
De Porsche 911 GT3 wordt gezien als de keuze voor de purist. Een product van Porsche Motorsport, maar dan voor de openbare weg. De perfecte auto om te laten zien aan anderen dat jij autorijden heel erg belangrijk vindt. Of om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is niet gebeurd met deze GT3 in de kleur Rubystone Red, die ook nog eens van jou kan zijn.
Nu kun je je afvragen hoe bijzonder het is, een Porsche 911 GT3 in een andere kleur. Ten eerste is de GT3 komen te vervallen. De 911 is immers net vernieuwd (lees hier de rijtest met de nieuwe 992.2) en we verwachten ter zijner tijd weer een nieuwe en betere GT3, maar voordat die bij je op de stoep staat ben je zo anderhalf tot twee jaar verder.
Een kleur met historie
Een ander bijzonder aspect is de kleur: Rubystone. Dat was met de introductie van de 911 Carrera RS van de 964-generatie in 1992 dé kleur. Ook de Porsche 968 kon je in de hardroze tint krijgen. Of je het mooi vindt is persoonlijk, maar het is wel een van de meest sprekende en herkenbare Porsche-kleuren van de afgelopen 40 jaar.
Nu kun je tegen meerprijs bij PTS (Paint To Sample) bijna elk kleur krijgen die je wenst, maar dan moet je wel mazzel hebben. Het is niet zo dat je bij elke GT3 voor PTS kunt kiezen. Er is een beperkt aantal productieplaatsen en veel klanten die staan te wapperen met hun cheques. Je moet dus het geluk hebben dat Porsche je geld wil aannemen.
Stoffen bekleding voor Rubystone Red Porsche 911 GT3 Touring
In dit geval past het Rubystone ook perfect bij de GT3. Zowel de GT3 als de Carrera RS brachten het autorijden terug naar de essentie. Althans, zoveel mogelijk. Ondanks dat deze GT3 Touring Package redelijk sober is uitgevoerd (zelfs met deels stoffen bekleding) zijn items als automatische airconditioning, cruisecontrol en navigatiesysteem aanwezig.

De auto in kwestie is de 911 GT3 Touring Package, dus de versie zonder de enorme achtervleugel. Je krijgt gelukkig wel die heerlijk huilende atmosferische 4,0-liter boxermotor onder de achterklep. Deze is goed voor 510 pk en 520 Nm. Precies het juiste vermogen om het spannend te maken, maar nog enigszins bruikbaar. Het enige nadeel aan de Rubystone 911 GT3 is de transmissie. Je kon de GT3 namelijk bestellen met handgeschakelde zesbak, maar dit exemplaar heeft de zeventraps PDK.
Nu is dat een uitermate goede transmissie die sneller en bovendien zuiniger is dan de handbak. Dat scheelt weer wat CO2-boete bij het invoeren. Dit exemplaar staat te koop op Bring a Trailer en moet dus nog even verscheept en ingevoerd worden. Op het moment van schrijven staat het hoogste bod op 169.000 dollar met nog zes dagen te gaan. Dit gaat waarschijnlijk een heel prijzig grapje worden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Is de goedkoopste Porsche 911 van dit moment niet gewoon de beste? (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Deze vijf unieke auto’s zijn te koop in Nederland

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
