
Er zijn nog lang niet genoeg versies van de 911, dus werkt Porsche momenteel aan een uitvoering die alle perken te buiten gaat. Er zijn foto’s op het internet opgedoken van een besloten dealerevenement waar de über-Elfer wordt gepresenteerd. Hij heet GT2 RS en hij krijgt 620 pk. Die gaan alléén naar de achterwielen, via een handgeschakelde zesbak. Serieus spul dus!
Bovendien zal hij slechts 1.370 kg wegen, 70 kilo minder dan de ‘gewone’ GT2. We zien dan ook een koolstofvezel kofferdeksel en vrij karig interieur, wat allemaal helpt om de pk/gewichtsverhouding op een indrukwekkende 2,21 kg per pk te brengen. Het maakt hem ook een stukje groener: de GT2 RS is 5 procent zuiniger en 5 procent schoner dan de GT2.
Verdere cijfers? 0-100 in 3,4 seconden, 0-300 in 25 seconden, een topsnelheid van 330 km/u en een rondje ‘Ring in 7 minuten en 18 seconden. De prijs zonder belastingen zal ongeveer 240.000 euro zijn, en er worden er niet meer dan 500 gebouwd. Naar verwachting zal Porsche later deze week met de officiële foto’s naar buiten komen. Geen zorgen, we hebben The Stig aangelijnd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Uitgelicht: 911 GTS vs V8 Vantage N420

Uitgelicht: Manthey 911 GT3 M480

Uitgelicht: supercars, ge-Stigd

Uitgelicht: May (458) vs Hammond (GT3 RS)

Autotest: Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 GT2 RS is officieel

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
