
Als je een Porsche 911 Carrera S te gewoontjes vindt en een GT3 te hardcore, kon je altijd je toevlucht zoeken tot de Carrera GTS: scherper, venijniger en toch niet al te slopend voor je interne organen. Met de komst van de nieuwste generatie 911 moesten we het even zonder het briljante tussenmodel stellen, maar die tijd is voorbij.
De 911 Carrera GTS is terug, en wel in vier vormen: met twee- of vierwielaandrijving en als coupé of cabrio. Je herkent ze aan details als donkere koplampen en zwarte uitlaatpijpen. Ze krijgen een aantal gewilde opties standaard mee: onder andere een adaptief sportonderstel, een sportuitlaat, dynamische bi-xenon koplampen en het Sport Chrono-pakket. Alle GTS'en hebben de brede achterste wielkasten die normaal alleen zijn voorbehouden aan Elfjes met vierwielaandrijving, en ze worden uitgerust met 20-inch velgen met een centrale wielmoer. In het interieur overheersen leer en alcantara.
Snel zijn de GTS'en ook: door 430 pk uit de zescilinder boxer te halen – 30 pk meer dan in de Carrera S – vliegt de achterwielaangedreven GTS Coupé van 0 naar 100 km/u in 4,4 seconden. Mocht je in plaats van de handgeschakelde zevenbak de pdk-automaat aangekruist hebben, dan daalt deze tijd zelfs tot 4,0 seconden. De topsnelheid reikt tot boven de 300 km/u. Toch, zo benadrukt Porsche, zijn de verbruikscijfers gelijk aan die van de Carrera S (8,7 l/100 km en 202 g/km CO2 voor de GTS Coupé met pdk-transmissie).
Vanaf november kun je de 911 GTS bij de Porsche-dealer bewonderen. De prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn
