
De Nissan Qashqai is een van de langst bestaande crossovers op de markt. Sterker nog, volgens Nissan was het de eerste ooit. Hij werd onthuld in 2007 en inmiddels zitten we in het midden van de derde generatie. De huidige Nissan Qashqai krijgt nu een iets moderner jasje, terwijl deze generatie nog maar een goede twee jaar rondrijdt. Bij het model hiervoor duurde het maar liefst vijf jaar voordat de facelift er kwam.
Wellicht merkte Nissan op dat het design niet helemaal in de smaak viel, maar het kan ook zijn dat ze toch nog wat zaken moesten updaten voor de nieuwe GSR-regels en er gelijk maar een kleine facelift tegenaan gooiden. Hoe dan ook is de neus flink veranderd en er zit nu een lijvige hoogglans zwarte grille op. De koplampen zijn net zoals bij een Nissan Juke gesplitst in twee units per kant.
De Nissan Qashqai is er nu ook als N-Design
De vernieuwde Qashqai kun je krijgen als N-design. Bij deze sportievere uitvoering zijn de wielkasten plus de zijskirts gespoten in carrosseriekleur en staat de SUV op 20-inch velgen. De normale auto staat op 18- of 19-inch velgen. Op het gebied van motorisering is er bij de facelift niks anders dan bij zijn voorganger. De Qashqai is nog steeds te krijgen met de E-power aandrijflijn met 140 pk of een mild-hybride met 190 pk.
Alcantara, alcantara en nog eens alcantara
Het interieur van de Nissan Qashqai krijgt ook een update. Zo’n beetje overal waar je kijkt, zit nu alcantara: op de deurpanelen, het dashboard en zelf de kniekussens. Bij de N-Design zijn de stoelen voor de helft met leer bekleed en voor de rest, ja je raadt het al, gestoffeerd met alcantara. Wil jij dit lekkere stofje onder je kont, dan hoef je niet lang te wachten. De facelift van de Nissan Qashqai wordt vanaf nu geproduceerd in Engeland. Wanneer die precies beschikbaar is, is nog niet bekend.
2 reacties op “Nissan Qashqai krijgt een ingrijpende facelift met een uitgesproken grille”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Moet je de Nissan Qashqai boven de Volkswagen Golf verkiezen? (review)

De nieuwe Nissan Qashqai tegen de oude: hoe ver is de ‘eerste crossover’ gekomen?

Nissan Qashqai E-Power review: Bijzondere aandrijflijn, maar werkt ie ook?

Nissan Qashqai E-Power: 1e rij-indruk van de EV met 3 km actieradius

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Is doorrijden met je oude benzineauto echt beter voor het milieu dan een nieuwe EV?

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Omgekeerd neem ik aan? Mild hybride met 140pk en e-power met 190pk?
Knap op vooruit gegaan. Echter jammer dat steeds meer merken van die dichte velgen kiezen, vind het persoonlijk er niet uitzien maar oké. Andere velgen eronder en klaar is kees.