
Dat richtingaanwijzers vaak stukgaan bij BMW’s is een bekend probleem. Daar zijn de bestuurders overigens heel hoffelijk over: als je ze erop attendeert, steken ze hun langste vinger op als bedankje. Of zijn we nu aan het generaliseren?
Hoe dan ook, bij een Est is er meer aan de hand. Sinds hij zijn BMW 750i kocht, heeft hij louter ellende van zijn sedan. In plaats van zijn auto met een bijl te bewerken op de stoep van het BMW-hoofdkantoor (zal niet de eerste keer zijn), besloot deze ontevreden BMW-klant al zijn reparaties tentoon te stellen op zijn auto.
De malaise begon al na 18.000 kilometer met de ventilator aan de bestuurderskant. Nog geen 2.000 kilometer later was het dakraam aan de beurt. Tijdens de 25.000 kilometer die daarop volgden hadden vooral het dashboard en alle systemen die daarin wonen het zwaar te verduren. Bij 45.500 kilometer was het goed raak: toen overleed de motor en moest er een nieuwe in.
Tussendoor begon het onderstel ook kuren te vertonen. Beide turbo’s waren 10.000 kilometer later aan de beurt. Van de 450 pk die de auto moet hebben, merkt de Est ook niets meer. De ontevreden BMW-klant adresseert BMW en de dealer Inchcape Motors in Estland.
Foto: Reddit
23 reacties op “Ontevreden BMW-klant plakt alle reparaties op auto”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Tuurlijk mensen.. lekkere slappe verhalen de wereld in helpen. Alsof jullie net zo veel km maken als de ongelukkige BMW rijder of dat er überhaupt iets van luxe zit op die bak van je. Ben blij dat de veren van je stoel inmiddels niet in je rug blijven steken. Als je net zo veel KM zou maken met je oude gebakje dan overlijd je wagentje echt direct! Wat wel waar is… aan een nieuwe auto (welk merk dan ook) kan meer stuk gaan dan een oude.. das logisch. Zou Cruijff ook zeggen!
Waarom klinken mensen die totale onzin uitkramen altijd zo stellig overtuigd van het eigen gelijk? Dat komt door het Dunning-Kruger-effect: men is zo dom dat men zich niet realiseert hoe dom men is.
De BMW’s hier zijn niet anders.
Alleen hoor je er weinigen over, dat nemen ze op de koop toe, liefde voor het merk.
Hetzelfde gebeurt ook vaak bij Audi’s Dat is ook inferueure onbetrouwbare rommel, maar de bezitters van deze praten daar niet over.
Je koopt zo’n auto namelijk om je succes weer te geven.
Dan moet je voor die reclame betalen ook.
Logische BMW (blik met wielen) , bij Mercedes weggegooid. Heb BMW z3 maar de Mercedes C180 station is fijner om te rijden maar ook de helft minder dorst. En zinnen ze beide niet dan ga Luc met de ford econoline
??
Rij een Peugeot 206 2.0 hdi met dik 4 ton op de teller en naast normaal onderhoud nooit ellende
Op naar de 1 mljn fijne en betrouwbare kilometers.
Zelfde, ik heb een Peugeot 206 1.4I benzine met meer dan 380k op de teller en bijna geen roest. Start elke dag zonder problemen en kost bijna niks bij de garage. Zeker betrouwbare auto
Hier een Hilux uit 2015 met 158.000 km
Alleen wat gedoe met radio gehad, ff accuklem eraf en het was opgelost. Verder alleen beurtjes.
Ow ja, een kapotte spatlap, maar die had ik er zelf afgereden op de crossbaan..
Wat Kees zegt slaat de spijker op zn kop. Auto’s tot 2005 waren echt doorontwikkelde auto’s welke vele duurtesten hebben ondergaan. Hedendaags en dat is gewoon zo worden modellen te snel geintroduceerd en hebben weinig duurtesten ondergaan en bovendien bordevol software. Zie ze staan elke dag langs de weg als ik voorbij tuffel met de 16 jaar oude en onverwoestbare Sdi. Vw is sinds 2006 ook een drama…
Als er niks in zit, kan er ook niks kapot :p
En zo is het,!!!!
Tja…, ik rijd in een 15 jaar oude Volvo V40. Die ziet er nog prima uit en rijdt nog altijd probleemloos. Tot op heden nog geen dure reparaties gehad dan de gewone onderhoudsdingetjes.
zelfde verhaal hier heb een mooie opel vectra c gts uit 2007 waar heel veel geld in zit aan reparaties die eigenlijk overbodig zouden moeten zijn omdat je dat bij aankoop al betaald buiten het feit dat het canbus is en veel software bla bla zijn er veel reparaties aangeweest die eigenlijk niet zouden moeten…
Tja mijn Vectra-C1 3.2-V6 station op LPG-G3 uit 2004 blijkt juist een superfijne betrouwbare auto!!
Alleen de speaker in de centrale speaker weigert af en toe dienst.
Dat kan ik dan nog prima begrijpen na 349.000km.
Speakertje doet alle geluiden.
Knipper lichtzoemer wissers uit
Handrempieper
Goerdelpieper
Storingspieper
Melding licht aan.
Melding deur motorkap of kofferklep niet goed dicht.
Inschakelen pdc piep
Etc etc.
Mijn oudjes uit (opel ascona-C) 1986 en (opel kadett-e)1987 zijn ook oerdegelijk en onverwoestbaar
Heb een BMW 325 .
Al 12 jaar in mijn bezit en geen echte kosten gehad
Nu 180500 km geredem.
Als techneut reeds 32 jaar zien we dat de generatie auto’s voor 2005 eigenlijks de beste zijn. Wat globaal zo’n beetje tussen 1990 en 2005 zit is over het algemeen stukken beter en betrouwbaarder.
Heb een Opel uit 1982, start altijd en nooit problemen mee…
Auto’s worden als software, je koopt het maar eigenlijk moet het nog getest worden en als het eindelijk werkt maken ze weer iets anders om te kopen…
Daarom rij ik met een japke nooit geen problemen want dat zit er allemaal niet op. Volgend jaar 29 jaar oud ?
Jappower! ?
Nooit geen = altijd
Alle BMW’s gemaakt voor Oost Europa zijn zo. Ik ken een paar mensen in Roemeenie met de zelfde probleem.
Ook in het Westen komt het voor!