
Groot nieuws van Porsche! Er is weer een nieuwe 911. Deze keer hebben de knotsgekke wetenschappers in Stuttgart de stoute schoenen aangetrokken en de Carrera GTS vierwielaandrijving gegeven. Daarmee hebben ze Elfer-variant nummer 6.473 in het leven geroepen: de Carrera 4 GTS. Einfach affengeil.
Aan de gewone GTS besteedden we onlangs al uitgebreid aandacht, dus natuurlijk weet je alle specificaties van die auto uit je hoofd. Nou, voor deze vierwielaandrijver zijn ze precies hetzelfde: 408 pk, 420 Nm en een handgeschakelde zesbak of zeventraps pdk-transmissie. Van 0 naar 100 km/u gaat de zwaardere 4 GTS in 4,6 seconden, of 4,4 met pdk aan boord. Wil je iets langzamer, dan kan dat met de cabrioversie in respectievelijk 4,8 en 4,6 seconden. Verder adopteert de auto natuurlijk de unieke GTS-opsmuk: zwarte spoilerlipjes, centerlock-velgen, dat soort moois. Optisch onderscheidt de ‘4’ zich niet alleen door de typeaanduiding, maar ook door een reflectiestrip tussen de achterlichten.
Vanaf augustus kun je de Carrera 4 GTS bestellen voor een Nederlandse prijs van 150.200 euro. Voor de cabrio betaal je 12,5 mille extra.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)
