De absolute eenhoorn uit de Toyota Supra-stallen is volledig standaard, heeft een handbak, het stuur links, een targadak en de twinturbo 2JZ-motor. Dit mythische Japanse wezen kost direct ook het vijfvoudige van een atmosferische automaat. Terecht ook, de turboloze Supra is als een straaljager met propeller. De zoektocht naar de meest begeerlijke combinatie van eigenschappen is een onmogelijke. Dit probleem hebben we over – pak hem beet – twintig jaar niet opnieuw.

De nieuwe Toyota Supra komt enkel met een automaat volgens het Engelse Autocar. Dat heeft alles te maken met de hybride aandrijflijn. Met uitzondering van Honda zijn er maar weinig autofabrikanten die hun semi-elektrische aandrijflijn koppelen aan een handbak.

Voor het geval dat je het vergeten was: de nieuwe Toyota Supra deelt zijn organen met de volgende Z4 en is een samenwerking met BMW. De elektriciteit slaat het systeem op in supercondensatoren, net als dat bij de Toyota TS030 (de Le Mans-racer) het geval is. Dit is aanzienlijk lichter dan een accupakket. Beide modellen komen met vierwielaandrijving.

De nieuwe Toyota Supra komt in 2018, net na de nieuwe BMW Z4. Tot die tijd zijn wij zoet met het zoeken naar een standaard Toyota Supra. De foto’s die je hierboven ziet, zijn van de Toyota FT-1 Concept. Het eindproduct zal er ongetwijfeld iets van weghebben.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear