Politie dwingt onnodig-linksrijder naar rechts

Strakke actie

Foto('s): Screenshot YouTube / Benjamin

Linksplakkers. Zelfs op een lege vijfbaans snelweg zijn ze irritant. Niet dat je er last van hebt, maar toch. Op zich fijn om te weten dat je verder zo weinig dingen hebt om je écht druk om te maken, dat je je focus maar richt op onnodig-linksrijders. Want hoe lastig het om gewoon rechts aan te houden? De agent in deze Mercedes B-klasse kan er blijkbaar ook maar weinig sympathie voor opbrengen.

De agent in de B-klasse geeft eerst een lichtsignaal met de koplampen, maar de bestuurder van de 3-serie lijkt de hint niet te snappen. Dan zet de agent zijn zwaailichten aan en begint het te dagen in de zilverkleurige sedan. De BMW gaat uiteindelijk helemaal naar rechts en de agent pakt de afrit. Geen boete, wel mooi opgelost. Chapeau.

[Edit eindredactie: Ze hadden hem best een dikke boete mogen geven. Die had jij ook gekregen als je er rechts voorbij was gegaan…]

Politie dwingt onnodig-linksrijder naar rechts

Reacties
  1. shitheadsteve zegt op 28 september 2020 om 12:31:

    using your signal when you change lanes is more important than driving on the right side. Start fighting for that first!
    The first thing that people learn is using their signal when changing lanes. Yet, dutch (drivers that drive in netherlands) drivers don’t do that. That’s more dangerous!!!!!!!!

  2. PF zegt op 27 september 2020 om 12:42:

    Mijn inziens wordt naar het verplicht rechts rijden wat overdreven gekeken door veel bestuurders. Ben je meerdere auto’s aan het inhalen en zit er geen verkeer achter je, waarom dan naar rechts? Maakt het verkeersbeeld alleen maar onrustiger.

    Op een rustige snelweg gaan veel bestuurders vlak na dat ze mij hebben ingehaald al weer naar rechts. Maak je van dat moment een opname, dan ben ik feitelijk aan het bumperkleven. Levensgevaarlijk… Ook bij regen is het niet veilig om te snel weer naar de rechter rijstrook te gaan. De bestuurder achter je heeft ineens veel minder zicht. Blijf gewoon wat langer links rijden en ga pas naar rechts als de auto geheel in je binnenspiegel zichtbaar is (en bij regen nog eens extra afstand aanhouden).

    De noodzaak om naar rechts te gaan op snelwegen met meer dan 2 rijstroken in een richting zie ik bij rustige situaties ook niet zo. Als je goed let op het verkeer achter je, dan kan je op tijd naar rechts als dat nodig is. In deze video waren er links nog twee vrije rijstroken over voor de politie auto. Deze had men dus ook gewoon kunnen gebruiken.

    De regel zoveel mogelijk rechts rijden is bedoeld om anderen niet te hinderen als deze willen inhalen. Laten we daar dan op focussen in plaats van te eisen dat iedereen altijd altijd naar rechts moet ook al is het een verlaten snelweg…

    • Jacco zegt op 28 september 2020 om 10:28:

      Het probleem is dat als iemand op de 3e baan (van de 5) links rijd zonder verkeer er omheen, je toch helemaal naar links moet om die idioot in te halen. Moet ik van rechts eerst 3 banen naar links om daarna weer 3 naar rechts te kunnen. Want owee als je gewoon rechts blijft en die auto rechts inhaalt.

    • WK zegt op 27 september 2020 om 20:24:

      Het te snel naar rechtsgaan is ook irritant voor degene op de rechter rijstrook als die met een ingeschakelde ACC rijdt.
      Doordat er ineens een auto op te korte afstand naar rechts gaat zal de daar rijdende auto inhouden om weer voldoende afstand te houden.

  3. Ty zegt op 27 september 2020 om 11:23:

    In mijn jonge jaren reed ik met een maat wat te hard op een driebaans weg om iets van 3:00 in de nacht. Een droeftoeter reed in het midden 100 waar je 120 mocht. Die passeerden we links en rechts tegelijk met een snelheidsverschil van 50kmh. Na de actie zag ik hem slingeren en snel rechts aanhouden. Dat genas de linksrijder. Jammer alleen van mijn eigen idiote gedrag. Maar ja schrale troost ik ben wat volwassener num

  4. J. L. zegt op 26 september 2020 om 21:05:

    Zou het niet eens tijd worden om net als in Amerika “keep in lane” toe te passen. Dan zijn we van alle frustraties af. Ook gezien de max. snelheid overdag van 100 km/pu. wat maakt het überhaupt uit of je links of/en rechts wordt ingehaald, bijkomend voordeel is dat men dan verplicht is om in alle spiegels te kijken dus actiever deel neemt aan het verkeer.

  5. Joseppe zegt op 26 september 2020 om 15:44:

    Kom het zo vaak tegen dat ik er niet meer aan begin. Meestal gooi ik mijn auto dan op rechts waar het vaak nog de baan leeg is en kruip ik er rustig voorbij en zwaai ik nog even.

  6. Pieter zegt op 26 september 2020 om 11:42:

    Jammer dat ze dit niet constant doen. Ziek wordt je van linksrijder. Gewoon egoïstische aso’s

    • Kevin zegt op 27 september 2020 om 22:39:

      En dan ga je even ervoor rijden met je richtingaanwijzer aan naar rechts en dan 9 van de 10 keer begrijpen ze het nog niet.😅

    • Frans zegt op 27 september 2020 om 09:25:

      Ja wie zijn rijbewijs heeft gehaald weet dat je zodra je kan rechts moet rijden.Vroeger kreeg je er een bon voor.Maar toen reden er heel veel rijkspolitie nu veel te weinig.

      • shitheadsteve zegt op 28 september 2020 om 12:31:

        using your signal when you change lanes is more important than driving on the right side. Start fighting for that first!
        Frans, the first thing that people learn is using their signal when changing lanes. Yet, dutch (drivers that drive in netherlands) drivers don’t do that. That’s more dangerous!!!!!!!!

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws