
Waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? Dat zullen ze ook gedacht hebben tijdens het brainstormen over de update van de e-208. Daarom grepen ze het batterijpakket uit de Peugeot e-308 en monteerden ze hem op zijn kleine broertje. Wat blijkt? De actieradius groeit naar 400 kilometer.
Aan het uiterlijk van de e-208 doet Peugeot niets. Logisch ook, sinds hij in 2019 uitkwam, zijn er 110.000 verkocht wereldwijd. Je houdt dus hetzelfde interieur, met hetzelfde kleine stuurtje. Hij staat dan ook op dezelfde 16-inch velgen. De update zit hem in de techniek van de elektromotor en de batterijen.
De nieuwe onderdelen van de Peugeot e-208 update
De update van de Peugeot e-208 omvat een nieuwe motor en een nieuw batterijpakket. Daardoor groeit het vermogen met 20 pk naar 156 pk en naar 260 Nm koppel. De batterij uit de e-308 zorgt ervoor dat je 38 kilometer verder komt dan bij de vorige versie van de e-208. De actieradius is daarom nu 400 kilometer.
In vergelijking met concurrenten als de Mini Cooper SE (266 kilometer) en Honda E (210 kilometer) is deze nieuwe e-208 dus heer en meester op de lange afstanden. Binnen 25 minuten moet je van 20 naar 80 procent vol kunnen laden met een 100kW snellader. Sta je al te springen om hem 400 kilometer ver te rijden? Je kunt de nieuwe Peugeot e-208 nu al bestellen, maar hij wordt nog niet geleverd. Hij komt namelijk in 2023 op de markt. Nog even geduld, dus.
Meer van TopGear


Peugeot e-208 review: Alweer een facelift, hoe goed is ie nu?

Je kunt nu een moderne Peugeot 208 Rallye kopen (maar er is een klein probleempje)

De Peugeot 208 is vernieuwd en is er nu als mild-hybrid

Je kunt al veel eerder dan 2030 beginnen met rekeningrijden (met Opel of Peugeot)

Peugeot e-208 vs Mini Cooper SE vs Honda e

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt
