
Al een beetje aan het idee kunnen wennen dat de nieuwe Mercedes-AMG C 63 een plug-in hybride met vier cilinders wordt? Nee? Gelukkig zijn er nog genoeg oudere AMG’s te koop met atmosferische V8-motoren om oude tijden te herleven. Of de nieuwe PHEV de beleving krijgt van de oude, moet nog blijken, maar qua specificaties zal hij in ieder geval niet teleurstellen.
De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zal de viercilinder uit de AMG A 45 gebruiken. Net als in de SL draait Mercedes de motor een kwartslag zodat hij in de lengte in de auto ligt. Waar de viercilinder in de A-klasse 421 pk produceert, zal hij in de C-klasse goed zijn voor 476 pk, zo meldt Autocar. Hiermee is het veruit de krachtigste viercilinder ooit gemaakt voor massaproductie.
De nieuwe Mercedes-AMG C 63 krijgt 680 pk in totaal
Maar minder dan 500 pk, dat is niet AMG-waardig. Daarom monteert AMG een elektromotor op de achteras voor een extra 203 pk. Het totale vermogen moet dan uitkomen op 680 pk. Het koppel zou 750 Nm zijn. Dat is fors meer dan bijvoorbeeld een Audi RS 4 of een BMW M3, maar je moet niet vergeten dat de nieuwe C 63 ook iets zwaarder zal zijn door de extra techniek.
De batterij voor de elektromotor kun je bijladen met een stekker; de nieuwe Mercedes-AMG C 63 wordt dus een plug-in hybride. Eerder ging de AMG GT 4-Door al aan de stekker. Deze heet officieel Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S E Performance. Het kan zomaar zijn dat de nieuwe C-klasse ook de naam Mercedes-AMG C 63 E Performance gaat krijgen. Hij komt in ieder geval als station én sedan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De nieuwe Mercedes-AMG C 63 krijgt 680 pk en de krachtigste viercilinder ooit”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Sloopbedrijf redt illegale Mercedes C 63 AMG van crusher, stuurt hem naar Nederland

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

AMG bevestigt: Geen V8 meer in de C-klasse, de viercilinder is ‘progressief’

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Mooi werk, heb nu een CLA 4cil met fantasties blokje variabele kleptiming en turbo. Dit is een doorontwikkeling.