
Zo vader, zo zoon. Of moeder en dochter, net wat jij wilt. Vlak na de aankondiging dat Volvo de bestaande XC40 voortaan gaat leveren met achterwielaandrijving, doet dochterbedrijf Polestar gezellig mee. Wie nu de instapper van de Polestar 2 kiest, krijgt hem met achterwielaandrijving. Net als bij Volvo wordt de auto krachtiger, rijdt hij verder en gaat het laden efficiënter.
Het leukste aan de update is natuurlijk die achterwielaandrijving. De baas van chassisontwikkeling bij Polestar is erg blij dat het vermogen naar achteren gaat: ‘De vernieuwde Polestar 2 is daardoor een nog speelsere en wendbaardere auto geworden en tegelijkertijd volwassener en comfortabeler.’ Daarbij helpt ook een nieuwe koppelverdeler.
De versie met één motor heeft nu een vermogen van 272 pk en 490 Nm. Daardoor is een sprint van 0 naar 100 km/u nu klaar in 6,4 seconden, wat 1,2 seconden sneller is dan voorheen. Hij houdt dezelfde 69-kWh accu waarmee je 518 kilometer ver komt. De goedkoopste versie gaat voor 51.200 euro. Als je de systemen uitschakelt, zou je er een beetje mee moeten kunnen driften.
De Long Range-versie heeft, net als de overige varianten, een 82-kWh batterij. Met de Long Range met enkele motor kom je het verst op één lading: 635 kilometer. Het vermogen groeit naar 299 pk en het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat 0,2 seconden sneller dan in de standaard-versie. De prijs ligt op 55.200 euro.
Polestar 2 met dubbele motor
Dan de twee versies met twee elektromotoren. Deze kunnen de voorste motor uitzetten om wat energie te besparen. Met de dubbele motor kom je 592 kilometer ver. Het vermogen met extra motor is 421 pk en 740 Nm. Binnen 4,5 seconden ben je aan de 100 km/u. Je betaalt er 59.900 euro voor. Ook krijgt de Polestar 2 een nieuw smoelwerk, waardoor hij meer moet lijken op de nieuwe Polestar 3.
Nog niet genoeg vermogen? Kies dan het Performance-pakket voor 476 pk en 740 Nm. Van 0 naar 100 km/u gaat 0,3 seconden sneller. Je kunt ook achteraf nog het pakket laten overvliegen dankzij een update door de lucht. Je bent trouwens 6.500 euro extra kwijt voor het Performance-pakket. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar worden de eerste nieuwe 2’s geleverd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Als je deze tips volgt, kun je prima met de elektrische auto op wintersport

Zo (on)succesvol zijn de nieuwe premiummerken in Nederland tot nu toe dit jaar

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Deze automerken weigeren (goede) elektrische auto’s te bouwen en boeken verkooprecord

Dit is de snelste kruiwagen ter wereld (en dat idee ontstond uiteraard in de kroeg)

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is
