers terugverdiend. EV’s zijn aantoonbaar veeel minder milieuonvriendelijk dan brandstofauto’s. Ziek de echte onderzoeken eens op ipv na te praten wat de haters allemaal roepen

      • Ja sukkel dan gaan de prijzen nog verder omhoog de belasting die wil ook geld voor de Asiel zoekers en Oekraine te sponsoren en denk dat er dan heelveel wegenbelasting op jou electroauto komt dus jij snijt je in je eigen vingers.

      • Je vergeet hoeveel het klimaat belast wordt om de grondstoffen te delven, samen te stellen en later te recikleren.
        Een derde van de prijs van een elektrische auto is die van de batterijen

      • Klimaat om zeep door fossiele brandstoffen klopt wel, maar accu’s zijn zeker niet schoner, wat dacht je welke troep er gebruikt wordt in de lithium mijnbouw voor onze gemakzuchtige en onnodige accu producten?

        Kinderspeelgoed bijvoorbeeld die rare waterpistolen die op accu werkt?

        Misschien accu’s beter en voor nuttige keuzes maken ipv nutteloos overal accu’s in te duwen.

        Hier in het westen zijn we goed bezig met overconsumptie over de rug van andere landen en ja uitstoot zal niet zichtbaar in cijfers zijn maar de wereld wordt hier niet beter van.

        Welke oplossing er zo is weet ik ook zo 123 niet.
        Maar kunt misschien iets bewustere keuzes maken , met aanschaf en afwegen, denk dat de keuze per persoon verschilt, deze auto’s vliegen ook wel uit iets in de fik onder carport hoe schoon ben je dan?

        Het energienet dreigt door laadpalen en zonnepanelen ernstig ontregelt te raken binnen nu en 5 jaar. En door regels die elkaar in de weg staan is een oplossing niet gevonden.

        Misschien toch lichtere brandstofauto en geen patserbakken scheelt ook veel uitstoot, mag in Nederland max 130 op enkele plekjes, en 120 na 19:00 uur, wat heb je dan bijvoorbeeld aan een Mercedes AMG, of andere dure/luxe merken.

        Als je woon werk verkeer bekijkt de afstanden of als je werkt als chauffeur om onze producten te leveren kan verschil maken. Alles is zo duur zeggen ze maar allemaal vaak wel dure auto’s, wat wil je eten of rijden?

    • Een auto op fossiele brandstof stoot per gereden meter 2,5 miljard giftige deeltjes uit dat lees je niet in de media

        • Beste Ton, misschien toch eens iets meer verdiepen in de scheikundige werking van een verbrandingsmotor. 2,5 miljard schadelijke deeltjes? Over welke totale hoeveelheid deeltjes hebben we het dan. Bij de verbranding van benzine in een benzinemotor komen per meter honderden miljarden deeltjes via de uutlaat in de buitenlucht. Die 2,5 miljard van jouw is procentueel dus zeer gering. Zoals wel vaker de klok wel horen luiden maar niet weten ….

      • Moleculen zijn deeltjes en in een liter lucht zitten 1,225*10^25 deeltjes. En 1,225*10^28 per kubieke meter. Jij hebt het over 2,5*10^9 giftige deeltjes. Doe die giftige deeltjes in die ene kubieke meter en je hebt het over 1 giftig deeltje per 5*10^18 lucht deeltjes. En een EV stoot ook giftige deeltjes uit, van de banden en remmen.

      • Waar haal je die onzin vandaan want de auto’s stoten bijna niets meer uit daarbij zijn E.V’s gewoon chemisch afval na 10 jaar is het gedaan met een E.V. en dan begint de ellende terwijl een voertuig met verbrandingsmotor zo’n 30 jaar meegaat

  13. Volkomen terecht. Het is een plek om te laden. Niet om te parkeren en al helemaal niet voor enorm lange periodes. Prima dat dit soort asociaal gedrag wordt aangepakt.

    • Wat een asoos om zo je E car gratis parkeren af tedwingen.Wielklem te verwijderen na betaling van 10% van zijn bruto jaar in komen.En anders wegslepen en vernietigen.

