Bij elke nieuwe uitvoering van de Porsche 718 (zoals de Cayman en Boxster nu heten) hopen we op de terugkeer van de glorieuze zescilinder. Zelfs als ie een turbo krijgt, zouden we inmiddels tevreden zijn. Maar helaas, ook bij de Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T blijft ie voorlopig uit. Misschien bij de GT4 weer?

Het zou ook nergens op slaan. De Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T zijn de sportievere en lichtere versies. De letter T in de line-up van Porsche stamt van de lichtgewicht 911 T uit 1968 en pronkte pas nog op de 911 Carrera T. Een zware zescilinder zou dus vreemd zijn. De Porsche 718 Cayman T weegt 1.350 kilo (met PDK 1.380 kilo) – dat is wel 15 kilo meer dan een normale Cayman, maar daar krijg je een hoop extraatjes voor.

Het vermogen uit de viercilinder blijft hetzelfde: 300 pk en 380 Nm. Hiermee sprint ie in 5,1 seconden naar de 100 km/u. De PDK doet dat ondanks zijn meergewicht nog een stuk sneller: 4,6 seconden. De topsnelheid voor beide is 275 km/u. Het sportonderstel laat de auto 20 millimeter lager liggen.

Standaard is het Sport Chrono-pakket met diverse rij-modi. In de Sport Plus-modus gaan de Porsche Active Stability Management (PASM) en de Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) op hun sportiefste stand. Het PADM-systeem (actieve motorophanging) is specifiek voor de 718 T.

Wat kosten de Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T?

Je mag de Porsche 718 Cayman T en zijn dakloze broertje direct bij de Porsche-dealers gaan bestellen. De Cayman kost met handbak 91.300 euro en met de PDK kost ie 91.164 euro. De Boxster T kost je 93.800 met roerstaaf en met PDK is ie 94.663 euro. De leveringen beginnen in februari van volgend jaar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)