
De jaren ’90 waren spannende en snelle tijden voor de GT-racerij. Tegen de tijd dat deze Porsche 911 GT2 Evo klaar was om mee te doen in het FIA GT1-kampioenschap, was de concurrentie al veel verder. Porsche bouwde elf stuks voordat ze verder gingen met de 996.
Tegenwoordig heeft elke instap-supercar minimaal 600 pk, maar in 1996 was het een gigantisch vermogen. De Porsche 911 GT2 Evo pompte die power uit een atmosferische 3,6-liter zescilinder. Een boxermotor uiteraard, gekoppeld aan een zesbak.
Vierwielaandrijving was te zwaar, dus koos het team van Porsche voor enkel achterwielaandrijving. Om ergens nog enigszins iets van grip te creëren, heeft de Porsche 911 GT2 Evo een groot steigerwerk op de achterklep. En de straatracer ziet er gewoon fantastisch uit. Kijk even naar die heerlijke brede wielkasten en die dikke luchthappers om alles, van olie tot remmen, koel te houden.
Is de Porsche 911 GT2 Evo een beetje praktisch?
Daar koop je deze auto natuurlijk voor. De straatracer met kooi is lekker praktisch ook. Zonder interieur kun je met gemak al je boodschappen en zelfs wat Ikea-spul kwijt. Verder krijg je één stoel en twee brandblussers. Ja, dan weet je dat het menens is. Wat deze überzeldzame Porsche 911 GT2 Evo nog specialer maakt, is dat hij slechts één eigenaar heeft gehad. De liefhebber kocht hem nieuw in 1996 en reed slechts 7.000 kilometer.
Dus verkoop een van je organen voor deze GT2 Evo; hij moet ongeveer 1 tot 1,5 miljoen euro opbrengen in de veiling. Met de huidige prijzen verbaast het ons niets als deze Porsche naar de 2 miljoen schiet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Voor 50.000 euro kun je in 5 seconden van 100 naar 200

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook
