
De Porsche 911 Carrera 4S biedt meer snelheid dan je volledig zult benutten in Nederland. Legaal, tenminste. Dus waarom niet een pietsje snelheid inleveren voor een extra scheutje plezier? Zet dan een kruisje voor de handbak op het bestelformulier van je Porsche 911 992. De 0-100-tijd groeit met ongeveer een halve seconde.
De handbak in de Porsche 911 992 geeft je zeven versnellingen om doorheen te schakelen. De standaard PDK-automaat met dubbele koppeling heeft er trouwens acht. In Amerika is de optie zelfs volledig gratis. Tenminste, zo heeft de marketing-afdeling het mooi verdraaid, want ergens zou het vreemd zijn om meer te betalen voor een handbak.
In Amerika komt de Porsche 911 met handbak altijd inclusief Sport Chrono-pakket met rev-matching en een mechanisch sperdifferentieel; bij de PDK is dat een elektronisch differentieel. De topsnelheid van de 911 Carrera S met handbak is 305 km/u. Verdere specificaties volgen nog, ook voor de Carrera 4S.
Komt de handgeschakelde Porsche 911 992 naar Nederland?
Porsche Nederland kan dit nog niet officieel bevestigen. Daarbij moet wel gezegd worden dat het niet de eerste keer zou zijn dat Amerika een handbak krijgt en Europa niet. De afzetmarkt voor sportauto’s met een handbak is relatief klein. Anderzijds: het grootste deel van de 911 GT3’s werd hier wel met een handbak besteld. Trek je eigen conclusie maar.
Update: Porsche bevestigt nu dat de handgeschakelde Porsche 911 992 ook naar Europa komt, en dus ook naar Nederland. Amerika is de grootste markt voor deze auto, dus dat land krijgt voorrang. Wij kunnen de auto in de eerste helft van 2020 verwachten. Prijzen volgen later.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Ja, zeker een aanwinst echter anderzijds is de pdk al zoveel beter als de oude tiptronic dat de keuze (zeker met veel gebruik in stad en file) een waar dilemma zal zijn. Met extra kosten door extra bpm lijkt dus pdk DE keuze wel te zijn. Ook punt dat er in bochten gewoon geschakeld kan worden is een prè, daarbij is het geen toeval dat Porsche al zijn top ronden op de ring met pdk laat noteren.
Vandaar =ondermeer= zou ik de handbak kiezen. Nu nog minimaal 1,5 ton opscharrelen.