
Opel windt er geen doekjes om: de Agila is een auto voor vrouwen. Dus ook de nieuwe versie die in september in Frankfurt zijn debuut maakt is er louter en alleen voor de dames. ‘Evenwichtige vrouwen’, denkt Opel, vrouwen die willen werken, fitnessen, winkelen, vrienden ontmoeten (?) en voor alles de tijd vinden. Pff, tijd voor autorijden wordt dan wel schaars.
Veel zal er overigens niet veranderen. Jazeker, uiterlijk en innerlijk heeft Opel hem behoorlijk opgefrist. Opel kondigt twee nieuwe benzinemotoren aan: een éénliter met 65 pk en een 1,2 liter met 86 pk. Laatstgenoemde wordt leverbaar met een automaat en dat is best bijzonder in dit segment. Gebleven is het ruime interieur met een maximale bagageruimte van 1.100 liter als de achterstoelen zijn neergeklapt. Frisse kleuren in het interieur maken de Agila tot een vrolijke bedoening.
Stadsmeiden – we citeren Opel – zullen wel geduld moeten oefenen: lente volgend jaar.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Autotest: Opel Agila 1.2 Enjoy

Opel blijf bij je leest!

Waterballet

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
