
Als je een Porsche 911 Carrera S te gewoontjes vindt en een GT3 te hardcore, kon je altijd je toevlucht zoeken tot de Carrera GTS: scherper, venijniger en toch niet al te slopend voor je interne organen. Met de komst van de nieuwste generatie 911 moesten we het even zonder het briljante tussenmodel stellen, maar die tijd is voorbij.
De 911 Carrera GTS is terug, en wel in vier vormen: met twee- of vierwielaandrijving en als coupé of cabrio. Je herkent ze aan details als donkere koplampen en zwarte uitlaatpijpen. Ze krijgen een aantal gewilde opties standaard mee: onder andere een adaptief sportonderstel, een sportuitlaat, dynamische bi-xenon koplampen en het Sport Chrono-pakket. Alle GTS'en hebben de brede achterste wielkasten die normaal alleen zijn voorbehouden aan Elfjes met vierwielaandrijving, en ze worden uitgerust met 20-inch velgen met een centrale wielmoer. In het interieur overheersen leer en alcantara.
Snel zijn de GTS'en ook: door 430 pk uit de zescilinder boxer te halen – 30 pk meer dan in de Carrera S – vliegt de achterwielaangedreven GTS Coupé van 0 naar 100 km/u in 4,4 seconden. Mocht je in plaats van de handgeschakelde zevenbak de pdk-automaat aangekruist hebben, dan daalt deze tijd zelfs tot 4,0 seconden. De topsnelheid reikt tot boven de 300 km/u. Toch, zo benadrukt Porsche, zijn de verbruikscijfers gelijk aan die van de Carrera S (8,7 l/100 km en 202 g/km CO2 voor de GTS Coupé met pdk-transmissie).
Vanaf november kun je de 911 GTS bij de Porsche-dealer bewonderen. De prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
