
Er zijn nog lang niet genoeg versies van de 911, dus werkt Porsche momenteel aan een uitvoering die alle perken te buiten gaat. Er zijn foto’s op het internet opgedoken van een besloten dealerevenement waar de über-Elfer wordt gepresenteerd. Hij heet GT2 RS en hij krijgt 620 pk. Die gaan alléén naar de achterwielen, via een handgeschakelde zesbak. Serieus spul dus!
Bovendien zal hij slechts 1.370 kg wegen, 70 kilo minder dan de ‘gewone’ GT2. We zien dan ook een koolstofvezel kofferdeksel en vrij karig interieur, wat allemaal helpt om de pk/gewichtsverhouding op een indrukwekkende 2,21 kg per pk te brengen. Het maakt hem ook een stukje groener: de GT2 RS is 5 procent zuiniger en 5 procent schoner dan de GT2.
Verdere cijfers? 0-100 in 3,4 seconden, 0-300 in 25 seconden, een topsnelheid van 330 km/u en een rondje ‘Ring in 7 minuten en 18 seconden. De prijs zonder belastingen zal ongeveer 240.000 euro zijn, en er worden er niet meer dan 500 gebouwd. Naar verwachting zal Porsche later deze week met de officiële foto’s naar buiten komen. Geen zorgen, we hebben The Stig aangelijnd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Uitgelicht: 911 GTS vs V8 Vantage N420

Uitgelicht: Manthey 911 GT3 M480

Uitgelicht: supercars, ge-Stigd

Uitgelicht: May (458) vs Hammond (GT3 RS)

Autotest: Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 GT2 RS is officieel

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken
