
Groot nieuws van Porsche! Er is weer een nieuwe 911. Deze keer hebben de knotsgekke wetenschappers in Stuttgart de stoute schoenen aangetrokken en de Carrera GTS vierwielaandrijving gegeven. Daarmee hebben ze Elfer-variant nummer 6.473 in het leven geroepen: de Carrera 4 GTS. Einfach affengeil.
Aan de gewone GTS besteedden we onlangs al uitgebreid aandacht, dus natuurlijk weet je alle specificaties van die auto uit je hoofd. Nou, voor deze vierwielaandrijver zijn ze precies hetzelfde: 408 pk, 420 Nm en een handgeschakelde zesbak of zeventraps pdk-transmissie. Van 0 naar 100 km/u gaat de zwaardere 4 GTS in 4,6 seconden, of 4,4 met pdk aan boord. Wil je iets langzamer, dan kan dat met de cabrioversie in respectievelijk 4,8 en 4,6 seconden. Verder adopteert de auto natuurlijk de unieke GTS-opsmuk: zwarte spoilerlipjes, centerlock-velgen, dat soort moois. Optisch onderscheidt de ‘4’ zich niet alleen door de typeaanduiding, maar ook door een reflectiestrip tussen de achterlichten.
Vanaf augustus kun je de Carrera 4 GTS bestellen voor een Nederlandse prijs van 150.200 euro. Voor de cabrio betaal je 12,5 mille extra.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)
