
Ook Nissan moet met de tijd meegaan, en 480 pk is wel heel erg 2008. Daarom komen ze nu met de gefacelifte GT-R: 530 pk en led’jes. Ook het koppel gaat omhoog – naar een gezonde 612 Nm – en de remmen zijn verbeterd. Toch is de nieuwe GT-R, mede dankzij een lagere cW-waarde, zuiniger en schoner geworden.
Een leuk detail is het feit dat Nissan voortaan twee nieuwe uitvoeringen van de auto gaat aanbieden. Zo zijn er de Club Track – spijkerhard en nog sneller – en de Egoist, die je naar eigen smaak kunt aankleden met leer, alcantara en andere zelfingenomen materialen. Deze edities komen in het gamma te staan naast de reeds bestaande uitvoeringen, zoals de Black Edition en de Spec-V.
En dan nu het belangrijkste: hoe snel gaat deze Nissan over de Nürburgring? De te kloppen tijd van het vorige model was 7 minuten en 26 seconden. De nieuweling snoept daar zes seconden vanaf: 7:20 dus. Zeggen ze, want bewijs hebben we nog niet gezien. (Dat is een hint, Nissan; kom maar door met zo’n gave Ringvideo.)
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?
