
Eindelijk, daar is ie dan: de nieuwe Porsche 911 GT2 RS. Een week geleden reden we mee met het prototype en nu is hij officieel onthuld. Het is de krachtigste 911 in de historie van Porsche.
We horen je denken: ‘Gaaf, maar waar werd hij dan onthuld?’. Nee, niet op een autoshow, race of iets in die richting, maar op een game-event in Los Angeles. Het nieuwe topstuk uit Stuttgart krijgt namelijk de hoofdrol in de nieuwe Forza Motorsport 7, wat die keuze dus een stuk logischer maakt. ‘De Porsche 911 GT2 RS is simpelweg een monster,’ zei Dan Greenawalt, hoofd-vormgever van de racegame.
Oké, de Porsche 911 GT2 RS dus. Geen koppeling, achterwielaandrijving en veel, heel veel pk’s. De 3,8-liter motor in deze Duitser moet bijna 700 pk uitblazen. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, dus. Van buiten vertoont de nieuwe GT2 RS grote overeenkomsten met zijn broer, de GT3 RS, al is de neus een stuk eh… Laten we aardig zijn en het ‘agressiever’ noemen.
Bijna 700 pk in de Porsche 911 GT2 RS?
Ja. Niet alles is nog bekend. Alle definitieve informatie houdt Porsche nog even voor zichzelf, maar zullen ze binnenkort ongetwijfeld tevoorschijn toveren.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
