
De jaren ’90 waren spannende en snelle tijden voor de GT-racerij. Tegen de tijd dat deze Porsche 911 GT2 Evo klaar was om mee te doen in het FIA GT1-kampioenschap, was de concurrentie al veel verder. Porsche bouwde elf stuks voordat ze verder gingen met de 996.
Tegenwoordig heeft elke instap-supercar minimaal 600 pk, maar in 1996 was het een gigantisch vermogen. De Porsche 911 GT2 Evo pompte die power uit een atmosferische 3,6-liter zescilinder. Een boxermotor uiteraard, gekoppeld aan een zesbak.
Vierwielaandrijving was te zwaar, dus koos het team van Porsche voor enkel achterwielaandrijving. Om ergens nog enigszins iets van grip te creëren, heeft de Porsche 911 GT2 Evo een groot steigerwerk op de achterklep. En de straatracer ziet er gewoon fantastisch uit. Kijk even naar die heerlijke brede wielkasten en die dikke luchthappers om alles, van olie tot remmen, koel te houden.
Is de Porsche 911 GT2 Evo een beetje praktisch?
Daar koop je deze auto natuurlijk voor. De straatracer met kooi is lekker praktisch ook. Zonder interieur kun je met gemak al je boodschappen en zelfs wat Ikea-spul kwijt. Verder krijg je één stoel en twee brandblussers. Ja, dan weet je dat het menens is. Wat deze überzeldzame Porsche 911 GT2 Evo nog specialer maakt, is dat hij slechts één eigenaar heeft gehad. De liefhebber kocht hem nieuw in 1996 en reed slechts 7.000 kilometer.
Dus verkoop een van je organen voor deze GT2 Evo; hij moet ongeveer 1 tot 1,5 miljoen euro opbrengen in de veiling. Met de huidige prijzen verbaast het ons niets als deze Porsche naar de 2 miljoen schiet.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
