
Beste mensen, wees gewaarschuwd voor de terugkeer van een van de minst opzienbarende naamplaatjes in de lange, rijke historie van Opel. De Frontera is terug! Het model maakt zijn rentree op een moment dat het goed gaat met Opel, waardoor deze 2024-versie niet op een oud Isuzu-platform zal staan/stuiteren. Oh, en de Frontera is straks de eerste auto met het nieuwe Opel-logo.
De Frontera is straks te bestellen als EV, maar informatie over de actieradius, het aantal elektromotoren en hoeveel vermogen die zullen leveren, is in dit vroege stadium nog niet bekend. Stellantis zegt zelfs niets over de afmetingen. Afgaande op de twee afbeeldingen die we nu te zien krijgen, zou de nieuwe Opel Frontera gigantisch kunnen zijn, maar ook ontzettend klein.

Toch, als we kijken naar de vorm – en Opels opmerking in acht nemen dat de Frontera bedoeld is voor ‘een brede groep klanten’ door hem tegen ‘een aantrekkelijke prijs’ aan te bieden – denken we niet dat ie enorm wordt. Voor nu zouden we hem qua grootte inschatten rond de Crossland. Hoe groot ie ook gaat zijn, Opel belooft dat de Frontera ‘een leuke auto met slimme, functionele kenmerken’ zal zijn die veel ruimte biedt.
Wanneer krijgen we de elektrische Opel Frontera te zien?
In de komende weken zouden we de eerste echte beelden van de elektrische Opel Frontera te zien moeten krijgen. Naar verwachting laat het automerk tegen die tijd ook wat meer relevante informatie over de auto los. Laten we hopen dat de Frontera-naam hiermee een nieuwe start maakt die het origineel uit de jaren ’90 doet vergeten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
