
De jaren ’90 waren spannende en snelle tijden voor de GT-racerij. Tegen de tijd dat deze Porsche 911 GT2 Evo klaar was om mee te doen in het FIA GT1-kampioenschap, was de concurrentie al veel verder. Porsche bouwde elf stuks voordat ze verder gingen met de 996.
Tegenwoordig heeft elke instap-supercar minimaal 600 pk, maar in 1996 was het een gigantisch vermogen. De Porsche 911 GT2 Evo pompte die power uit een atmosferische 3,6-liter zescilinder. Een boxermotor uiteraard, gekoppeld aan een zesbak.
Vierwielaandrijving was te zwaar, dus koos het team van Porsche voor enkel achterwielaandrijving. Om ergens nog enigszins iets van grip te creëren, heeft de Porsche 911 GT2 Evo een groot steigerwerk op de achterklep. En de straatracer ziet er gewoon fantastisch uit. Kijk even naar die heerlijke brede wielkasten en die dikke luchthappers om alles, van olie tot remmen, koel te houden.
Is de Porsche 911 GT2 Evo een beetje praktisch?
Daar koop je deze auto natuurlijk voor. De straatracer met kooi is lekker praktisch ook. Zonder interieur kun je met gemak al je boodschappen en zelfs wat Ikea-spul kwijt. Verder krijg je één stoel en twee brandblussers. Ja, dan weet je dat het menens is. Wat deze überzeldzame Porsche 911 GT2 Evo nog specialer maakt, is dat hij slechts één eigenaar heeft gehad. De liefhebber kocht hem nieuw in 1996 en reed slechts 7.000 kilometer.
Dus verkoop een van je organen voor deze GT2 Evo; hij moet ongeveer 1 tot 1,5 miljoen euro opbrengen in de veiling. Met de huidige prijzen verbaast het ons niets als deze Porsche naar de 2 miljoen schiet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Moeten merken niet focussen op betaalbare auto’s in plaats van ChatGPT en autonoom rijden?
