
De Porsche 911 GT3 wordt gezien als de keuze voor de purist. Een product van Porsche Motorsport, maar dan voor de openbare weg. De perfecte auto om te laten zien aan anderen dat jij autorijden heel erg belangrijk vindt. Of om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is niet gebeurd met deze GT3 in de kleur Rubystone Red, die ook nog eens van jou kan zijn.
Nu kun je je afvragen hoe bijzonder het is, een Porsche 911 GT3 in een andere kleur. Ten eerste is de GT3 komen te vervallen. De 911 is immers net vernieuwd (lees hier de rijtest met de nieuwe 992.2) en we verwachten ter zijner tijd weer een nieuwe en betere GT3, maar voordat die bij je op de stoep staat ben je zo anderhalf tot twee jaar verder.
Een kleur met historie
Een ander bijzonder aspect is de kleur: Rubystone. Dat was met de introductie van de 911 Carrera RS van de 964-generatie in 1992 dé kleur. Ook de Porsche 968 kon je in de hardroze tint krijgen. Of je het mooi vindt is persoonlijk, maar het is wel een van de meest sprekende en herkenbare Porsche-kleuren van de afgelopen 40 jaar.
Nu kun je tegen meerprijs bij PTS (Paint To Sample) bijna elk kleur krijgen die je wenst, maar dan moet je wel mazzel hebben. Het is niet zo dat je bij elke GT3 voor PTS kunt kiezen. Er is een beperkt aantal productieplaatsen en veel klanten die staan te wapperen met hun cheques. Je moet dus het geluk hebben dat Porsche je geld wil aannemen.
Stoffen bekleding voor Rubystone Red Porsche 911 GT3 Touring
In dit geval past het Rubystone ook perfect bij de GT3. Zowel de GT3 als de Carrera RS brachten het autorijden terug naar de essentie. Althans, zoveel mogelijk. Ondanks dat deze GT3 Touring Package redelijk sober is uitgevoerd (zelfs met deels stoffen bekleding) zijn items als automatische airconditioning, cruisecontrol en navigatiesysteem aanwezig.

De auto in kwestie is de 911 GT3 Touring Package, dus de versie zonder de enorme achtervleugel. Je krijgt gelukkig wel die heerlijk huilende atmosferische 4,0-liter boxermotor onder de achterklep. Deze is goed voor 510 pk en 520 Nm. Precies het juiste vermogen om het spannend te maken, maar nog enigszins bruikbaar. Het enige nadeel aan de Rubystone 911 GT3 is de transmissie. Je kon de GT3 namelijk bestellen met handgeschakelde zesbak, maar dit exemplaar heeft de zeventraps PDK.
Nu is dat een uitermate goede transmissie die sneller en bovendien zuiniger is dan de handbak. Dat scheelt weer wat CO2-boete bij het invoeren. Dit exemplaar staat te koop op Bring a Trailer en moet dus nog even verscheept en ingevoerd worden. Op het moment van schrijven staat het hoogste bod op 169.000 dollar met nog zes dagen te gaan. Dit gaat waarschijnlijk een heel prijzig grapje worden.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten
