
Waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? Dat zullen ze ook gedacht hebben tijdens het brainstormen over de update van de e-208. Daarom grepen ze het batterijpakket uit de Peugeot e-308 en monteerden ze hem op zijn kleine broertje. Wat blijkt? De actieradius groeit naar 400 kilometer.
Aan het uiterlijk van de e-208 doet Peugeot niets. Logisch ook, sinds hij in 2019 uitkwam, zijn er 110.000 verkocht wereldwijd. Je houdt dus hetzelfde interieur, met hetzelfde kleine stuurtje. Hij staat dan ook op dezelfde 16-inch velgen. De update zit hem in de techniek van de elektromotor en de batterijen.
De nieuwe onderdelen van de Peugeot e-208 update
De update van de Peugeot e-208 omvat een nieuwe motor en een nieuw batterijpakket. Daardoor groeit het vermogen met 20 pk naar 156 pk en naar 260 Nm koppel. De batterij uit de e-308 zorgt ervoor dat je 38 kilometer verder komt dan bij de vorige versie van de e-208. De actieradius is daarom nu 400 kilometer.
In vergelijking met concurrenten als de Mini Cooper SE (266 kilometer) en Honda E (210 kilometer) is deze nieuwe e-208 dus heer en meester op de lange afstanden. Binnen 25 minuten moet je van 20 naar 80 procent vol kunnen laden met een 100kW snellader. Sta je al te springen om hem 400 kilometer ver te rijden? Je kunt de nieuwe Peugeot e-208 nu al bestellen, maar hij wordt nog niet geleverd. Hij komt namelijk in 2023 op de markt. Nog even geduld, dus.
Meer van TopGear


Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot e-208 review: Alweer een facelift, hoe goed is ie nu?

Je kunt nu een moderne Peugeot 208 Rallye kopen (maar er is een klein probleempje)

De Peugeot 208 is vernieuwd en is er nu als mild-hybrid

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
