
De Porsche 911 Carrera 4S biedt meer snelheid dan je volledig zult benutten in Nederland. Legaal, tenminste. Dus waarom niet een pietsje snelheid inleveren voor een extra scheutje plezier? Zet dan een kruisje voor de handbak op het bestelformulier van je Porsche 911 992. De 0-100-tijd groeit met ongeveer een halve seconde.
De handbak in de Porsche 911 992 geeft je zeven versnellingen om doorheen te schakelen. De standaard PDK-automaat met dubbele koppeling heeft er trouwens acht. In Amerika is de optie zelfs volledig gratis. Tenminste, zo heeft de marketing-afdeling het mooi verdraaid, want ergens zou het vreemd zijn om meer te betalen voor een handbak.
In Amerika komt de Porsche 911 met handbak altijd inclusief Sport Chrono-pakket met rev-matching en een mechanisch sperdifferentieel; bij de PDK is dat een elektronisch differentieel. De topsnelheid van de 911 Carrera S met handbak is 305 km/u. Verdere specificaties volgen nog, ook voor de Carrera 4S.
Komt de handgeschakelde Porsche 911 992 naar Nederland?
Porsche Nederland kan dit nog niet officieel bevestigen. Daarbij moet wel gezegd worden dat het niet de eerste keer zou zijn dat Amerika een handbak krijgt en Europa niet. De afzetmarkt voor sportauto’s met een handbak is relatief klein. Anderzijds: het grootste deel van de 911 GT3’s werd hier wel met een handbak besteld. Trek je eigen conclusie maar.
Update: Porsche bevestigt nu dat de handgeschakelde Porsche 911 992 ook naar Europa komt, en dus ook naar Nederland. Amerika is de grootste markt voor deze auto, dus dat land krijgt voorrang. Wij kunnen de auto in de eerste helft van 2020 verwachten. Prijzen volgen later.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Ja, zeker een aanwinst echter anderzijds is de pdk al zoveel beter als de oude tiptronic dat de keuze (zeker met veel gebruik in stad en file) een waar dilemma zal zijn. Met extra kosten door extra bpm lijkt dus pdk DE keuze wel te zijn. Ook punt dat er in bochten gewoon geschakeld kan worden is een prè, daarbij is het geen toeval dat Porsche al zijn top ronden op de ring met pdk laat noteren.
Vandaar =ondermeer= zou ik de handbak kiezen. Nu nog minimaal 1,5 ton opscharrelen.