
Dit is de officiële eerste blik op de nieuwe Porsche 911 van de 992-generatie. Met de nadruk op officieel, want één gelekte foto hebben we al.
Voor het einde van het jaar zien we hem waarschijnlijk zonder psychedelisch jasje – mogelijk op de autoshow van Parijs in september. Voor nu is dit de enige hoek die we mogen zien. Dat, plus een stel quotes van 911-modeldirecteur August Achleitner. Een man zo slim dat hij klonen geperfectioneerd heeft.
Overduidelijk 911
Mensen klonen is niet het enige wat August doet. De nieuwe 992-generatie is wederom een herkenbare afstammeling van de 991, 997, 996, 993 en eigenlijk elke 911 van de afgelopen decennia. Hij belooft dat de 911 ‘altijd een stuur zal hebben’ en dat het ‘een van de laatste auto’s zal zijn die autonoom kan rijden’.
Porsche 911 Hybrid
Over een hybride aandrijflijn schijnt hij twee jaar geleden ‘no way’ gezegd te hebben; nu zegt hij dat hij het ‘niet uitsluit’. Een duidelijke hint dat de Porsche 911 Hybrid eraan zit te komen. Ook belooft hij dat de Porsche 911 992 de beste 911 ooit zal zijn. Uiteraard.
Porsche 911 Diesel
Ook werd er ooit gesproken over een Porsche 911 Diesel. Toen we vroegen naar de onheilige aandrijflijn voor de 911 bij Porsche Nederland, moest de woordvoerder zijn lachen inhouden. Laten we dat gerucht dus maar even afschrijven.
En een Porsche 911 met viercilinder?
De Porsche 912 uit 1965 was een enorm succes. Het was in feite een Porsche 911 met een viercilinder. Geruchten over een viercilinder 911 deden al de ronde voordat de huidige generatie werd onthuld. Een definitieve uitspraak of een stuk bewijs dat een viercilinder Porsche ruchtbaarheid geeft, is er nog niet. Aan de andere kant: ooit dachten we dat Porsche nooit een SUV zou maken. Of nooit een diesel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

De nieuwe Ferrari 296 Speciale is lichter, sterker, ruiger (en waarschijnlijk duurder)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)
