
Bij elke nieuwe uitvoering van de Porsche 718 (zoals de Cayman en Boxster nu heten) hopen we op de terugkeer van de glorieuze zescilinder. Zelfs als ie een turbo krijgt, zouden we inmiddels tevreden zijn. Maar helaas, ook bij de Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T blijft ie voorlopig uit. Misschien bij de GT4 weer?
Het zou ook nergens op slaan. De Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T zijn de sportievere en lichtere versies. De letter T in de line-up van Porsche stamt van de lichtgewicht 911 T uit 1968 en pronkte pas nog op de 911 Carrera T. Een zware zescilinder zou dus vreemd zijn. De Porsche 718 Cayman T weegt 1.350 kilo (met PDK 1.380 kilo) – dat is wel 15 kilo meer dan een normale Cayman, maar daar krijg je een hoop extraatjes voor.
Het vermogen uit de viercilinder blijft hetzelfde: 300 pk en 380 Nm. Hiermee sprint ie in 5,1 seconden naar de 100 km/u. De PDK doet dat ondanks zijn meergewicht nog een stuk sneller: 4,6 seconden. De topsnelheid voor beide is 275 km/u. Het sportonderstel laat de auto 20 millimeter lager liggen.
Standaard is het Sport Chrono-pakket met diverse rij-modi. In de Sport Plus-modus gaan de Porsche Active Stability Management (PASM) en de Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) op hun sportiefste stand. Het PADM-systeem (actieve motorophanging) is specifiek voor de 718 T.
Wat kosten de Porsche 718 Cayman T en 718 Boxster T?
Je mag de Porsche 718 Cayman T en zijn dakloze broertje direct bij de Porsche-dealers gaan bestellen. De Cayman kost met handbak 91.300 euro en met de PDK kost ie 91.164 euro. De Boxster T kost je 93.800 met roerstaaf en met PDK is ie 94.663 euro. De leveringen beginnen in februari van volgend jaar.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor
