
Echte fans herkennen de kleuren gelijk. Midnight Purple en Millennium Jade – bekend van de Skyline – zijn terug op de Nissan GT-R. Al lijkt het paars iets meer groen te hebben dan eerst. Het Japanse merk smeert de lakjes op de nieuwe Nissan GT-R T-Spec, die leverbaar is als Premium Edition of als Track Edition. Voorlopig heeft Nissan het nog niet over de laatste exemplaren, dus het lijkt erop dat de GT-R nog even onder ons blijft.
De eigenschappen
De Nissan GT-R T-Spec krijgt koolstof-keramische remmerij, een koolstofvezel achterspoiler en lichte wielen van het merk Rays. De GT-R met het Premium-pakket is wat chiquer uitgevoerd in het interieur. Bij deze versie zijn de banden iets breder voor soepeler weggedrag, meent Nissan. De Track Edition herken je aan het koolstofvezel dak en dito achterklep. In totaal bouwt Nissan slechts 100 exemplaren van de T-Spec.
De Nissan GT-R T-Spec is geen Nismo
Hoewel Nissan de sportiefste uitvoering officieel de ‘Track Edition engineered by Nismo’ noemt, gaat het hier dus niet om een Nismo-uitvoering van de GT-R. Motorisch verandert het merk niets aan de Nissan GT-R T-Spec. De 3,8-liter V6 met twee turbo’s met een automaat produceert zijn gebruikelijke 570 pk. De ‘echte’ GT-R Nismo produceert 600 pk en blijft de krachtigste van het stel, voorlopig.
Het einde van de Nissan GT-R?
Al jaren denken we dat het einde nadert voor de GT-R en telkens bewijst Nissan het tegendeel. De auto is al sinds 2007 in productie en is dus hoogbejaard, al komt ie qua specificaties nog heel aardig mee. Vermoedelijk veranderen de plannen voor een opvolger telkens mee met de nieuwe milieueisen, waardoor de toekomst onzeker is. Voorlopig kun je gelukkig nog genieten van de huidige GT-R.
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers
