
De Nissan Qashqai is een van de langst bestaande crossovers op de markt. Sterker nog, volgens Nissan was het de eerste ooit. Hij werd onthuld in 2007 en inmiddels zitten we in het midden van de derde generatie. De huidige Nissan Qashqai krijgt nu een iets moderner jasje, terwijl deze generatie nog maar een goede twee jaar rondrijdt. Bij het model hiervoor duurde het maar liefst vijf jaar voordat de facelift er kwam.
Wellicht merkte Nissan op dat het design niet helemaal in de smaak viel, maar het kan ook zijn dat ze toch nog wat zaken moesten updaten voor de nieuwe GSR-regels en er gelijk maar een kleine facelift tegenaan gooiden. Hoe dan ook is de neus flink veranderd en er zit nu een lijvige hoogglans zwarte grille op. De koplampen zijn net zoals bij een Nissan Juke gesplitst in twee units per kant.
De Nissan Qashqai is er nu ook als N-Design
De vernieuwde Qashqai kun je krijgen als N-design. Bij deze sportievere uitvoering zijn de wielkasten plus de zijskirts gespoten in carrosseriekleur en staat de SUV op 20-inch velgen. De normale auto staat op 18- of 19-inch velgen. Op het gebied van motorisering is er bij de facelift niks anders dan bij zijn voorganger. De Qashqai is nog steeds te krijgen met de E-power aandrijflijn met 140 pk of een mild-hybride met 190 pk.
Alcantara, alcantara en nog eens alcantara
Het interieur van de Nissan Qashqai krijgt ook een update. Zo’n beetje overal waar je kijkt, zit nu alcantara: op de deurpanelen, het dashboard en zelf de kniekussens. Bij de N-Design zijn de stoelen voor de helft met leer bekleed en voor de rest, ja je raadt het al, gestoffeerd met alcantara. Wil jij dit lekkere stofje onder je kont, dan hoef je niet lang te wachten. De facelift van de Nissan Qashqai wordt vanaf nu geproduceerd in Engeland. Wanneer die precies beschikbaar is, is nog niet bekend.
2 reacties op “Nissan Qashqai krijgt een ingrijpende facelift met een uitgesproken grille”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Moet je de Nissan Qashqai boven de Volkswagen Golf verkiezen? (review)

De nieuwe Nissan Qashqai tegen de oude: hoe ver is de ‘eerste crossover’ gekomen?

Nissan Qashqai E-Power review: Bijzondere aandrijflijn, maar werkt ie ook?

Nissan Qashqai E-Power: 1e rij-indruk van de EV met 3 km actieradius

Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 Xtronic Tekna+

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Deze ruige camper kost net zoveel als een klein huis en je mag er (legaal) in wonen

Omgekeerd neem ik aan? Mild hybride met 140pk en e-power met 190pk?
Knap op vooruit gegaan. Echter jammer dat steeds meer merken van die dichte velgen kiezen, vind het persoonlijk er niet uitzien maar oké. Andere velgen eronder en klaar is kees.