Heeft het überhaupt nog zin om een andere supercar te kopen? De GT-R is toch sneller. Helemaal nu Nissan in al haar wijsheid heeft besloten om een speciaal Track Pack aan te bieden.

Motorisch verandert er niets, maar met 550 pk (0-100 km/u in 2,8 seconden, top van om en nabij de 320 km/u) was dat ook niet echt nodig. Wat je wel krijgt, is een set aangepaste veren – nog altijd met instelbare dempers – en extra luchtsleuven om de remmen beter te koelen. Ook worden er zwarte lichtgewicht Rays-velgen gemonteerd.

In het interieur ontbreekt de achterbank om het nodige gewicht te besparen. Verder zijn de voorstoelen vervangen door een paar strakke Recaro’s, bekleed met speciaal antislip-spul dat je zo goed mogelijk op je plek houdt in de bochten. Een mooi ‘Track Pack’-embleempje op de middenconsole verraadt nog eens extra hoe bijzonder je GT-R is.

Hoewel het Track Pack in principe bedoeld is voor circuitgebruik, mag de auto er nog steeds mee op de openbare weg komen. Het slechte nieuws: voorlopig (?) is het alleen beschikbaar op rechtsgestuurde auto’s. In Japan dus, maar ook in het Verenigd Koninkrijk, waar ze 10.000 pond voor dit pretpakketje mogen neertellen. Voor de goede orde: een GT-R kost daar 75.000 pond.

Reacties

Meer van TopGear