
Flitsmeister, en met name zijn gebruikers, werken iets té goed. Op snelwegen staat een nieuwe mobiele flitser soms al binnen tien seconden op Flitsmeister. Het aantal controles nam vorig jaar toe, maar het aantal boetes nam met 10 procent af. Het Openbaar Ministerie en de politie zijn hierdoor bang dat mensen zich niet aan de nieuwe snelheid van 100 km/u gaan houden.
‘Er wordt druk gewerkt aan nieuwe handhavingsmethodes, zoals rijdende snelheidscontroles en verplaatsbare trajectcontroles’, schrijft het AD. ‘Maar die zijn nog niet beschikbaar. En die nieuwe innovaties kosten natuurlijk geld. We blijven na half maart gewoon handhaven met de mensen en de middelen die we hebben. Er komt niets bij’, voegt politiewoordvoerder Wendy Gehrmann toe.
Uiteraard bestaat er al een vorm van rijdende snelheidscontroles in de vorm van de camera-auto’s, die je kent van onder andere Blik op de Weg. De politie rijdt in veel soorten onopvallende auto’s om overtreders te pakken, dus dat is altijd al oppassen geblazen. Mobiele trajectcontroles juichen wij enkel toe, want dan word je tenminste niet geflitst als je net even snel iemand inhaalt.
Volgens het AD rijden er 1,6 miljoen mensen in Nederland met de Flitsmeister-app en elke maand komen daar 17.000 mensen bij. Het bedrijf zelf ziet geen problemen: ‘Wij helpen juist mee door gebruikers te attenderen op hun snelheid.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zoveel km/u kun je te hard rijden, zonder dat je een boete krijgt

Deze flexflitspaal in Nederland draait overuren, let hier dus op je snelheid

Hier staan verreweg de meeste flitspalen per kilometer: kijk dus uit

Op deze tijdstippen staan (elke dag) de nieuwe trajectcontroles in Nederland uit

Te hard rijden zonder boete? Dankzij een storing kon het vorig jaar even

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Als je een boete krijgt met dit specifieke bedrag, moet je even goed oppassen

Zoveel boetes worden er jaarlijks uitgedeeld voor onnodig links rijden (en voor rechts inhalen)

ANWB waarschuwt: zelfs als je een tolvignet hebt, kun je in het buitenland ongemerkt een boete krijgen

Deze ‘lullige’ boete is de meestvoorkomende verkeersboete van Nederland (en daar wordt leuk aan verdiend)

Eindstand is bekend: zo ontzettend veel boetes deelde de beruchtste flitspaal in Nederland ooit uit

Waarom je nu (eindelijk) meer aftelverkeerslichten gaat zien in Nederland

Van dit bijzondere eerste-wereldprobleem heb je alleen last in een dikke auto

Is het de laatste tijd veel vaker mistig in Nederland, of lijkt dit maar zo?

Jongeren op fatbikes mogen zichzelf te pletter blijven rijden

Deze veelgemaakte fout op rotondes is goed bedoeld, maar je moet er wel mee kappen

Zo teleurstellend kort zijn de stukken waar je 130 mag (en de tijdswinst is verwaarloosbaar)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

BMW-rijder vlucht na ongeluk, maar wordt door eigen nieuwsgierigheid toch gepakt

Vanaf vandaag verschijnen de eerste ‘focusflitsers’ in Nederland – dit doen ze

Nederlanders willen dat het alcoholslot weer terugkomt

Waarom je soms politieauto’s zonder rode strepen ziet rijden

Zoveel boetes worden er jaarlijks uitgedeeld voor onnodig links rijden (en voor rechts inhalen)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Bekeuringen worden begroot, dus als er minder geld binnen komt moet dat weer terug verdiend worden. Veiligheid interesseert ze helemaal niets. En de politie is niets meer dan een incassobureau voor de roverheid. En maar janken dat ze mensen te kort hebben….ja om aangiften van berovingen en verkrachting op te nemen (Hoorn). Dat levert namelijk niets op.
Amenooitniet dat ik 100 ga rijden, flitsmeister aan en gaan met die banaan!! Ga liever appende mensen pakken, de helft van de auto’s die voorbij rijdt zit men met z’n gezicht naar beneden naar die telefoon te loeren, kan je beter opletten en lekker doorkarren!
Alleen zouden lasercontroles ook op Flitsmeister mogen staan.
Staan er ook op als mobiele flitser moet je alleen je afstand vergroten…
Wat Kers zegt; als mensen van het gas gaan dankzij Flitsservice, dan werkt het toch!? Iemand die snel rijdt, heeft geen tijd voor afleiding bovendien. Straks als we massaal tergend trage 100km/h slakkengang mogen daarentegen… ik voorzie een hoop ongelukken met ‘oorzaak onbekend’ (= afleiding dankzij vervelend lage snelheid op “snel”wegen)
Uiteidelijk is het de overtreder die de gecontroleerde snelheid bepaald. Dus waarom nu altijd uithalen naar de handhaver? Hoewel de sanctie bedragen natuurlijk niet in verhouding staan tot de werkelijke gevaarzetting ben ik het eens met de veelgehoorde klacht dat het een ordinaire overheids graaicultuur is. Daar moet dus een einde aan komen en de Nederlandse automobilist zou zijn mentaliteit in positieve zin moeten aanpassen van a-sociaal agressief naar anticiperend en begripvol! Dát zou al een heleboel minder ellende veroorzaken.
Het zijn honden van de kassa. Aan me reet als het om veiligheid gaat. Vieze vuile gore teringlijers zijn het.
Flitsmeister voorkomt dat er te hard wordt gereden, het is een uitstekende manier om je snelheid onder controle te houden. Zie het niet als een manier om hard te gaan rijden. Meer als controle
De snelheid gaat naar beneden door de flitsmeister. Doel bereikt zou je zeggen.
Maar nee hoor onze politie is gewoon een belastinginner van rupsje(de staat) nooit genoeg.
En dan vinden ze het raar dat de politie geen respect meer krijgt.
Respect moet je verdienen!!!!!!