
Je hebt een Nissan GT-R en je dacht dat ie snel was? Ontzettend snel zelfs? Dan word je hierbij toch even vakkundig voor aap gezet. Door niemand minder dan Nissan zelf.
Want ja, een 0-tot-100-tijd van 2,7 seconden, een top van 315 km/u en een Nürburgring-rondetijd van 7 minuten en 24,22 seconden, da's allemaal toch een beetje karig. Gelukkig heeft Nissans eigen huistuner Nismo iets aan deze doffe ellende gedaan. Maak kennis met de nieuwe GT-R Nismo: 600 pk, 652 Nm, een felrood randje en een extra dikke dosis f*** you Porsche.
Nismo pakte de twee turbo's van hun GT3-racer, friemelde wat aan de in- en uitlaattrajecten, paste de ontsteking aan en monteerde een paar extra plakkerige Dunlop-banden. Voor wie (nog) meer wil, is er ook van deze GT-R een Track Pack-versie te krijgen, met handmatig instelbare Öhlins-schokdempers, andere vering en 64,8 kilo (oftewel zo'n 82 procent van Richard Hammond) aan gewichtsbesparing op conto van talloze koolstofvezel onderdelen.
Met deze GT-R Nismo Track Pack heeft oud-FIA GT1-kampioen Michael Krumm zojuist een rondetijd op de Nordschleife neergezet van 7 minuten en 8,679 seconden. Dat is sneller dan welke straatauto ter wereld dan ook, met uitzondering van een paar Radicals (6:48, 6:55) en de Porsche 918 Spyder (6:57). En hoewel de prijs nog niet bekend is, kunnen we toch wel met enige zekerheid zeggen dat die meerdere eurotonnen onder die van de über-Porsche zal liggen. Indrukwekkend speelgoed…
Vanaf februari 2014 wordt de GT-R Nismo in Japan al geleverd; Europa en de VS zijn later in het jaar aan de beurt. Kijk tot die tijd vooral heel vaak naar onderstaand filmpje van de GT-R Nismo op de 'Ring, met uitleg van de heer Krumm zelf.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

VIDEO: Lewis Hamilton gaat weer los in een Nissan Skyline GT-R in Tokio

R34-liefhebbers opgelet: Deze nieuwe Nissan GT-R’s krijgen R34-kleuren

Na 17 jaar lijkt het doek eindelijk te vallen voor de stokoude Nissan GT-R

Honda wil niet meer fuseren met Nissan, maar dat is niet direct slecht nieuws voor Nissan

Als Nissan echt failliet gaat, wat betekent dit voor alle Nissan-rijders?

Vier jaar geleden nog ondenkbaar, maar deze twee legendarische merken willen fuseren

Automerk dat aan de afgrond staat, maakt ook nog even zijn trouwe fans boos

Moet je de Nissan Qashqai boven de Volkswagen Golf verkiezen? (review)

Nog 14 maanden en dan is dit ooit zo roemruchte merk er niet meer

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft
