
Hij was al eerder gelekt, en nu heeft Porsche zijn bestaan dan officieel erkend. De 911 GT2 RS is de snelste, duurste en meest bizarre 911 die het merk ooit op de wereld zette.
Zullen we de cijfers er nog maar even bij halen? De GT2 RS heeft een 3,6-liter grote boxermotor met dubbele variabele turbo, goed voor 620 pk die via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen gestuwd worden. Op een gewicht van 1.370 kg betekent dat een pk/gewichtsverhouding van 2,21 kg per pk, serieus meer dan de concurrentie. 0 tot 100 vindt dan ook plaats in slechts 3,5 seconden, 0 tot 200 in 9,8 seconden en 0 tot 300 in 28,9 seconden. De top bedraagt 330 km/u, en een rondje Nürburgring doet deze super-911 in 7 minuten en 18 seconden. Dat je maar even weet dat deze wél sneller is dan die goedkope Nissan.
Slechts 500 GT2 RS’en zullen er gebouwd worden, die voor een prijs van 240.000 euro (exclusief belastingen) van eigenaar zullen wisselen. In oktober verschijnen de eerste exemplaren op de weg.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Uitgelicht: 911 GTS vs V8 Vantage N420

Uitgelicht: Manthey 911 GT3 M480

Uitgelicht: supercars, ge-Stigd

Uitgelicht: May (458) vs Hammond (GT3 RS)

Autotest: Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 GT2 RS gelekt

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
