
De Nissan Qashqai is een van de langst bestaande crossovers op de markt. Sterker nog, volgens Nissan was het de eerste ooit. Hij werd onthuld in 2007 en inmiddels zitten we in het midden van de derde generatie. De huidige Nissan Qashqai krijgt nu een iets moderner jasje, terwijl deze generatie nog maar een goede twee jaar rondrijdt. Bij het model hiervoor duurde het maar liefst vijf jaar voordat de facelift er kwam.
Wellicht merkte Nissan op dat het design niet helemaal in de smaak viel, maar het kan ook zijn dat ze toch nog wat zaken moesten updaten voor de nieuwe GSR-regels en er gelijk maar een kleine facelift tegenaan gooiden. Hoe dan ook is de neus flink veranderd en er zit nu een lijvige hoogglans zwarte grille op. De koplampen zijn net zoals bij een Nissan Juke gesplitst in twee units per kant.
De Nissan Qashqai is er nu ook als N-Design
De vernieuwde Qashqai kun je krijgen als N-design. Bij deze sportievere uitvoering zijn de wielkasten plus de zijskirts gespoten in carrosseriekleur en staat de SUV op 20-inch velgen. De normale auto staat op 18- of 19-inch velgen. Op het gebied van motorisering is er bij de facelift niks anders dan bij zijn voorganger. De Qashqai is nog steeds te krijgen met de E-power aandrijflijn met 140 pk of een mild-hybride met 190 pk.
Alcantara, alcantara en nog eens alcantara
Het interieur van de Nissan Qashqai krijgt ook een update. Zo’n beetje overal waar je kijkt, zit nu alcantara: op de deurpanelen, het dashboard en zelf de kniekussens. Bij de N-Design zijn de stoelen voor de helft met leer bekleed en voor de rest, ja je raadt het al, gestoffeerd met alcantara. Wil jij dit lekkere stofje onder je kont, dan hoef je niet lang te wachten. De facelift van de Nissan Qashqai wordt vanaf nu geproduceerd in Engeland. Wanneer die precies beschikbaar is, is nog niet bekend.
2 reacties op “Nissan Qashqai krijgt een ingrijpende facelift met een uitgesproken grille”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Moet je de Nissan Qashqai boven de Volkswagen Golf verkiezen? (review)

De nieuwe Nissan Qashqai tegen de oude: hoe ver is de ‘eerste crossover’ gekomen?

Nissan Qashqai E-Power review: Bijzondere aandrijflijn, maar werkt ie ook?

Nissan Qashqai E-Power: 1e rij-indruk van de EV met 3 km actieradius

Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 Xtronic Tekna+

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Omgekeerd neem ik aan? Mild hybride met 140pk en e-power met 190pk?
Knap op vooruit gegaan. Echter jammer dat steeds meer merken van die dichte velgen kiezen, vind het persoonlijk er niet uitzien maar oké. Andere velgen eronder en klaar is kees.