
Er zijn nog lang niet genoeg versies van de 911, dus werkt Porsche momenteel aan een uitvoering die alle perken te buiten gaat. Er zijn foto’s op het internet opgedoken van een besloten dealerevenement waar de über-Elfer wordt gepresenteerd. Hij heet GT2 RS en hij krijgt 620 pk. Die gaan alléén naar de achterwielen, via een handgeschakelde zesbak. Serieus spul dus!
Bovendien zal hij slechts 1.370 kg wegen, 70 kilo minder dan de ‘gewone’ GT2. We zien dan ook een koolstofvezel kofferdeksel en vrij karig interieur, wat allemaal helpt om de pk/gewichtsverhouding op een indrukwekkende 2,21 kg per pk te brengen. Het maakt hem ook een stukje groener: de GT2 RS is 5 procent zuiniger en 5 procent schoner dan de GT2.
Verdere cijfers? 0-100 in 3,4 seconden, 0-300 in 25 seconden, een topsnelheid van 330 km/u en een rondje ‘Ring in 7 minuten en 18 seconden. De prijs zonder belastingen zal ongeveer 240.000 euro zijn, en er worden er niet meer dan 500 gebouwd. Naar verwachting zal Porsche later deze week met de officiële foto’s naar buiten komen. Geen zorgen, we hebben The Stig aangelijnd.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Uitgelicht: 911 GTS vs V8 Vantage N420

Uitgelicht: Manthey 911 GT3 M480

Uitgelicht: supercars, ge-Stigd

Uitgelicht: May (458) vs Hammond (GT3 RS)

Autotest: Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 GT2 RS is officieel

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
