Peugeot 607, alleen als topper

Grote Franse auto’s, voer voor echte liefhebbers, maar moeilijk om als fabrikant daarvan fatsoenlijke aantallen te verkopen en er ook nog eens geld mee te verdienen. De Citroën C6, Renault Vel Satis en Peugeot 607 zijn daarom geen hartlopers.
 
De C6 is van behoorlijk recente datum, de Vel Satis daarvan heeft Renault het einde van de carrière voor later dit jaar aangekondigd en ook bij Peugeot rommelt het rond de 607. Voorlopig blijft dit model verkrijgbaar, sterker nog, halverwege dit jaar krijgt de auto zelfs de tot 3 liter opgewaardeerde V6 die 235 pk levert.
 
Dat de 607 vanaf nu echt alleen een topmodel is, blijkt uit het schrappen van de twee viercilinder diesels, zodat louter de 3-liter V6 benzine en op dit moment de 2,7-liter V6 HDiF op de prijslijst blijven. Geen wonder dat 607 rijden een forse investering vergt: 63.770 euro voor de benzinemotor en 67.460 euro voor de diesel.
 
Vanwege de verhoogde slurptax verdwijnen bij diverse merken in ons land grote motoren. We zagen dat bijvoorbeeld al bij Volvo waar in de meeste modellen geen V6 of V8 meer verkrijgbaar is. Peugeot schrapt nu in de 407 sedan en SW de V6 benzine.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws