
Heb je trek in een nieuwe Mini Cooper, maar ben je bang dat er niet genoeg in- en uitgangen zijn? Mini heeft nu twee deuren en wat extra ruimte toegevoegd aan de nieuwe hatchback. En verder… niet zo heel veel. De Mini 5-Deurs (zoals ie officieel heet) krijgt dezelfde motoren als de driedeurs en met dezelfde benamingen voor de uitvoeringen. En je betaalt natuurlijk ietsjes meer voor de twee extra deuren.
Bij de Cooper C krijgen de klanten een driecilindermotor met 156 pk en 230 Nm. Daarmee duurt het 8 seconden om van 0 naar 100 km/u te rijden en heeft de Mini een topsnelheid van 225 km/u. Ga je voor de Mini Cooper S, dan komt er één cilinder bij, wat zorgt voor 204 pk en 300 Nm. Het sprintje naar 100 km/u duurt 6,8 seconden en de topsnelheid is 242 km/u.
Verschillen tussen de Mini 5-Deurs en de 3-Deurs
Om ruimte te maken voor de extra deuren is de auto 172 millimeter langer en de wielbasis is 72 millimeter gegroeid. Verder zijn er hogere banden gemonteerd waardoor de vijfdeurs uitvoering er wat groter uit moet zien, maar ook fijner zal rijden. Ja, je lees het goed: grotere banden, niet per se de velgen. De velgen zijn trouwens te bestellen van 16- tot 18-inch. Vanbinnen zijn er drie pakketten waar je uit kunt kiezen voor het interieur: Classic, Favoured en JCW.
De prijs van de vijfdeurs Mini Cooper
De nieuwe vijfdeurs Mini Cooper is vanaf nu te bestellen. Voor de Cooper C betaal je minimaal 38.490 euro (31.500 euro in België). De goedkoopste Mini Cooper met drie deuren kost 36.990 euro. Je betaalt dus 1.500 euro extra voor de twee deuren. Hetzelfde geldt voor de Cooper S, ook daar kost het 750 euro extra per deur. De vijfdeurs Cooper S gaat voor minimaal 43.990 euro de deur uit (35.500 euro in België) en de uitvoering met twee ingangen minder kost 42.490 euro.
Meer van TopGear


Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Kunnen elektrische auto’s ook leuk zijn om te rijden?

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Blijkbaar wil niemand deze gratis Mini Cooper komen ophalen (en de tijd dringt)

Mag de Mini Aceman SE zich terecht een echte Mini noemen? (review)

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