      • Ja iedereen wil zyn electrische auto opladen dus maak plaats voor de andere bestuurders niet gratis parkeer plaats.

  14. Wat een gezeik, ev is sowieso asociaal, want de grondstoffen voor die bakken worden gewonnen door kinderen in de mijnen bij diverse schurken staten. De groene elite kijkt weg voor dit onethische feit.

      • Hoe weet je dat dan? Bij EV’s is het overduidelijk dat het slecht voor mens en planeet is, maar bij kleding heb je zeker de keuze om te kiezen voor ethische kleding, zelfs gemaakt in Europa.

        • In Kazachstan is er een compleet ander klimaat ontstaan door dat er een groot meer bijna helemaal leeggepompt is om de katoenplanten water te geven deze planten zijn voor onze kleding ik dacht dat er 100 liter water nodig is voor 1 katoenen kledingstuk

          • Er is zoveel water……schoon en zoet. Kijk eens goed om je heen.

          • Om een fossiele auto rijdend te houden zijn er constant delfstoffen benodigd die een aanslag vormen op het leefmilieu

          • “Er is zoveel water…”

            Zelden zoiets naïefs gelezen. Wat hebben ze in Kazachstan aan al dat water in Nederland? Of ben je van plan het meer daar weer te gaan vullen?

        • Omdat de Europese regels stellen dat als 10% van het product in Europa is gemaakt er “made in Europe” op mag staan. Tas gemaakt in China, rits er op gestikt in Italië en je hebt een Louis Vuitton tas. Er zullen vast wel eerlijke producten tussen zitten, maar we worden gewoon voor de gek gehouden.

          • Klopt mevrouw . Kinderarbeid , spullen die goedkoop worden gemaakt .
            Dan de e wagens met batterijen die ergens terecht komen in Africa , die wij niet zien . Waar naar toe ? O´der de grond of recycling???? Giftige stoffen . Slechter dan brandstof .

      • achterhaalde verhalen:schaam je eigen.Via youtube.nl (tik in) ZDF HD planet e der wahre preis der elektroautos(tik in) Bolivien im Lithium Rausch::opname’s van 3Sat (tik in( Abwracken-Gut für die wirtschaft,slecht für die Umwelt?|WDR Doku (tik in) TÜV nicht bestanden? Hier landen die Autos|Entdeckt!Geheimnisvolle Orte|Kabel eins Doku.Geeft weer via de div. Duitse TV omroepen de exakte waarheden,inzake de verschrikkelijke werkomstandigheden van de Delvers in die zeer corrupte landen,waar Mensenrechten totaal niet aanwezig zijn.En waar gaan alle ingeleverde auto’s naar toe,juist naar Afrika.En dat zal niet verteld worden door de Grünen en die Groene Tuinkabouters in Nederland(tik in) Elektroschrott von Bayer nach Afrika,en ziet dan Afrika het afvalputje van Alle Europese Lidstaten is geworden.En zulke informatie ziet niet via onze Staatsomroep en de Commerciele TV omroepen.Normaal zou ik niet meer gerageerd hebben,maar wel op dat a-sociaal-gedrag van de Elektro-Auto’s,(tik in) koop GEEN elektrische auto meer!.

        • Hans, er is een heel belangrijk iets dat rondloopt op deze aarde.
          William Henry Gates en heeft 3 nakomelingen.
          De rest weet je waarschijnlijk wat ik hiermee bedoel.
          Ik ga het niet uitleggen!

          • Je snapt het zelf niet en hoopt dat iemand je nu gaat helpen met deze vage uitspraak?

    • Wat een trieste reactie. Je accu in je telefoon laptop tablet electrische tandenborstel bevatten dezelfde grondstoffen. Je kleding wordt gemaakt door kinderem in Bangladesh , India etc.
      Maar jij bent niet asociaal want je rijdt geen EV.
      Kansloze droeftoeters noem ik dat.

      • Wat wild rover denk ik bedoeld, is dat een ev helemaal niet zo groen is. Lithium wordt gewonnen uit mijnen. Hiervoor moeten hele dorpen en bossen verdwijnen. In Slowakije hebben ze ook zo.n mijn ontdekt. Maar daar moest een dorp voor wijken. Dat vind de EU wel heel onethisch. Dus dan maar uit Afrika. Een moderne diesel of benzine auto is veel milieuvriendelijker. Maar jah dat gaan we na al die miljardensteun niet meer doen natuurlijk.

