
De Porsche 911 GT3 wordt gezien als de keuze voor de purist. Een product van Porsche Motorsport, maar dan voor de openbare weg. De perfecte auto om te laten zien aan anderen dat jij autorijden heel erg belangrijk vindt. Of om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is niet gebeurd met deze GT3 in de kleur Rubystone Red, die ook nog eens van jou kan zijn.
Nu kun je je afvragen hoe bijzonder het is, een Porsche 911 GT3 in een andere kleur. Ten eerste is de GT3 komen te vervallen. De 911 is immers net vernieuwd (lees hier de rijtest met de nieuwe 992.2) en we verwachten ter zijner tijd weer een nieuwe en betere GT3, maar voordat die bij je op de stoep staat ben je zo anderhalf tot twee jaar verder.
Een kleur met historie
Een ander bijzonder aspect is de kleur: Rubystone. Dat was met de introductie van de 911 Carrera RS van de 964-generatie in 1992 dé kleur. Ook de Porsche 968 kon je in de hardroze tint krijgen. Of je het mooi vindt is persoonlijk, maar het is wel een van de meest sprekende en herkenbare Porsche-kleuren van de afgelopen 40 jaar.
Nu kun je tegen meerprijs bij PTS (Paint To Sample) bijna elk kleur krijgen die je wenst, maar dan moet je wel mazzel hebben. Het is niet zo dat je bij elke GT3 voor PTS kunt kiezen. Er is een beperkt aantal productieplaatsen en veel klanten die staan te wapperen met hun cheques. Je moet dus het geluk hebben dat Porsche je geld wil aannemen.
Stoffen bekleding voor Rubystone Red Porsche 911 GT3 Touring
In dit geval past het Rubystone ook perfect bij de GT3. Zowel de GT3 als de Carrera RS brachten het autorijden terug naar de essentie. Althans, zoveel mogelijk. Ondanks dat deze GT3 Touring Package redelijk sober is uitgevoerd (zelfs met deels stoffen bekleding) zijn items als automatische airconditioning, cruisecontrol en navigatiesysteem aanwezig.

De auto in kwestie is de 911 GT3 Touring Package, dus de versie zonder de enorme achtervleugel. Je krijgt gelukkig wel die heerlijk huilende atmosferische 4,0-liter boxermotor onder de achterklep. Deze is goed voor 510 pk en 520 Nm. Precies het juiste vermogen om het spannend te maken, maar nog enigszins bruikbaar. Het enige nadeel aan de Rubystone 911 GT3 is de transmissie. Je kon de GT3 namelijk bestellen met handgeschakelde zesbak, maar dit exemplaar heeft de zeventraps PDK.
Nu is dat een uitermate goede transmissie die sneller en bovendien zuiniger is dan de handbak. Dat scheelt weer wat CO2-boete bij het invoeren. Dit exemplaar staat te koop op Bring a Trailer en moet dus nog even verscheept en ingevoerd worden. Op het moment van schrijven staat het hoogste bod op 169.000 dollar met nog zes dagen te gaan. Dit gaat waarschijnlijk een heel prijzig grapje worden.
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden
