
Eindelijk, daar is ie dan: de nieuwe Porsche 911 GT2 RS. Een week geleden reden we mee met het prototype en nu is hij officieel onthuld. Het is de krachtigste 911 in de historie van Porsche.
We horen je denken: ‘Gaaf, maar waar werd hij dan onthuld?’. Nee, niet op een autoshow, race of iets in die richting, maar op een game-event in Los Angeles. Het nieuwe topstuk uit Stuttgart krijgt namelijk de hoofdrol in de nieuwe Forza Motorsport 7, wat die keuze dus een stuk logischer maakt. ‘De Porsche 911 GT2 RS is simpelweg een monster,’ zei Dan Greenawalt, hoofd-vormgever van de racegame.
Oké, de Porsche 911 GT2 RS dus. Geen koppeling, achterwielaandrijving en veel, heel veel pk’s. De 3,8-liter motor in deze Duitser moet bijna 700 pk uitblazen. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, dus. Van buiten vertoont de nieuwe GT2 RS grote overeenkomsten met zijn broer, de GT3 RS, al is de neus een stuk eh… Laten we aardig zijn en het ‘agressiever’ noemen.
Bijna 700 pk in de Porsche 911 GT2 RS?
Ja. Niet alles is nog bekend. Alle definitieve informatie houdt Porsche nog even voor zichzelf, maar zullen ze binnenkort ongetwijfeld tevoorschijn toveren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Eigenaren van elektrische auto’s krijgen geld om hun auto niet op te laden – zoveel verdient het

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Ook jij gaat populaire Chinese EV’s rijden, maar je zal het niet doorhebben

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Extra goedkoop tanken in Nederland? Pas dan op dat je niet achteraf een boete thuis krijgt