        • In deze discussie word vaak het winnen, raffineren en transporteren van olie en alle bijkomende mileuschade en uitbuiting die daarbij ontstaat vergeten. Nee batterij-electrische auto’s zijn niet 100% groen of verantwoord, maar uit veel studies blijkt dat het omslagpunt wat betreft uitstoot binnen 2 jaar gehaald word door de gemiddelde Nederlandse leaserijder..

        • Je gaat even voorbij aan het feit dat de hele reden dat we naar BEV’s migreren, juist komt door het decennialang verbranden van fossiele zooi. Het blijft altijd een kip-ei verhaal, maar om in accu-techniek te investeren, moet er eerst behoefte zijn. Er wordt nu hard gezocht naar technieken om de Li-afhankelijkheid af te bouwen, niet in de minste plaats omdat het zo vervuilend is. Denk aan de Natrium-ion accu. Maar de benodigde investeringen komen van huidige, vervuilende EV-accu’s. Jij denkt dat we zulke stappen even in een keer zetten?

  15. België, Nederland, eender welk land. Er zijn overal middenvakrijders. Heel vervelend en werkt files in de hand. Ritsen ervaar ik NL beter fan in België. Tot het einde rijden en daar invoegen is de enige vlotte methode.

    • ????
      Ja natuurlijk, voordringen heet dat.
      Wekt irritatie op en is juist de aanleiding van de files omdat iedereen hetzelfde wil.
      Gewoon om en om ritsen is en blijft de beste manier dan ego jezelf ah begin je er tussen te persen

      • Ja en dat betekent dus tot het eind rijden, dan om en om invoegen. Niet 200 meter voor het eind zoals je veel ziet zodat degene daar achter weer verder naar voren kruipt. Dat zorgt voor oponthoud, ook weer niet er voorbij vliegen maar gewoon met zelfde tempo als rechts

        • Hans, er is een heel belangrijk iets dat rondloopt op deze aarde.
          William Henry Gates en heeft 3 nakomelingen.
          De rest weet je waarschijnlijk wat ik hiermee bedoel.
          Ik ga het niet uitleggen!

          • ??? Wat heeft Microsoft meer ritsen te maken? Dat is zon vage vergelijking dat je die toch echt even moet uitleggen. Vooral omdat je exact dezelfde vage reactie elders ook al hebt geplaatst.

      • Maakt niet uit joh, die mensen zijn hun frustratie weer even kwijt.

        En wellicht is er een link tussen e.v.’s en middenvakrijders/asociale voordringers. Ik heb hem nog niet ontdekt… 😉

      • Volkomen terecht… aso gedrag aanpakken.
        Nou de benzinerijders die parkeren op een laadpkek ook goed aanpakken…

  16. Misschien wel terecht. Gebruik dit soort plaatsen waar ze bedoelt voor zijn. Om je auto op te laden. Niet om goedkoop de beste plek te bezetten.
    Als we dadelijk allemaal elektrisch gaan rijden zou dat wel moeten. Vol en wegwezen.

  17. Beste Mattijn,

    Als je de 731 euro had door gerekend had je beseft dat dit bedrag ondanks dat het hoog klinkt eigenlijk best mee valt.
    Per minuten dat deze klever gestaan heeft heeft hij een tarief betaald van: €0,0298611111 dit is zo een beetje goed koper dan een kw/u in Frankrijk.
    De kleef boeten in Frankrijk is na 45 minuten €0.45 per minuut.
    Dit zou een boete bedrag op leveren voor 2,5 weeken van €11.016.
    Deze meneer of mevrouw klever heeft geluk en geen pech gehad.

  18. Gewoon de zaak omdraaien, betalen voir laden van stroom en betalen voor terugleveren van stroom maw de accu’s weer leegtrekken tegen een hoog tarrief, betasl je veel geld en sta je nog met een lege accupack

  19. Don’t be an A-hole , en verzet gewoon je wagen!
    Ik rijd BYD 100% elektrisch al 3 jaar en laad meestal ’s nachts of weekend hier in Thailand waar ik woon, als gewezen politieman en gepensioneerde Belg! Land na 22u, wegens lager tarief! JA! Ik blijf max 50 a 55 min rondhangen bij de wagen, tot hij voldoende geladen is voor de volgende rit of week!
    Je laat je brandstof-auto OOK NIET geparkeerd staan in een benzinestation!?!?
    Eigen schuld, dikke bult! …
    Wij Belgen zeggen,
    “WIE zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten!” … als je elektrische wagen koopt, moet je daar rekening mee houden aan een laadpaal, en niet de A**Hole uithangen ! Simpel toch … elektrisch rijden is een EIGEN keuze, and I LOVE IT!
    Warme groeten uit het heerlijke mooie Thailand

      • Durft de Belg te zeggen die 9/10 keer als een of andere ezel met oogkleppen de rechterbaan niet weet te vinden, omdat jullie geen fatsoenlijk rijlessysteem hebben. En daarnaast achteraf niet bereid zijn de nodige kennis over het verkeer op te doen, dat is egotrippend(ikke ikke en de rest zoekt het maar uit op de weg). Voor laadpalen wordt tenminste nog geld afgetikt.

          • Ik woon ook in Thailand maar rijd gewoon op een motor op benzine. Heerlijk Thailand? Laat me niet lachen. De westerse pensionados wonen in een resort in een gehuurd huis of op naam van een (veel te jong) Thais vrouwtje. Ik woon hier ja maar als een Thai. Niet bluffend met mijn westerse geld. De Thai lachen die pensionados vierkant uit. Na 1 jaar komen ze berooid terug naar Nederland.

          • In Amerika hebben ze het “keep your lane” principe. De rest van de wereld heeft dat niet. Maar Belgen weten dat blijkbaar niet. Belgen staan er ook om bekend om bij ritsen tot het allerlaatste moment door te rijden en de auto er dan tussen te gooien. In Nederland vinden we dat asociaal.

          • Daar is de invoegstrook ook voor bedoelt, alleen gunnen wij elkaar niets in Nederland. Tot het einde doorrijden en dan ritsen zoals in Duitsland dat scheelt een hoop files

          • België, Nederland, eender welk land. Er zijn overal middenvakrijders. Heel vervelend en werkt files in de hand. Ritsen ervaar ik NL beter fan in België. Tot het einde rijden en daar invoegen is de enige vlotte methode.

          • In België MOET je tot het eind beide vakken gebruiken en dan VEROLICHT ritsen. Heeft niets met Belgische aso gedrag te maken maar met het correct baleven van de regels.

        • Hola, Ruud. Niet de idiote, racistische toer opgaan hoor. Mijn twee laatste incidenten op de snelweg was met Nederlanders terwijl ik me netjes aan de verkeersregels hield maar ik ga niet zeuren hoor.

      • Het is gewoon asociaal om zolang een laadpaal bezet te houden. Andere mensen willen ook naar huis kunnen rijden.
        Na iedere 24 uur het kleef tarief verdubbelen wat mij betreft.

        • Omdat byd in China gemaakt wordt, land van slavernij en het treiteren van de Filippijnen, bovendien is het pro Russisch, niets uit China is mijn motto, ik let op met kopen!

    • Valt eigenlijk mee die bedragen.
      Behalve parkeerkosten zijn het ook gederfde inkomsten voor de laadpaal exploitant. In die 2,5 weken had hij heel wat stroom kunnen verkopen aan andere BYD rijders.

  20. Wat een leuke reacties, maar even he je kan toch als gemente of bedrijf zijnde gewoon sleepdienst inhuren en die wagens weg laten slepen op kosten van de te lang parkeerders en ja dan ook die kabel door knippen dat de straf, doen ze maar 1 of 2 keer hoor, probleem opgelost.

    • Het is niet alleen dom maar ook enorm asociaal. Je bent niet de enige met een ev. Puur staaltje van hufterigheid in optima forma. Die rekening had 3* zo hoog moeten zijn.

      • Echt iets voor de Nederlander ikke ikke en de rest kan stikken ook die lui die parkeren bij een oplaadpaal flinke bekeuring geven anders leren ze het nooit

        • Ikea auto bij de ingang,stekker erin,geen laadpas gebruiken,alles was bezet,kon er 3 stekkers er trekken,volgende snip ik de kabel door,

    • Ikea auto bij de ingang,stekker erin,geen laadpas gebruiken,alles was bezet,kon er 3 stekkers er trekken,volgende snip ik de kabel door,

        • Kan er wel 10 betalen maar rij zelf heerlijk in een diesel hybride…
          Ons bedrijf, gelukkig niet in Nederland, hebben we ongeveer 9 x toyota hilux 30.d
          Als je het plaatje uitrolt dan is een Euro 5, 6 Diesel schoner dan een elektrische auto ….
          Zal me allemaal een zorg zijn hoor….

          • Een diesel-hybride is ook een beetje een EV.
            M.a.w.: je bent je alvast langzaam aan het voorbereiden op de overgang.

        • Het wordt de hoogste tijd dat ook hier die extra parkeerheffing wordt ingevoerd . Het komt vaak voor dat lieden s’avonds hun auto aan de paal koppelen en deze tot de andere morgen laten staan . De controle of die auto wel daar mag staan wordt uitgevoerd door BOA figuren (Blijvend Ongeschikt voor Agent ) die dit vanaf hun comfortabele stoel in de auto doen . Ze hoeven er niet voor uit te stappen .

      • Was pas bij de ikea Eindhoven,ze zetten de auto neer bij laadpaal,stekker eraan,zonder pas te gebruiken,kon de stekker er zo uittrekken,lekker makkelijk bij de ingang en thuis opladen,dat is pas asso

    • Idd komt er nog goed vanaf hier ook zo een laadpaal aso met een werk bus, het hele weekend aan de paal, na diverse briefjes met verzoek die bus weg te zetten als deze vol is omdat er ook nog andere willen laden…lag er opeens een stoeptegel met een briefje op zn stoel.. niet dat dat goed is, maar moest er toch wel ff om lachen, heeft er nooit meer het hele weekend gestaan daarna..

      • Wie tegenwoordig nog beweert dat een Diesel schoner zou zijn dan een ev, die heeft geen verstand van auto’s. Er zijn tal van onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

    • Helemaal mee eens. Deze Klever komt er met een koopje vanaf. Op populaire laadplekken zoals bij pretparken is veel behoefte aan opladen voor de terugrit. De berekende “kleefkosten” dekken niet half de gederfde inkomsten van de exploitant. Kortom, niet zeuren, kleefkosten mogen gerust hoger. Dat je aan het eind van een laadsessie een paar uur “verschoningstijd” krijgt is niet onredelijk, maar buiten openingstijden van het park mag wat mij betreft als kleefkosten gewoon het laadtarief berekend worden à ca. 11kW/uur, zodra accu vol is. Is dat in de nacht, dan kleeftarief starten vanaf 8 uur in de ochtend.

  21. Goede morgen, er zijn nog niet genoeg laadpalen !! Dit gedrag zie je ook in Breda, s’avonds je auto aan de stekker en de volgende morgen pas wegrijden!! Er zijn genoeg manieren om dit financieel onaantrekkelijk te maken, maar ja wie neemt de verantwoording!!

    • Dit is toch normaal gedrag? Ik ga niet midden in de nacht de auto van de lader halen. Er zijn bijna geen mensen die om 03.00 op zoek zijn naar een laadpaal.

      • Nou nee dit is niet normaal gedrag. Je verwart een laadplaats met een parkeerplaats. Het zelfde is als ik mijn benzine auto bij de pomp parkeer. En dan zeg er gaat toch niemand meer tanken om 0300 uur. Ik ben arts en wil wel degelijk mijn dienstauto aan de stekker zetten midden in de nacht. Haal je auto weg!

        • Ik vind het wel grof om zoiets zomaar te roepen zonder dat je de details kent.

          Mijn auto heeft maar een 1 fase lader erin zitten en doet er (als ik een redelijk snelle laadpaal heb gevonden) 15 uur erover om van 10% a 20% naar 100% te laden. Dan moet ik wel een laadpaal hebben die met 3,6kW kan laden. Soms heb ik een laadpaal die maar 2,4kW levert, dan doe ik er meer dan 20u over om de auto vol te krijgen.

          Kortom zomaar zeggen dat het asociaal is slaat nergens op en ik denk dat het meer mensen zo grof denken zonder de situatie te kennen. Ergens wel jammer want daardoor krijg je dus onbegrip. Pas als je zelf die situatie hebt gehad dan weet je hoe irritant het kan zijn.

          Mijn volgende auto heeft overigens wel dat die met 3 fasen kan laden, maar die heb ik nog niet.

          • Je kan aan de lader zien of de auto vol is. In uw geval zie je dat ie aan het laden is. Geen enkel probleem, maar die gasten die om 1700 thuiskomen en de volgende ochtend om 0800 uur pas weer wegrijden, terwijl de auto’s avonds al vol is, vrij onfatsoenlijk.

  22. Volledig terecht. Je laat je auto ook niet bij een bezinepomp staan. Dan wordt je ook weggesleept en betaal je 370 of zoiets.

    • Die vergelijking met de benzinepomp gaat inmiddels niet meer op. In Nederland hebben we inmiddels 1000000 laadpunten ( openbaar/particulier) is dus niet te vergelijken met die paar 1000 benzinepompen. Ik laat graag mijn auto staan aan de oplader bij een P&R om de volgende weer een opgeladen auto mee te nemen.

      • Jij bent dan ook onderdeel van het probleem. Wat mij betreft voeren ze jn Nederland ook een idle-tarief in om dit soort EV-holes (term voor EV rijders die zich als asshole gedragen) de kop in te drukken.

        Ook al zijn er veel laadpalen, die zijn verdeeld over nederland. Per plek zijn er meestal maar een paar.
        Don’t be an asshole en zet je bak gewoon weg als hij vol is.

        • Het is toch allemaal zo makkelijk met die scheithokken. Vooral op
          vakantie. Hoor eigenlijk alleen maar gezeik van die dingen.
          Alleen die ze heeft zijn ze blijkbaar GEWELDIG !!!!!!

        • Het heeft bij sommige mensen geen zin hoe hoog het bedrag is. Als ze genoeg geld hebben dan kunnen ze veel regels aan hun laars lappen. Kijk maar eens hoeveel auto’s te hard rijden. Administratie kosten noemen ze het.

      • Ik hoop niet dat dit een paar dagen is. Als ik klaar ben met laden probeer ik hem zo snel mogelijk weg te halen. Niet midden in de nacht, maar overdag wel binnen een uurtje.

    • Ha ha, laat iedereen met een elektrische auto maar lekker genieten van al dat ongemak ervan! Voor mij nooit een elektrische auto! Ik rij met een Toyota Corolla Cross AWD Hybrid, gemiddeld verbruik 1 op 21,5 !!! En ik kan overal komen zonder stress met lange vakantie ritten!

      • We ondergaan het ongemak dagelijks hoor, het is als een gijzeling! Niemand kiest hiervoor, dit wordt opgelegd door de werkgever. Op een kleine minderheid na uiteraard.

        • bullshit. Ik.ken heel wat mensen die een EV gekocht hebben en op m’n werk mag je in de lease ook voor hybride kiezen, maar dat doet bijna niemand. De simpele reden: de meeste mensen geven wél om het milieu, weten dat elektrisch verschrikkelijk fijn rijdt en hoeven zich niet zo nodig op Topgear als puber te gedragen met “stoere” haatpraat over EV’s. Man, wat een trieste reacties hier vol met onzin.

    • Wat een hoop haat hebben jullie zeg? Bijna niks klopt van wat jullie uitspuwen? Ooit es bij stilgestaan dat er iets kan gebeurd zijn met de eigenaar vd EV? Wie weet hebben ze die mens nh hospitaal gebracht? Zo dom kan je niet zijn om je auto te laten staan toch? Zielig,ve jongens, dit getuigd van zware onwetendheid.

Laat een antwoord achter aan Piet Reactie annuleren

(verplicht)

Meer van TopGear