Dat richtingaanwijzers vaak stukgaan bij BMW’s is een bekend probleem. Daar zijn de bestuurders overigens heel hoffelijk over: als je ze erop attendeert, steken ze hun langste vinger op als bedankje. Of zijn we nu aan het generaliseren?

Hoe dan ook, bij een Est is er meer aan de hand. Sinds hij zijn BMW 750i kocht, heeft hij louter ellende van zijn sedan. In plaats van zijn auto met een bijl te bewerken op de stoep van het BMW-hoofdkantoor (zal niet de eerste keer zijn), besloot deze ontevreden BMW-klant al zijn reparaties tentoon te stellen op zijn auto.

De malaise begon al na 18.000 kilometer met de ventilator aan de bestuurderskant. Nog geen 2.000 kilometer later was het dakraam aan de beurt. Tijdens de 25.000 kilometer die daarop volgden hadden vooral het dashboard en alle systemen die daarin wonen het zwaar te verduren. Bij 45.500 kilometer was het goed raak: toen overleed de motor en moest er een nieuwe in.

Tussendoor begon het onderstel ook kuren te vertonen. Beide turbo’s waren 10.000 kilometer later aan de beurt. Van de 450 pk die de auto moet hebben, merkt de Est ook niets meer. De ontevreden BMW-klant adresseert BMW en de dealer Inchcape Motors in Estland.

Foto: Reddit

23 reacties op “Ontevreden BMW-klant plakt alle reparaties op auto”

  1. Tuurlijk mensen.. lekkere slappe verhalen de wereld in helpen. Alsof jullie net zo veel km maken als de ongelukkige BMW rijder of dat er überhaupt iets van luxe zit op die bak van je. Ben blij dat de veren van je stoel inmiddels niet in je rug blijven steken. Als je net zo veel KM zou maken met je oude gebakje dan overlijd je wagentje echt direct! Wat wel waar is… aan een nieuwe auto (welk merk dan ook) kan meer stuk gaan dan een oude.. das logisch. Zou Cruijff ook zeggen!

    • Waarom klinken mensen die totale onzin uitkramen altijd zo stellig overtuigd van het eigen gelijk? Dat komt door het Dunning-Kruger-effect: men is zo dom dat men zich niet realiseert hoe dom men is.

  2. De BMW’s hier zijn niet anders.
    Alleen hoor je er weinigen over, dat nemen ze op de koop toe, liefde voor het merk.

    Hetzelfde gebeurt ook vaak bij Audi’s Dat is ook inferueure onbetrouwbare rommel, maar de bezitters van deze praten daar niet over.

    Je koopt zo’n auto namelijk om je succes weer te geven.
    Dan moet je voor die reclame betalen ook.

  3. Rij een Peugeot 206 2.0 hdi met dik 4 ton op de teller en naast normaal onderhoud nooit ellende
    Op naar de 1 mljn fijne en betrouwbare kilometers.

    • Zelfde, ik heb een Peugeot 206 1.4I benzine met meer dan 380k op de teller en bijna geen roest. Start elke dag zonder problemen en kost bijna niks bij de garage. Zeker betrouwbare auto

  4. Hier een Hilux uit 2015 met 158.000 km
    Alleen wat gedoe met radio gehad, ff accuklem eraf en het was opgelost. Verder alleen beurtjes.
    Ow ja, een kapotte spatlap, maar die had ik er zelf afgereden op de crossbaan..

  5. Wat Kees zegt slaat de spijker op zn kop. Auto’s tot 2005 waren echt doorontwikkelde auto’s welke vele duurtesten hebben ondergaan. Hedendaags en dat is gewoon zo worden modellen te snel geintroduceerd en hebben weinig duurtesten ondergaan en bovendien bordevol software. Zie ze staan elke dag langs de weg als ik voorbij tuffel met de 16 jaar oude en onverwoestbare Sdi. Vw is sinds 2006 ook een drama…

  6. zelfde verhaal hier heb een mooie opel vectra c gts uit 2007 waar heel veel geld in zit aan reparaties die eigenlijk overbodig zouden moeten zijn omdat je dat bij aankoop al betaald buiten het feit dat het canbus is en veel software bla bla zijn er veel reparaties aangeweest die eigenlijk niet zouden moeten…

    • Tja mijn Vectra-C1 3.2-V6 station op LPG-G3 uit 2004 blijkt juist een superfijne betrouwbare auto!!

      Alleen de speaker in de centrale speaker weigert af en toe dienst.
      Dat kan ik dan nog prima begrijpen na 349.000km.
      Speakertje doet alle geluiden.
      Knipper lichtzoemer wissers uit
      Handrempieper
      Goerdelpieper
      Storingspieper
      Melding licht aan.
      Melding deur motorkap of kofferklep niet goed dicht.
      Inschakelen pdc piep
      Etc etc.

      Mijn oudjes uit (opel ascona-C) 1986 en (opel kadett-e)1987 zijn ook oerdegelijk en onverwoestbaar

  7. Als techneut reeds 32 jaar zien we dat de generatie auto’s voor 2005 eigenlijks de beste zijn. Wat globaal zo’n beetje tussen 1990 en 2005 zit is over het algemeen stukken beter en betrouwbaarder.

  8. Auto’s worden als software, je koopt het maar eigenlijk moet het nog getest worden en als het eindelijk werkt maken ze weer iets anders om te kopen…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *