
De Porsche 911 Carrera 4S biedt meer snelheid dan je volledig zult benutten in Nederland. Legaal, tenminste. Dus waarom niet een pietsje snelheid inleveren voor een extra scheutje plezier? Zet dan een kruisje voor de handbak op het bestelformulier van je Porsche 911 992. De 0-100-tijd groeit met ongeveer een halve seconde.
De handbak in de Porsche 911 992 geeft je zeven versnellingen om doorheen te schakelen. De standaard PDK-automaat met dubbele koppeling heeft er trouwens acht. In Amerika is de optie zelfs volledig gratis. Tenminste, zo heeft de marketing-afdeling het mooi verdraaid, want ergens zou het vreemd zijn om meer te betalen voor een handbak.
In Amerika komt de Porsche 911 met handbak altijd inclusief Sport Chrono-pakket met rev-matching en een mechanisch sperdifferentieel; bij de PDK is dat een elektronisch differentieel. De topsnelheid van de 911 Carrera S met handbak is 305 km/u. Verdere specificaties volgen nog, ook voor de Carrera 4S.
Komt de handgeschakelde Porsche 911 992 naar Nederland?
Porsche Nederland kan dit nog niet officieel bevestigen. Daarbij moet wel gezegd worden dat het niet de eerste keer zou zijn dat Amerika een handbak krijgt en Europa niet. De afzetmarkt voor sportauto’s met een handbak is relatief klein. Anderzijds: het grootste deel van de 911 GT3’s werd hier wel met een handbak besteld. Trek je eigen conclusie maar.
Update: Porsche bevestigt nu dat de handgeschakelde Porsche 911 992 ook naar Europa komt, en dus ook naar Nederland. Amerika is de grootste markt voor deze auto, dus dat land krijgt voorrang. Wij kunnen de auto in de eerste helft van 2020 verwachten. Prijzen volgen later.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Ja, zeker een aanwinst echter anderzijds is de pdk al zoveel beter als de oude tiptronic dat de keuze (zeker met veel gebruik in stad en file) een waar dilemma zal zijn. Met extra kosten door extra bpm lijkt dus pdk DE keuze wel te zijn. Ook punt dat er in bochten gewoon geschakeld kan worden is een prè, daarbij is het geen toeval dat Porsche al zijn top ronden op de ring met pdk laat noteren.
Vandaar =ondermeer= zou ik de handbak kiezen. Nu nog minimaal 1,5 ton opscharrelen.