
Dit is de officiële eerste blik op de nieuwe Porsche 911 van de 992-generatie. Met de nadruk op officieel, want één gelekte foto hebben we al.
Voor het einde van het jaar zien we hem waarschijnlijk zonder psychedelisch jasje – mogelijk op de autoshow van Parijs in september. Voor nu is dit de enige hoek die we mogen zien. Dat, plus een stel quotes van 911-modeldirecteur August Achleitner. Een man zo slim dat hij klonen geperfectioneerd heeft.
Overduidelijk 911
Mensen klonen is niet het enige wat August doet. De nieuwe 992-generatie is wederom een herkenbare afstammeling van de 991, 997, 996, 993 en eigenlijk elke 911 van de afgelopen decennia. Hij belooft dat de 911 ‘altijd een stuur zal hebben’ en dat het ‘een van de laatste auto’s zal zijn die autonoom kan rijden’.
Porsche 911 Hybrid
Over een hybride aandrijflijn schijnt hij twee jaar geleden ‘no way’ gezegd te hebben; nu zegt hij dat hij het ‘niet uitsluit’. Een duidelijke hint dat de Porsche 911 Hybrid eraan zit te komen. Ook belooft hij dat de Porsche 911 992 de beste 911 ooit zal zijn. Uiteraard.
Porsche 911 Diesel
Ook werd er ooit gesproken over een Porsche 911 Diesel. Toen we vroegen naar de onheilige aandrijflijn voor de 911 bij Porsche Nederland, moest de woordvoerder zijn lachen inhouden. Laten we dat gerucht dus maar even afschrijven.
En een Porsche 911 met viercilinder?
De Porsche 912 uit 1965 was een enorm succes. Het was in feite een Porsche 911 met een viercilinder. Geruchten over een viercilinder 911 deden al de ronde voordat de huidige generatie werd onthuld. Een definitieve uitspraak of een stuk bewijs dat een viercilinder Porsche ruchtbaarheid geeft, is er nog niet. Aan de andere kant: ooit dachten we dat Porsche nooit een SUV zou maken. Of nooit een diesel.
Meer van TopGear


De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen
