
Dat richtingaanwijzers vaak stukgaan bij BMW’s is een bekend probleem. Daar zijn de bestuurders overigens heel hoffelijk over: als je ze erop attendeert, steken ze hun langste vinger op als bedankje. Of zijn we nu aan het generaliseren?
Hoe dan ook, bij een Est is er meer aan de hand. Sinds hij zijn BMW 750i kocht, heeft hij louter ellende van zijn sedan. In plaats van zijn auto met een bijl te bewerken op de stoep van het BMW-hoofdkantoor (zal niet de eerste keer zijn), besloot deze ontevreden BMW-klant al zijn reparaties tentoon te stellen op zijn auto.
De malaise begon al na 18.000 kilometer met de ventilator aan de bestuurderskant. Nog geen 2.000 kilometer later was het dakraam aan de beurt. Tijdens de 25.000 kilometer die daarop volgden hadden vooral het dashboard en alle systemen die daarin wonen het zwaar te verduren. Bij 45.500 kilometer was het goed raak: toen overleed de motor en moest er een nieuwe in.
Tussendoor begon het onderstel ook kuren te vertonen. Beide turbo’s waren 10.000 kilometer later aan de beurt. Van de 450 pk die de auto moet hebben, merkt de Est ook niets meer. De ontevreden BMW-klant adresseert BMW en de dealer Inchcape Motors in Estland.
Foto: Reddit
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
23 reacties op “Ontevreden BMW-klant plakt alle reparaties op auto”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Extinction Rebellion krijgt eigen stuk snelweg om te blokkeren: ‘Zo kunnen ze ongestoord hun gang gaan’

Bijzonder nieuw verkeersbord duikt op in Amsterdam met ‘kleine’ toevoeging die het 100% effectief maakt

Morgen is weer de Flitsmarathon des Doods in Nederland: dit kost een snelheidsboete nu

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Tuurlijk mensen.. lekkere slappe verhalen de wereld in helpen. Alsof jullie net zo veel km maken als de ongelukkige BMW rijder of dat er überhaupt iets van luxe zit op die bak van je. Ben blij dat de veren van je stoel inmiddels niet in je rug blijven steken. Als je net zo veel KM zou maken met je oude gebakje dan overlijd je wagentje echt direct! Wat wel waar is… aan een nieuwe auto (welk merk dan ook) kan meer stuk gaan dan een oude.. das logisch. Zou Cruijff ook zeggen!
Waarom klinken mensen die totale onzin uitkramen altijd zo stellig overtuigd van het eigen gelijk? Dat komt door het Dunning-Kruger-effect: men is zo dom dat men zich niet realiseert hoe dom men is.
De BMW’s hier zijn niet anders.
Alleen hoor je er weinigen over, dat nemen ze op de koop toe, liefde voor het merk.
Hetzelfde gebeurt ook vaak bij Audi’s Dat is ook inferueure onbetrouwbare rommel, maar de bezitters van deze praten daar niet over.
Je koopt zo’n auto namelijk om je succes weer te geven.
Dan moet je voor die reclame betalen ook.
Logische BMW (blik met wielen) , bij Mercedes weggegooid. Heb BMW z3 maar de Mercedes C180 station is fijner om te rijden maar ook de helft minder dorst. En zinnen ze beide niet dan ga Luc met de ford econoline
??
Rij een Peugeot 206 2.0 hdi met dik 4 ton op de teller en naast normaal onderhoud nooit ellende
Op naar de 1 mljn fijne en betrouwbare kilometers.
Zelfde, ik heb een Peugeot 206 1.4I benzine met meer dan 380k op de teller en bijna geen roest. Start elke dag zonder problemen en kost bijna niks bij de garage. Zeker betrouwbare auto
Hier een Hilux uit 2015 met 158.000 km
Alleen wat gedoe met radio gehad, ff accuklem eraf en het was opgelost. Verder alleen beurtjes.
Ow ja, een kapotte spatlap, maar die had ik er zelf afgereden op de crossbaan..
Wat Kees zegt slaat de spijker op zn kop. Auto’s tot 2005 waren echt doorontwikkelde auto’s welke vele duurtesten hebben ondergaan. Hedendaags en dat is gewoon zo worden modellen te snel geintroduceerd en hebben weinig duurtesten ondergaan en bovendien bordevol software. Zie ze staan elke dag langs de weg als ik voorbij tuffel met de 16 jaar oude en onverwoestbare Sdi. Vw is sinds 2006 ook een drama…
Als er niks in zit, kan er ook niks kapot :p
En zo is het,!!!!
Tja…, ik rijd in een 15 jaar oude Volvo V40. Die ziet er nog prima uit en rijdt nog altijd probleemloos. Tot op heden nog geen dure reparaties gehad dan de gewone onderhoudsdingetjes.
zelfde verhaal hier heb een mooie opel vectra c gts uit 2007 waar heel veel geld in zit aan reparaties die eigenlijk overbodig zouden moeten zijn omdat je dat bij aankoop al betaald buiten het feit dat het canbus is en veel software bla bla zijn er veel reparaties aangeweest die eigenlijk niet zouden moeten…
Tja mijn Vectra-C1 3.2-V6 station op LPG-G3 uit 2004 blijkt juist een superfijne betrouwbare auto!!
Alleen de speaker in de centrale speaker weigert af en toe dienst.
Dat kan ik dan nog prima begrijpen na 349.000km.
Speakertje doet alle geluiden.
Knipper lichtzoemer wissers uit
Handrempieper
Goerdelpieper
Storingspieper
Melding licht aan.
Melding deur motorkap of kofferklep niet goed dicht.
Inschakelen pdc piep
Etc etc.
Mijn oudjes uit (opel ascona-C) 1986 en (opel kadett-e)1987 zijn ook oerdegelijk en onverwoestbaar
Heb een BMW 325 .
Al 12 jaar in mijn bezit en geen echte kosten gehad
Nu 180500 km geredem.
Als techneut reeds 32 jaar zien we dat de generatie auto’s voor 2005 eigenlijks de beste zijn. Wat globaal zo’n beetje tussen 1990 en 2005 zit is over het algemeen stukken beter en betrouwbaarder.
Heb een Opel uit 1982, start altijd en nooit problemen mee…
Auto’s worden als software, je koopt het maar eigenlijk moet het nog getest worden en als het eindelijk werkt maken ze weer iets anders om te kopen…
Daarom rij ik met een japke nooit geen problemen want dat zit er allemaal niet op. Volgend jaar 29 jaar oud ?
Jappower! ?
Nooit geen = altijd
Alle BMW’s gemaakt voor Oost Europa zijn zo. Ik ken een paar mensen in Roemeenie met de zelfde probleem.
Ook in het Westen komt het voor!