Porsche 911 992 is officieel

De achtste generatie Porsche 911 is hier. Dit is de 992

Porsche 911 992
Porsche 911 992 achterkant
Porsche 911 992 interieur
Porsche 911 992
Porsche 911 992 Porsche 911 992
Porsche 911 992
Porsche 911 992
Porsche 911 992 zonsondergang
Porsche 911 992
Porsche 911 992 achterkant
Porsche 911 992 interieur
Porsche 911 992
Porsche 911 992 Porsche 911 992
Porsche 911 992
Porsche 911 992
Porsche 911 992 zonsondergang

We kunnen je wel vertellen dat enkel de ruimtetelescoop Hubble van NASA de nieuwe designelementen van de Porsche 911 992 kan spotten. Of flauw grappen dat een stagiair de foto’s heeft omgewisseld met de vorige generatie 911. Maar daar heeft Porsche één passend antwoord op: ‘We hebben ooit al eens een ingrijpende verandering uitgevoerd. Weet je nog, de 996-generatie? Hoe vonden jullie die? Nou dan.’

Bovendien schiep Porsche nooit de verwachting dat ze iets revolutionairs gingen doen met het exterieur. Door haast ongecamoufleerde Porsche 911 992’tjes de weg op te sturen voor testwerkzaamheden kon het publiek alvast wennen aan het idee dat de nieuwe generatie het vooral moest hebben van subtiele veranderingen. Veranderingen die de al zo uitstekende Porsche 911 nog nét even iets beter zouden maken.

Duidelijke ontwerptaal

‘Duidelijke ontwerptaal en onmiskenbaar Porsche’, noemt het merk het zelf. Toch zijn er wel opmerkelijke veranderingen. Zo groeide de breedte vooraan met 45 millimeter. Vóór monteert Porsche 20-inch velgen en achter 21-inch. Ook de breedte achter nam fors toe en de spoiler groeide mee. De handgrepen zonken de deuren in. Bijna de gehele Porsche 911 992 is van aluminium.

Specificaties Porsche 911 992

De 3,0-liter boxermotoren met twee turbo’s keren terug naar de Porsche 911 992. Porsche perst nu 450 pk uit de zescilinders, dat is een toename van 30 pk. De Carrera S schiet in 3,7 seconden naar de 100 km/u. De 4S met vierwielaandrijving doet het in 3,6 seconden. Met het Sport Chrono-pakket gaat daar in beide gevallen 0,2 seconden van af. De topsnelheden zijn nu respectievelijk 306 en 308 km/u.

De Porsche 911 992 in de studio

Techniek

Binnenin monteert Porsche een 10,9-inch scherm. De hardware en software voor het Porsche Communication Management (PCM) is vernieuwd voor snellere prestaties en betere gebruiksvriendelijkheid. Onder het scherm vind je slechts vijf knoppen. Sensoren op de buitenkant registreren een nat wegdek en zetten de 911 Porsche automatisch op de Wet-modus. Porsche helpt de liefhebbers van verre reizen met de Road Trip-app. Deze functie maakt samengestelde reizen met mooie tussenstops en kiest de beste hotels en restaurants uit.

Prijs Porsche 911 992

In Nederland is de Porsche 911 Carrera S er vanaf 156.700 euro. De 4S met vierwielaandrijving kost je minimaal 165.100 euro. Je kunt de nieuwe Porsche 911 al direct bestellen. Dan mag je ‘m in het voorjaar komen ophalen bij de Porsche-dealer.

Reacties
  1. Arthur zegt op 28 november 2018 om 13:18:

    Ik vindt hem super! Wat ik ook super vindt is dat het coole retro-groen terug is! (Aventurine Green Metallic)

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws