
De jaren ’90 waren spannende en snelle tijden voor de GT-racerij. Tegen de tijd dat deze Porsche 911 GT2 Evo klaar was om mee te doen in het FIA GT1-kampioenschap, was de concurrentie al veel verder. Porsche bouwde elf stuks voordat ze verder gingen met de 996.
Tegenwoordig heeft elke instap-supercar minimaal 600 pk, maar in 1996 was het een gigantisch vermogen. De Porsche 911 GT2 Evo pompte die power uit een atmosferische 3,6-liter zescilinder. Een boxermotor uiteraard, gekoppeld aan een zesbak.
Vierwielaandrijving was te zwaar, dus koos het team van Porsche voor enkel achterwielaandrijving. Om ergens nog enigszins iets van grip te creëren, heeft de Porsche 911 GT2 Evo een groot steigerwerk op de achterklep. En de straatracer ziet er gewoon fantastisch uit. Kijk even naar die heerlijke brede wielkasten en die dikke luchthappers om alles, van olie tot remmen, koel te houden.
Is de Porsche 911 GT2 Evo een beetje praktisch?
Daar koop je deze auto natuurlijk voor. De straatracer met kooi is lekker praktisch ook. Zonder interieur kun je met gemak al je boodschappen en zelfs wat Ikea-spul kwijt. Verder krijg je één stoel en twee brandblussers. Ja, dan weet je dat het menens is. Wat deze überzeldzame Porsche 911 GT2 Evo nog specialer maakt, is dat hij slechts één eigenaar heeft gehad. De liefhebber kocht hem nieuw in 1996 en reed slechts 7.000 kilometer.
Dus verkoop een van je organen voor deze GT2 Evo; hij moet ongeveer 1 tot 1,5 miljoen euro opbrengen in de veiling. Met de huidige prijzen verbaast het ons niets als deze Porsche naar de 2 miljoen schiet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is

Dit spotgoedkope horloge noemen ze ook wel de Toyota Hilux onder de klokjes (en dat is niet alleen positief)
