
Moderne sportauto’s zijn leuk, maar voor veel liefhebbers gaat er niets boven de rauwe klassiekers die hen voorgingen. De eerste 911 bijvoorbeeld, die je op deze plaatjes ziet. Het probleem met dat soort auto’s is dat ze oud zijn, en dus vroeg of laat uit elkaar vallen, in brand vliegen of abs-loos tegen bomen aan glijden. Gelukkig zijn er een paar genieën in deze wereld die dit soort fratsen kunnen voorkomen.
Vorig jaar testten we al eens de 300R, een 911 van weleer die door ene Paul Stephens vakkundig gemoderniseerd werd. De mannen van Singer Design uit Los Angeles doen hier nog een schepje bovenop: van een oude, compleet gestripte 911-carrosserie bouwen zij een geheel nieuwe auto met, volgens hun zeggen, de looks uit de jaren ’70, de duurzaamheid uit de jaren ’80 en de verfijning en het vermogen uit de jaren ’90. Dit is het resultaat.
De kale klassieker wordt structureel verstevigd, en de carrosseriepanelen worden vervangen door lichtgewicht exemplaren. Er wordt een modern stuurhuis gemonteerd, plus een compleet nieuw onderstel. Een verse 3,8-liter boxermotor met 360 of 425 pk vindt z’n weg onder de motorkap, inclusief een modern motormanagement met tractiecontrole. Dikke Brembo-remmen en klassiek gestylede velgen zorgen voor het complete plaatje. In het interieur blijft het originele aangezicht behouden, maar er komen wel wat nieuwe tellers, elektrische stoelen en een optionele iPod/Bluetooth-aansluiting aan te pas.
De sterkste versie van de Singer 911 gaat van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden en bereikt een top van 274 km/u – zeer respectabel voor zo’n oudje, dachten we zo. De prijs van dit exclusieve, handgemaakte juweeltje kunnen we je niet vertellen; daarvoor moet je eerst je precieze wensen aan Singer kenbaar maken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is er met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan je auto vanaf nu afgepakt worden

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen
