
Waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? Dat zullen ze ook gedacht hebben tijdens het brainstormen over de update van de e-208. Daarom grepen ze het batterijpakket uit de Peugeot e-308 en monteerden ze hem op zijn kleine broertje. Wat blijkt? De actieradius groeit naar 400 kilometer.
Aan het uiterlijk van de e-208 doet Peugeot niets. Logisch ook, sinds hij in 2019 uitkwam, zijn er 110.000 verkocht wereldwijd. Je houdt dus hetzelfde interieur, met hetzelfde kleine stuurtje. Hij staat dan ook op dezelfde 16-inch velgen. De update zit hem in de techniek van de elektromotor en de batterijen.
De nieuwe onderdelen van de Peugeot e-208 update
De update van de Peugeot e-208 omvat een nieuwe motor en een nieuw batterijpakket. Daardoor groeit het vermogen met 20 pk naar 156 pk en naar 260 Nm koppel. De batterij uit de e-308 zorgt ervoor dat je 38 kilometer verder komt dan bij de vorige versie van de e-208. De actieradius is daarom nu 400 kilometer.
In vergelijking met concurrenten als de Mini Cooper SE (266 kilometer) en Honda E (210 kilometer) is deze nieuwe e-208 dus heer en meester op de lange afstanden. Binnen 25 minuten moet je van 20 naar 80 procent vol kunnen laden met een 100kW snellader. Sta je al te springen om hem 400 kilometer ver te rijden? Je kunt de nieuwe Peugeot e-208 nu al bestellen, maar hij wordt nog niet geleverd. Hij komt namelijk in 2023 op de markt. Nog even geduld, dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot e-208 review: Alweer een facelift, hoe goed is ie nu?

Je kunt nu een moderne Peugeot 208 Rallye kopen (maar er is een klein probleempje)

De Peugeot 208 is vernieuwd en is er nu als mild-hybrid

Je kunt al veel eerder dan 2030 beginnen met rekeningrijden (met Opel of Peugeot)

Peugeot e-208 vs Mini Cooper SE vs Honda e

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
