Tot nu toe was ‘gewoon nog iets harder klagen aan de pomp’ de effectiefste methode om met de dure benzine om te gaan, maar de echte oplossing is simpeler. In een Facebookgroepje voor eigenaren van de Mercedes C-klasse plaatst de slimme rekenaar de oplossing en die zorgt voor de nodige hilariteit. Zijn redenatie: als je normaal voor 10 euro zou tanken, dan moet je dat nu ook gewoon doen. De brandstofrekening is dan net zo hoog. Waar maakt iedereen zich druk om? Lees ook: Zijn synthetische brandstoffen de echte redding van benzineauto’s? Het bericht: ‘Mensen klagen over deze hoge brandstofprijzen, maar ze falen in het begrijpen van simpele wiskunde. Als je een tientje aan brandstof in de tank stopt, betaal je niets extra. Hetzelfde geldt als je 20 pond erin stopt, dan kost het nog steeds 20 pond dus hoe betaal je dan meer als de brandstofprijzen stijgen? Dat doe je niet. Het is een oplichttruc om mensen zich zorgen te laten maken over dat ze meer betalen terwijl het in de realiteit dezelfde prijs is.’

Oplossing voor hoge brandstofprijzen is gevonden

Iedereen weet dat een grap leuker wordt als je hem uitlegt, dus bij deze. Voor hetzelfde tientje krijg je uiteraard minder benzine, en sta je eerder weer aan de pomp om weer een tientje te tanken. Meer tientjes, is meer geld. Misschien maakt het rekengenie zelf ook een grapje en nemen wij het zo serieus dat we er een online artikel over schrijven. Mooie kans om de foto te gebruiken die we maakten ‘om te appen dat het zo duur was’.

43 reacties op “Oplossing voor hoge brandstofprijzen is gevonden”

  1. Wat een ON-GE-LOOF-LIJK DOMME STELLING.
    Tientje blijft idd een tientje maar je krijgt er minder voor dus…. Ben je duurder uit en betaal je meer voor minder!

  2. Snap dat iedereen er van baalt
    Maar de werknemers aan de pomp kunnen hier niks aan doen.
    Ik irriteer me kapot aan mensen die staan te klagen en te zeuren tegen mensen die daar staan voor hun werk en totaal niks kunnen doen aan die prijzen.
    En dan moeten ze nog vriendelijk blijven ook
    Ze moesten der eens een paar een flinke hoek voor der kop geven met dat gejank.

  3. Als de regering er nu eindelijk dat kwartje van Kok eraf gaat halen, dit was een tijdelijke verhoging, echter de bedenker is al overleden, dus kan nu wel gebeuren
    Kunnen we weer normale prijzen aan de pomp gaan zien

    • Dan gaan we ook de AOW-leeftijd koppelen aan de levensverwachting zoals Drees dit ooit voorstelde (dus werken tot je 77e) en dan moet Wilders net als voor hij de VVD verliet weer de “koude oorlog tegen de islam” als verwerpelijk gaan benoemen.

      De wereld verandert en zaken van 30 jaar geleden kan je niet in de huidige realiteit plaatsen.

  4. Ik heb er vandaag weer 40 kWh ingedrukt. Goed voor 250 km. Kostte met eigen zonnepaneeltjes €2. Maar ik zal wel weer boze reacties krijgen. Toe maar, ik blijf opgewekt.

    • We zitten allebei in hetzelfde schuitje Robin. Alleen haal ik uit 40 kWh gemiddeld zo’n 290 km met mijn model 3.
      Op mijn koopwoning vol met zakelijk aangeschafte zonnepanelen is dat wel erg goedkoop rijden; zelfs al zou ik na 350.000 km mijn accupakket vervangen.

      • Lekker makkelijk zo subsidie op subsidie. Jij rijdt goedkoop en wij mogen het betalen. Zonder subsidie had je nooit in die lelijke rammelbak gereden.

  5. Vraag tegenwoordig als ik ga tanken of er ook een monteur aanwezig is . Op de vraag waarvoor antwoordt ik steevast dat ik bang ben dat er een lek in de benzineleiding zit om dat ik nog nooit zo veel geld heb hoeven te betalen .

  6. Met die hoge benzineprijzen rij ik gewoon de tank wat verder leeg, die extra gratis kilometers zijn toch mooi meegenomen.

  7. Mr van Britsom sr (toen al 80) gaf dit commentaar al tijdens de oliecrisis in 1973.
    Hij tante mijn (R) viertje vol (zelfbediening bestond toen nog niet) en zei in plat Axels: dan tankje toch gewoon altijd voor een tientje!
    Toen vond ik dat nog een leuke grap.

  8. leef zuinig pot alles op als je dood bent slaat de familie elkaar de hersenen in en de belastingdienst lacht zich rot niet zeiken gooi vol die tank

  9. Het is niet dat tientje of 20 wat je tankt. De rechterbeen op het gaspedaal doet wonderen. Maak op de snelweg gebruik van crusecontrole en i.p.v. 100 km op 98 te stellen. Minder uitstoot meer rendement.

      • Billoo heeft geen aansluiting in het treintje. Dus meer luchtweerstand. Op een N-weg mist hij daardoor de groene golf bij het stoplicht en moet na het rode licht opnieuw optrekken. Dus meer brandstofverbruik. Conclusie: Billoo doet er langer over en verbruikt meer brandstof dan iemand die wel normaal door rijdt. En hij doet er ook nog langer over. Verlies-verlies dus. En dan lokt hij ook nog agressief gedrag uit bij anderen omdat hij zich als slak rijdt. Die types als Billoo vinden zichzelf geweldig maar snappen niet echt hoe de wereld werkt.

  10. Als je een scooter heb tank je ook van 5 a 7 euro per week vooral bij mooi weer .
    Heb je een zuinige auto van 1 liter motor is ook gemiddeld 10 je per week afhankelijk hoeveel km je rijd.
    Je moet pas rijden als het echt nodig is
    TEL UIT JE WINST .

  11. Zuiniger rijden. Laat de wagen staan om rond de kerk te rijden. Vermijd spitsuren en files. Kies de vlotte wegen uit en rijd zoveel mogelijk met warme motor en aan constante snelheid. Rijdt vooruitziend, laat de wagen uitlopen (zo weinig mogelijk remmen) vermijd onnodige stilstanden. Het gaat zeker schelden op de verbruikscijfers.

  12. Toch klopt het wel hoor. Ik heb er gister ook maar een tientje ingegooid, terwijl ik elke dag 20 euro tank. Het is een stuk goedkoper geworden ondanks dat je 1,969 op de borden ziet staan

  13. Vroeger reed ik voor een tientje van Weert naar Amsterdam, nu kom ik tot Den Bosch. Is Amsterdam verder weg komen te liggen?

  14. mijn grootvader deed dat ook altijd. tanken voor 5 gulden per week. Tegenwoordig koop je daar 1 liter benzine voor….. net genoeg om naar het tankstation en terug te rijden 🙂

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *