Een pijnlijke blunder van Ford: één van hun dealers in de Verenigde Staten heeft voor een reclamecampagne artwork gebruikt dat gejat blijkt te zijn. De autohandelaar kondigde via de mail het Freedom Sales Event aan, ter ere van de onafhankelijkheidsviering op 4 juli.

Een oplettende ontvanger van de mail viel meteen op dat de stijl en kleuren wel heel erg leken op die van Firewatch, een game van ontwikkelaar Campo Santo en uitgever Panic Inc.

Een simpele vergelijking wijst al uit dat het gewoon één op één overgenomen is. Zo werd opeens een kleine dealer in Quincy, Massachusetts belaagd met boze tweets vanuit de gaming community. De ontwikkelaar en uitgever konden er in eerste instantie ook niet bepaald om lachen, zo kwam de volgende komische cynische opmerking even later online.

Panic Inc. reageert op het plagiaat

Quirk Auto Dealers beweerde dat ze het materiaal van deze website hadden geplukt, die volgens de makers van de advertentie altijd goed letten op rechtenschending. Of dat ook echt zo is, weten we niet. Als we naar het ‘ontwerp’ kijken van de dealer zelf (check dat zonnetje), vinden we het eigenlijk niet zo vreemd dat ze maar wat beters gejat hebben. Inmiddels heeft Quirk zijn excuses aangeboden en is alles gelukkig weer bij het oude. Volgende keer beter opletten!

Tweets

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)