Welke GT R? Die van Nissan of de Mercedes-AMG GT R? Beide. De Piecha AMG GT-RSR spuugt 612 pk en 840 Nm uit. Dat doet Piecha door een ‘performance-module’ te installeren en een nieuw uitlaatsysteem, dat ook nog eens veel kabaal maakt. In de basis is het trouwens een AMG GT S.
In 3,7 seconden brult de Piecha AMG GT-RSR naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 330 km/u. Met zo’n topsnelheid heb je downforce nodig. Daarom heeft de Piecha – hé wacht even… Heeft dat ding nou serieus neon? Hé bah. Waar waren we? Oh ja, downforce. Rondom de Piecha AMG GT-RSR drukken aerodynamische delen de beul op de weg. Natúúrlijk vervaardigd uit koolstofvezel.
Piecha heeft goed zijn best gedaan op de GT-RSR, maar misschien nog wel meer op het persbericht dat erbij hoort. Zo te zien hebben ze bij Piecha iets te lang koolstofvezel-dampen gesnoven. We vertalen even wat losse zinnetjes voor je.
‘Elk onderdeel is intrigerend, maar het geheel is nog groter dan de som van de onderdelen.’
‘De Piecha AMG GT-RSR is een unieke diamant – niet trendy maar wel trendsettend in de puurheid van het ontwerp.’
‘Koolstofvezel composieten zijn niet alleen chemisch gerelateerd aan diamanten, maar ook qua uiterlijk en robuustheid’.
Reacties