De jaren ’90 waren spannende en snelle tijden voor de GT-racerij. Tegen de tijd dat deze Porsche 911 GT2 Evo klaar was om mee te doen in het FIA GT1-kampioenschap, was de concurrentie al veel verder. Porsche bouwde elf stuks voordat ze verder gingen met de 996.

Tegenwoordig heeft elke instap-supercar minimaal 600 pk, maar in 1996 was het een gigantisch vermogen. De Porsche 911 GT2 Evo pompte die power uit een atmosferische 3,6-liter zescilinder. Een boxermotor uiteraard, gekoppeld aan een zesbak.

Vierwielaandrijving was te zwaar, dus koos het team van Porsche voor enkel achterwielaandrijving. Om ergens nog enigszins iets van grip te creëren, heeft de Porsche 911 GT2 Evo een groot steigerwerk op de achterklep. En de straatracer ziet er gewoon fantastisch uit. Kijk even naar die heerlijke brede wielkasten en die dikke luchthappers om alles, van olie tot remmen, koel te houden.

Is de Porsche 911 GT2 Evo een beetje praktisch?

Daar koop je deze auto natuurlijk voor. De straatracer met kooi is lekker praktisch ook. Zonder interieur kun je met gemak al je boodschappen en zelfs wat Ikea-spul kwijt. Verder krijg je één stoel en twee brandblussers. Ja, dan weet je dat het menens is. Wat deze überzeldzame Porsche 911 GT2 Evo nog specialer maakt, is dat hij slechts één eigenaar heeft gehad. De liefhebber kocht hem nieuw in 1996 en reed slechts 7.000 kilometer.

Dus verkoop een van je organen voor deze GT2 Evo; hij moet ongeveer 1 tot 1,5 miljoen euro opbrengen in de veiling. Met de huidige prijzen verbaast het ons niets als deze Porsche naar de 2 miljoen schiet.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)